Essentiele info ontbreekt op de schermen in de trein | NS Community
beantwoord

Essentiele info ontbreekt op de schermen in de trein

  • 21 April 2022
  • 31 reacties
  • 1613 Bekeken

Het is mooi, die beeldschermen in de trein,  maar sinds enige tijd is essentiele informatie daarop verdwenen: namelijk bij welk station de volgende stop is. Ik zie allerlei informatie over “Hoe verder na uw reis”, meldingen over toenemende drukte, koffiebekers, OV fietsen …

Maar belangrijke info, voor als je in de trein zit, staat er niet meer op: namelijk wat het volgende station is, en hoe laat ik daar aankom.

Als ik in de trein zit te lezen verlies ik wel een het overzicht over waar ik ben in mijn reis en of ik al mijn spullen bj elkaar moet pakken om snel te kunnen uitstappen. Bij vertraging wil ik uitzoeken welke overstap ik wel kan gaan halen.

Tot kort geleden stond die informatie wel op de schermen, nu is die verdwenen … Jammer

(rit van Amsterdam Centraal naar Almere Buiten, vertrek 6:53 uit A’dam CS, voorste treinstel 2724 1e klas)

icon

Beste antwoord door Julian 21 April 2022, 08:28

Bekijk origineel

31 reacties

Of er is een grote storing, of de fix is weer tenietgedaan, want op het traject Weesp - Utrecht (zelfde traject dat hierboven vaak genoemd wordt) is er weer zeer regelmatig geen reisinfo te vinden op de schermen. Ik reis dagelijks, momenteel zit ik in treinstel 2781. 

Spijtig om te horen dat de reisinfo vaker niet werkt. De fix werkt gelukkig goed, maar wat ik ook al in een ander topic aangaf: het is geen wondermiddel. Bij hardwaredefecten of andere issues kan het zijn dat er nog steeds geen reisinfo zichtbaar is.

Voor specifiek dit treinstel zie ik inderdaad dat deze problemen heeft met de reisinfo door een defect. Het probleem is dus bekend en zal zsm opgelost worden.

Ik ben blij te horen dat het de oorspronkelijke intentie is dat de schermen gewoon reisinformatie geven. Ik was in het begin bang dat het een nieuwe policy was om er alleen nog maar reclame op te tonen, maar die angst is dus ongegrond :)

Is geen storing het is mij ook al meerdere malen opgevallen.

Ook gebeurd het regelmatig dat er de gehele reis alleen een foto van een trein op een spoorbrug op de schermen staat.

Of wel het volgense station,maar niet de overstapmogelijkheden.

Dit heb ik ook is meestal in de SNG's en dan doet het omroep systeem het ook niet 

Goedemorgen NS, in Sprinter Weesp naar Amsterdam Zuid (nb langs Schiphol) helaas nog steeds geen route-informatie op schermen, alleen maar reclame van de NS. Tenzij je het kent, weet je niet waar je eruit moet!! 

Graag wat relativering. De eerste trein reed in 1839 en de eerste 175 jaar is het de reizigers ook gelukt een reisje te maken zonder infoschermen in de trein. Dat moet u ook lukken!!!!

Als we toch over het relativeren praten, we kunnen misschien onze smartphones en computers een poosje in de kast zetten en zonder doen. Het is zinloos om zo'n argument te gebruiken omdat we vroeger met minder hebben gedaan. Het is nu een andere wereld dan 50 jaar geleden, vroeger werd er omgeroepen nu niet. Vroeger liepen er regelmatig conducteurs in de trein die je iets kunt vragen, nu niet.

Maar heb ook een beetje begrip voor medereizigers die bv een trein moet pakken die niet op tijd was waardoor je twijfelt of je in de goede trein zit en niet op de schermen kan zien of je goed zit. Ik praat nu over mezelf, het is geen fijn gevoel en ik zag ook andere reizigers vertwijfeld op het scherm kijken. Als je tijd hebt kun je snel je kop uit de trein steken om op de borden op het station te kijken wat er staat, hopen dat de deur niet dicht gaat met je kop ertussen. 

Wat dacht je ervan als je toch verkeerd bent ingestapt in het zelfde scenario, je moet uiteindelijk uitstappen uit te trein (station Diemen) en terug reizen. Je hebt een lange zware dag op het werk en je hebt spullen mee bij je van het werk wat je nodig hebt voor het thuiswerken. Station Diemen blijkt helemaal een nieuwe infrastructuur bij het station, met een hoge viaduct en trappen. Dus omlopen met je zware spullen met de viaduct en nieuwe schoenen want ik had geen toestand verwacht die ochtend, dus met blaren naar de overkant en wachten op de donkere parkeer op mijn man die zo lief was om naar Diemen te rijden om me op te halen. 

De melding over de treinschermen is van 9 maanden geleden en het is nog steeds zo (HOE?)

Dus: RELATIVEER ZELF EERST VOORDAT JE WAT ZEGT!!!!!

Dit is gisteren gebeurt dus het zit nog hoog :((

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou er enorm de voorkeur aan geven wanneer NS transparant zou zijn bij storingen in het informatiesysteem in de SNG. In plaats van nietszeggende plaatjes graag de mededeling dat er door een storing geen reisinformatie getoond kan worden.

Laatst met de tram in Amsterdam geweest. Daar werd keurig gemeld dat door een storing er geen overstapinformatie getoond kon worden.

Reageer