beantwoord

Eerste klassr reizen

• 4 november 2019
  • 13 reacties
  • 234 Bekeken

Waarom krijg je als reiziger die eerste klasse reist, niet dezelfde comfort in een sprinter als in een intercity. De prijs is het zelfde, waarom toch zo n verschil.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 november 2019, 19:33

Je hebt meer kans op een zitplek. In overige treinen kan je van extra's genieten zoals stopcontacten of usb poorten. Er zijn veel topics geweest die het verschil in kaart brengen.

Bekijk origineel

13 reacties

Je hebt meer kans op een zitplek. In overige treinen kan je van extra's genieten zoals stopcontacten of usb poorten. Er zijn veel topics geweest die het verschil in kaart brengen.

Ik moet elke dag ruim een uur met de trein reizen. Van een klein station naar een ander klein station Dronten - Muiderpoort. Ik zou graag in dezelfde comfortabele stoelen willen zitten met de zelfde opties. Overstappen tussentijds overstappen levert 2 maal extra overstaptijd voor mij op, dus dat gaat hem niet worden. Maar waarom krijg ik niet dezelfde luxe, dat maakte voor mij het reizen comfortabeler. Ik heb zelfs geen WiFi in de trein.

We hebben helaas niet de capaciteit om alle lijntjes van treinen te voorzien waarbij er een groot verschil zit in de 1e en 2e klasse. 

Reputatie 7
Badge +4

Nou de rottige stoelen in de nieuwste treinen vervangen door exemplaren die ook voor rugpatienten nog te hanteren zijn, was wel wat. Mijn rug is prima maar ik vind een goede stoel belangrijker dan een mooie trein. En mooi zijn ze. Je test toch als NS het zitcomfort uit zou je denken.

Reputatie 6

Ook 2e klasreizigers kunnen van die extra's genieten. Die gaan er gewoon zitten om hun telefoon op te laden, totdat ze worden weggestuurd 😂 (meestal echter niet want geen controle). Vaak gezien... Als je alleen in sprinters reist kan je net zo goed 2e klas reizen. Want 1e klas voegt weinig tot niets toe helaas- of je moet rode stoelen mooi vinden.

Reputatie 5

De 1e klas in de sprinters is inderdaad schandalig slecht. Zeggen dat het geen prioriteit is is een ding, en dat is op zich nog wel logisch, maar verder totaal niks doen om het voor de 1e klas reiziger comfortabeler te maken is respectloos. Sloop het er dan helemaal uit, dan hoeft er ook niemand extra te betalen voor deze onzin.

De 1e klas in de sprinters is inderdaad schandalig slecht. Zeggen dat het geen prioriteit is is een ding, en dat is op zich nog wel logisch, maar verder totaal niks doen om het voor de 1e klas reiziger comfortabeler te maken is respectloos. Sloop het er dan helemaal uit, dan hoeft er ook niemand extra te betalen voor deze onzin.

Helemaal mee eens

Reputatie 7
Badge +3

Eerste klas in sprinters is totaal achterhaald.

Reputatie 5

Het concept sprinter in de huidige vorm is ook achterhaald, want in grote delen van het land is er helemaal geen sprake van ritjes van 5-10 minuten. Woon je in het noorden, dan kun je te maken krijgen met reizen van ruim een half uur. En dan in zo'n karige boemel moeten zitten? Verschrikkelijk.

Reputatie 7
Badge

Ik moet elke dag ruim een uur met de trein reizen. Van een klein station naar een ander klein station Dronten - Muiderpoort. Ik zou graag in dezelfde comfortabele stoelen willen zitten met de zelfde opties. Overstappen tussentijds overstappen levert 2 maal extra overstaptijd voor mij op, dus dat gaat hem niet worden. Maar waarom krijg ik niet dezelfde luxe, dat maakte voor mij het reizen comfortabeler. Ik heb zelfs geen WiFi in de trein.

Geniet nog maar (heel) even op deze route van de redelijk comfortabele SLT trein @Renedronten  Zeer spoedig zullen de nieuwe SNG treinen hierop gaan rijden en daarmee verdwijnt het laatste beetje comfort, slecht rijgedrag, veel lawaai en harde zeer rechte kleine stoeltjes . Gelukkig wel USB aan boord.

Reputatie 7
Badge +3

Het concept sprinter in de huidige vorm is ook achterhaald, want in grote delen van het land is er helemaal geen sprake van ritjes van 5-10 minuten. Woon je in het noorden, dan kun je te maken krijgen met reizen van ruim een half uur. En dan in zo'n karige boemel moeten zitten? Verschrikkelijk.

Ook een halfuur is gewoon een kort ritje. De metro van Rotterdam naar Hoek van Holland, Spijkenisse of Leidschendam rijdt er ook een halfuur op en veel tramlijnen in de grote steden hebben ook trajecten van een halfuur of meer. En daar lopen de reizigers ook niet te klagen dat ze luxe fauteuils willen.

Reputatie 3

In de tram en de metro is geen 1e en 2e klas, dus daar betalen mensen ook niet voor meer comfort dat niet geleverd wordt. Dus daar klagen mensen niet over. De harde stoelen in de metro en de tram in Rotterdam zitten veel beter dan de stoelen in de SNG. In de metro en de tram kan ik wel een half uur goed zitten.
Vorige maand ben ik met de metro naar Hoek van Holland geweest, ik kon goed zitten zonder pijn in mijn rug. Ik heb rugklachten en zowel 1e als 2e klas gezeten in de SNG. Na vijf minuten deed mijn rug zo zeer dat ik blij was dat er er weer uit kon. Er zijn wel meer mensen met rugklachten die nog meer klachten krijgen van deze stoelen. Je zou maar eens met een slechte rug elke dag met de SNG moeten reizen.

Reputatie 5

In welk universum is een half uur een kort ritje? Mijn rug geeft binnen 10 minuten al een duidelijke mening over het comfort, en dan ben ik nog gezond. Niemand zou een half uur in een sprinter moeten zitten: het minste wat je dan mag verwachten is een sneltrein.

Reageer