ergernissen

• 17 oktober 2015
  • 2 reacties
  • 416 Bekeken

ik heb wat ergernissen. ik erger me geel en groen aan mensen die hun tas naast zich hebben staan. met andere woorden. je mag hier niet zitten. betalen ze dan ook een kaartje voor zitplaats voor hun koffer/tas? iedereen betaald. dus wil iedereen graag zitten. harde ringtone. en luide gesprekken met hum mobiel. let maar op. ze zitten en hup de smartphone komt tevoorschijn.
ben ik augustus met de trein gaan reizen naar woonplaats moeders. doet het apparaat waarmee je de ov chipkaart kunt opwaarderen het niet! moest maar ff 30 euro in het apparaat smijten. wie heeft er 30 losse euro's in de zak? ik niet. de apparaten moeten gewoon werken. ik heb tot Zwolle gewoon zwart gereden. en daar de ov chipkaart opgewaardeerd. was ik een conducteur tegengekomen had ik gezegd dat ik wel op wilde opwaarderen maar dat ik niet kon pinnen op bij het desbetreffende apparaat. er waren meer mensen die het zelfde probleem hadden. dan verwacht ik geen boete conducteur.!

2 reacties

Hoi Annie1966,

Wat jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent over het reizen met de trein. Als iemand een tas naast zich heeft staan en jij wilt daar graag zitten, dan mag je deze persoon altijd aanspreken. De meeste reizigers zullen hun bagage dan ergens anders opbergen of op hun eigen schoot nemen. Verder kun je plaatsnemen in de stiltecoupé wanneer je graag in stilte wilt reizen. Hier is het niet toegestaan om te bellen en/of gesprekken te voeren.

Als het niet lukt om je ov-chipkaart op te laden door een defecte kaartautomaat en er is geen andere automaat op het station, dan is het inderdaad aan te raden dit direct aan te geven bij het treinpersoneel. Zij kunnen er dan ook voor zorgen dat er zsm naar de betreffende automaat wordt gekeken. Hopelijk zullen je reizen in de toekomst in ieder geval wat prettiger verlopen.
over stilte coupe gesproken daar trekken de mensen niks van aan. Vanochtend ook weer een hoop gekakel. Verder hou ik me maar in,

Reageer