Essentiele info ontbreekt op de schermen in de trein | NS Community
beantwoord

Essentiele info ontbreekt op de schermen in de trein

  • 21 April 2022
  • 31 reacties
  • 1613 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Ik heb verder geen inzicht in de afwegingen die gemaakt zijn, maar een update als deze is helaas niet zo eenvoudig omdat het systeem dat de reisinformatie voedt een essentieel onderdeel is van de treinsystemen. Het kan goed zijn dat de update waar deze bug in zat een verbetering gaf in de algehele beschikbaarheid van de trein, maar het dus wel een verminderde beschikbaarheid van de reisinformatie betekende. Dan is de reisinformatie, hoe vervelend ook, ondergeschikt aan de algehele performance van de trein.

Een andere mogelijkheid die ik kan bedenken is dat de bug er altijd al in heeft gezeten, maar pas zichtbaar werd na een wijziging in een van de systemen. Maar nogmaals, ik weet het niet, dus dit zijn puur speculatieve mogelijkheden van mijn kant.

Ach, het doet terugdenken aan de tijd dat men nogal last had van “aging”, dat ging ook niet over één nacht ijs 🥲

@Jan Haverkamp

Pas in de jaren 60 kreeg PlanT/V als eerste een omroepinstallatie, dat was 130 jaar nadat de eerste trein reed. Mat54 kreeg het later alsnog ingebouwd bij de midlife revisie rond 1970 maar bijv. Mat'46 en Plan E reden nog tot midden jaren 80 zonder.

Ik schreef niet over omroepinstallaties, maar over omroepen. Dat kan vroeger ook op een andere manier zijn gedaan. In ieder geval schreef schrijfster Clare Lennart al in 1951 in een vergelijkbare situatie

Toen stopte het treintje in Warnse en ze sprongen alle vier verschrikt overeind, grepen naar de koffer en de verdere bagage. Tot het jongetje, dat een ruit had schoongeveegd, met een gedecideerd en helder stemmetje zei: ‘Nee Mam, het is hier niet. Hier staat W-a-r-n-s-e-. En even later galmde de sonore stem van de conducteur het uit: ‘Warn-se’ 

Ik ben blij te horen dat het de oorspronkelijke intentie is dat de schermen gewoon reisinformatie geven. Ik was in het begin bang dat het een nieuwe policy was om er alleen nog maar reclame op te tonen, maar die angst is dus ongegrond :)

Is geen storing het is mij ook al meerdere malen opgevallen.

Ook gebeurd het regelmatig dat er de gehele reis alleen een foto van een trein op een spoorbrug op de schermen staat.

Of wel het volgense station,maar niet de overstapmogelijkheden.

Dit heb ik ook is meestal in de SNG's en dan doet het omroep systeem het ook niet 

Fijn om te horen dat de update heeft geholpen!

Reageer