eenrichtingverkeer gangpaden

• 7 juni 2020
  • 14 reacties
  • 381 Bekeken

35 jaar dagelijks met plezier getreind en 35 jaar gedacht: Wat zouden  aparte intstap en uitstap deuren veel vertragingen voorkomen en minder, ergenis en geduw. JUIST bij volle bezetting na corona. Ik hoop vurig dat de proef in Groningen omgezet in landelijk beleid.

14 reacties

Reputatie 6

Terwijl het zo eenvoudig is. Gewoon wachten tot iedereen uitgestapt is voordat je instapt. En ruimte maken voor uitstappers.

Reputatie 2

Hoi @Otto Oeger 

Voor een dubbeldekker m.i. een prima idee, omdat je weer terug kan lopen zonder reizigers tegen te komen m.u.v. de hal. Voor de overige treinen vind ik het minder geslaagd. Als je in één van de voorste rijtuigen instapt, sta je vrij snel met je neus voor de bok en kan geen kant meer op. Oplossing zou dan zijn, dat iedereen in het achterste rijtuig instapt, maar dan wordt de instaptijd te lang.

Reputatie 6
Badge

Er heeft een dry-run proef plaatsgevonden in Utrecht Centraal. Ik heb geen idee hoe die verlopen is, maar er is gebruikt gemaakt van drie verschillende scenario’s. Pijlen en borden op de deuren, markeringsstrepen op de vloer en markering op de binnendeuren.

Hoi Jimi Hendrix, Jouw probleem van doodlopende weg in voorste treinstel is makkelijk op te lossen: Voorste deur van de trein ALLEEN instappen. Uitstappen natuurlijk wel bij de eerst volgende deur in de looprichting.

Reputatie 7
Badge +3

Probleem in Nederland is dat er nogal wat verschillende treintypes zijn die dan ook nog verschillende rijtuiglengtes hebben. Ook de treinlengtes variëren nogal. Daardoor is het erg ingewikkeld (waarschijnlijk onmogelijk) om op het perron te markeren waar mensen zich moeten opstellen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben bang dat dit op sommige stations tot gedrang en tijdverlies gaat leiden omdat het aantal in/uitstappers vaak niet gelijk is.

Je zal in de trein ook maar weer naar het toilet moeten, en dan weer terug naar je zitplaats. 

Reputatie 6

Tja, dat kan dus niet meer.

Dus dan kan dit hele idee bij voorbaat al niet meer, in ieder geval niet zonder de toiletten af te sluiten en ik geloof dat NS genoeg redenen heeft om dat niet te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Je zal in de trein ook maar weer naar het toilet moeten, en dan weer terug naar je zitplaats. 

Niet meer eten en drinken in de trein, hoef je ook niet naar het toilet.

Reputatie 7
Badge +3

Niet meer eten en drinken in de trein, hoef je ook niet naar het toilet.

Dit meen je toch niet serieus hoop ik?

Reputatie 7
Badge +3

Anders maar een adult diaper. :wink:

Wat een reputatie moet dit land wel niet hebben als er in iedere sector serieus dit soort maatregelen worden overwogen….de Belgen zijn inmiddels weer volop bezig met de klantbinding.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een reputatie moet dit land wel niet hebben als er in iedere sector serieus dit soort maatregelen worden overwogen….de Belgen zijn inmiddels weer volop bezig met de klantbinding.

De Belgen hadden een complete lockdown, heb jij daar ook om gevraagd? In Israël lopen de besmettingen ineens heel snel op. Daar waren ze 2e helft van april gaan versoepelen. De trein rijdt daar nog niet eens. Laat staan eenrichtingsverkeer in de trein.

Reageer