beantwoord

En wat...als de trein niet gaat?

• 8 mei 2015
  • 8 reacties
  • 326 Bekeken

Ik dacht vandaag heerlijk uitgerust in Brussel aan te komen...kaartje gekocht voor de Thalys van 20:33, keurig in Hoofddorp om 20:06 in de trein voor het ritje van 5 min naar Schiphol. Eenmaal in de trein: niets. Deuren dicht. 20:08; we hebben kleine storing, denken zo te kunnen vertrekken. 20:16; helaas, de trein kan niet verder rijden, u wordt verzocht uit te stappen. Geen kans meer om de Thalys te halen, geen personeel. Met de auto naar Brussel...Wie gaat dit betalen?
icon

Beste antwoord door Sumber Alam 8 mei 2015, 00:42

Dan zult u bij NS internationaal moeten zijn. Toevallig was ik ook op station Schiphol en er werd om geroepen dat er een seinstoring was op de HSL lijn. Ook de Intercity Direct reed niet of ging niet verder dan Rotjeknor. Surf dan naar op www.nsinternationaal.nl
Bekijk origineel

8 reacties

Dan zult u bij NS internationaal moeten zijn. Toevallig was ik ook op station Schiphol en er werd om geroepen dat er een seinstoring was op de HSL lijn. Ook de Intercity Direct reed niet of ging niet verder dan Rotjeknor. Surf dan naar op www.nsinternationaal.nl
Dan moet ze niet zeggen dat ze de trein niet gehaald heeft omdat de reguliere trein niet reed.

Als de Thalys niet reed heeft ze wellicht geluk dat ze geld terug krijgt.
Als de Thalys wel reed, dan hoop ik voor TS dat ze het kaartje Hoofddorp-Schiphol samen met haar internationale ticket heeft aangeschaft. Zo niet, dan zijn het twee losse reizen en is de overstap voor eigen risico.
Reputatie 1
Badge
NA aankomst op S'hol had U zich moeten melden bij de balie van NS-INT of Railteam en daar zouden ze een alternatief hebben moeten regelen-zonodig zefls hotel en trein volg. ochtend. in dit geval kunt U enkel hopen op coulance in de vorm van waardebonnen-en niet van NS.
had u niet de trein van 18.22 kunnen nemen dan was u om 18.26 op schiphol 7 minuten lijkt me voldoende om over te stappen.
Reputatie 7
Badge +4
Wie gaat dit betalen, is helaas niet zo eenvoudig. NS is niet verantwoordelijk voor vervolgschade en daar valt dit onder, hoe sneu ik het ook voor u vindt. U had inderdaad alleszins redelijke voorzorgsmaatregelen getroffen. Maar als Thalys vanwege een storing niet reed op de HSL, heeft u wel geluk want dan is het mogelijk bij Thalys te verhalen. U had een geldig kaartje en als Thalys inderdaad uitviel, heeft u mogelijkheden. Thalys geeft vaak vergoeding in de vorm van een soort tegoedbon voor een volgende reis met Thalys - maar ook dat kan helpen.

Succes!
Het is wel lastig, ik had dit ook een aantal maanden geleden en toen werd ik gelukkig wel goed geholpen en kreeg ik gedeeltelijk mijn geld terug. Ik was daar al blij mee, maar het is wel heel vervelend.
Wij waren toen we in 2008 met de Thalys naar Parijs gingen hadden we een all risk reisverzekering afgesloten. Dezelfde dag nadat we Rotterdam hadden verlaten was in Gouda toen een treinongeluk gebeurd, ook met de Thalys maar die kwam uit Parijs naar Amsterdam. En wij gingen van Amsterdam naar Parijs. Iedereen maakte zich eerst meteen al zorgen, maar we hadden toen nog net niets van gemerkt. Maar ik denk als het ons was overkomen dat we misschien wel goed verzekerd waren. In die tijd reed de trein nog niet om de HSL, want die was toen nog niet klaar. En hij ging toen nog over Dordrecht-Roosendaal de grens over. Wat ik me dan zit af te vragen, waarom de Thalys niet de oude route heeft genomen, als er storingen op de HSL lijn zijn?

Reageer