beantwoord

Elke dag staan

• 9 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 213 Bekeken

Of de trein heeft normale lengte, maar overvol, of zoals vandaag, woensdagochtend, 7.30, minder druk, maar kleine trein, dus weer staan. Hoezo een kleine trein. Los het eens op NS!
icon

Beste antwoord door Lies87 9 oktober 2019, 08:23

Ik neem aan dat je wel opstaat voor de eerste klas reiziger als je die binnen ziet komen? Die heeft namelijk geen zin om meer te betalen en dan ook nog eens te staan...

Ik zie dat deze trein met 8 delen rijdt. Half uur later zijn het er 12. Heb je de drukte meter ingevuld? Ik reis zelf vanaf de andere richting (stap over op leiden of uit in Haarlem) en het is altijd vol in beide richtingen op dit tijdstip. Ken het probleem.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge
Ik zit nu 1e klas, geen zin om hele traject te staan.

Ik neem aan ook met een eerste klas kaartje @Twiggy ?
Nederland is een er druk en vol land aan het worden, dus reken er maar op dat er hoe langer hoe meer gestaan moet worden, gewacht moet worden en dat veel niet zo snel verloopt als je graag zou willen.
In veel andere steden en landen al de normaalste zaak van de wereld.
Reputatie 7
Badge +3
In ieder geval niet vooraan instappen. Persoonlijk zou ik gokken op helemaal achteraan.
Reputatie 6
Ja, of richting het midden. Want in Leiden Centraal zit de trap natuurlijk achteraan, aangezien IC’s daar op de b-kant stoppen. Maar het kan best lonen om te experimenteren met waar je instapt.
Reputatie 7
Badge +3
@VIRM
Omdat de uitgang in Den Haag CS vooraan is zou dat betekenen dat je de grootste kans op een zitplaats hebt als je in Amsterdam Zuid helemaal achteraan instapt.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad handig om te vermelden: trein van 7.49 Amsterdam Zuid naar Den Haag Centraal. Ik zit nu 1e klas, geen zin om hele traject te staan.
Geen zin om ook extra te betalen? Met een 2e klas vervoersbewijs in de 1e klas reis je zonder geldig vervoersbewijs en neemt een (zit)plaats in van iemand die wel daarvoor betaald heeft.
Als je geen zin heb om te staan, dan koop je voortaan een 1e klas vervoersbewijs. Met een Flexabonnement kun je nog vlak na het instappen upgraden naar 1e klas.
Reputatie 6
Heb je ook wel geprobeerd om verderop in de trein in te stappen? Dat maakt ook nog wel eens uit.
Uit ervaring weet ik dat een trein eerder of later nemen erg veel kan uitmaken. Zo zit ik wel eens vanaf Schiphol in de trein van een halfuur eerder dan die jij hebt, en heb dan eigenlijk altijd wel een plekje.
Reputatie 7
Badge +3
Of de trein heeft normale lengte, maar overvol, of zoals vandaag, woensdagochtend, 7.30, minder druk, maar kleine trein, dus weer staan. Hoezo een kleine trein. Los het eens op NS!
Je hebt geen recht op een zitplaats als je een kaartje koopt. In de spits iedereen een zitplaats geven is onbetaalbaar, dan zouden de tarieven enorm omhoog moeten. En dat gaat dus ook echt niet veranderen.
Reputatie 5
Ik neem aan dat je wel opstaat voor de eerste klas reiziger als je die binnen ziet komen? Die heeft namelijk geen zin om meer te betalen en dan ook nog eens te staan...

Ik zie dat deze trein met 8 delen rijdt. Half uur later zijn het er 12. Heb je de drukte meter ingevuld? Ik reis zelf vanaf de andere richting (stap over op leiden of uit in Haarlem) en het is altijd vol in beide richtingen op dit tijdstip. Ken het probleem.
Inderdaad handig om te vermelden: trein van 7.49 Amsterdam Zuid naar Den Haag Centraal. Ik zit nu 1e klas, geen zin om hele traject te staan.
Reputatie 5
Welke trein? Er rijden nogal wat treinen op dit tijdstip

Reageer