Ergeren anderen zich ook mateloos aan/in de 'stilte'-coupé?

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge
Sommige reizigers willen gewoon echt dat het 100% stil is in de stiltecoupé. Dat is natuurlijk een onmogelijke en onrealistische eis. Er zullen altijd wel wat geluiden zijn, bijv treingeluidjes (soms ook mensen die toch praten) en daar kan je weinig aan veranderen denk ik (al snap ik de frustratie wel). Maar om bijv maar te gaan eisen dat de stiltecoupé echt helemaal geluiddicht moet worden gemaakt vind ik wel erg overdreven, zulke mensen kunnen beter dan gewoon dan niet met de trein reizen.

De enige oplossing zou kunnen zijn om meer stickers te plakken in en rondom de stiltecoupé zodat iedereen duidelijk kan zien dat het om een stiltecoupé gaat.
Het enige dat ik verwacht:
Dat de (atmo)SFEER stilte oproept. Dat gebeurt ook vaak, en dat is dan mooi. De stilte valt dan juist óp, en reproduceert zichzelf.
Helemaal muisstil hoeft ook niet, zelfs in een concertzaal wordt gekucht, en...gebeld....
Reputatie 7
Badge
Het enige dat ik verwacht:
Dat de (atmo)SFEER stilte oproept. Dat gebeurt ook vaak, en dat is dan mooi. De stilte valt dan juist óp, en reproduceert zichzelf.
Helemaal muisstil hoeft ook niet, zelfs in een concertzaal wordt gekucht, en...gebeld....

Oke ja, dat lijkt mij inderdaad ook.
Reputatie 2
De IC2 is gewoon een IC. Die gaat de komende jaren bijna alle oude IC wagens vervangen.

In de oude IC wagens zit er volgens mij alleen een in de eerste klas.

Klopt, ik was het woord overige vergeten.

Dat de IC2 bijna alle oude IC's gaat vervangen vind ik geen vooruitgang. De "oude" IC's vind ik veel comfortabeler, ondanks het gemis van de stiltecoupe.
Reputatie 2
De enige oplossing zou kunnen zijn om meer stickers te plakken in en rondom de stiltecoupé zodat iedereen duidelijk kan zien dat het om een stiltecoupé gaat.
Op de ramen zitten grote stickers geplakt met Stilte/Silence, zowel aan de buitenkant, maar helemaal van binnen duidelijk zichtbaar. Wat eventueel wel duidelijker kan is grotere stickers, in tekst, op de glazen deuren die toegang geven tot een coupe.
Reputatie 7
Badge

Op de ramen zitten grote stickers geplakt met Stilte/Silence, zowel aan de buitenkant, maar helemaal van binnen duidelijk zichtbaar. Wat eventueel wel duidelijker kan is grotere stickers, in tekst, op de glazen deuren die toegang geven tot een coupe.

Precies, en dan is het ook duidelijk zichtbaar voor iedereen. Dan kan ook niemand meer met het excuus komen dat ze het niet wisten.
Ik reis buiten de spits in de Stilte coupe en irriteer me mateloos aan de laksheid van mensen in de stilte coupe. Vaak maak ik een opmerking; "Dames/Heren dit is een stilte coupe", dat wil nog wel eens helpen. Echter sommige mensen trekken zich er helemaal niets van aan. Voor nu heb ik oordoppen bij me en zet mn muziek extra hard zodat ik ze dan maar niet hoor....

Ik denk dat als de NS meer stickers met het stillte symbool, (mannetje met vinger) plaatst in de coupe het wel een verschil kan maken en anders schaf het af.
Reputatie 4
@ctje Je hebt de oplossing! Je hebt je eigen stiltecoupe...

Reageer