beantwoord

Even snel met trein.

Wil straks even snel naar vlaardingen toe,en wil weten wat dat me kost.en woon in maassluis.
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 juli 2014, 13:07

Zo te zien gaat het om een retourprijs zonder korting. Indien u hierbij tevens een ov-chipkaart aanschaft kost dat 7,50 extra en moet er bovendien ook bij aanvang van de terugreis nog minimaal 20 euro saldo op staan, wat zou betekenen dat u er minimaal € 22,10 aan saldo op moet storten (en € 2,50 aan administratiekosten moet betalen als u vervolgens aan het loket het te veel betaalde saldo weer terug wil krijgen).

De andere optie is dat u een wegwerpchipkaart koopt, dat kost u 4 euro 20 plus een verhoging (in de volksmond ook wel boete genoemd) van 1 euro. Dan moet u er wel op letten dat u direct een retourticket koopt en niet twee enkele reizen anders betaalt u beide keren die extra euro.
Bekijk origineel

11 reacties

Dat hangt af van het vervoermiddel, vertrekpunt en type vervoersbewijs.
Dat hangt af van het vervoermiddel, vertrekpunt en type vervoersbewijs.

Vanaf maassluis naar vlaardingen centrum.Kosten 4 euro 20.komt tie 7 euro 50 er dan ook bij?
Zo te zien gaat het om een retourprijs zonder korting. Indien u hierbij tevens een ov-chipkaart aanschaft kost dat 7,50 extra en moet er bovendien ook bij aanvang van de terugreis nog minimaal 20 euro saldo op staan, wat zou betekenen dat u er minimaal € 22,10 aan saldo op moet storten (en € 2,50 aan administratiekosten moet betalen als u vervolgens aan het loket het te veel betaalde saldo weer terug wil krijgen).

De andere optie is dat u een wegwerpchipkaart koopt, dat kost u 4 euro 20 plus een verhoging (in de volksmond ook wel boete genoemd) van 1 euro. Dan moet u er wel op letten dat u direct een retourticket koopt en niet twee enkele reizen anders betaalt u beide keren die extra euro.

Oke,ik ga heel heel weinig met trein en even snel nu kost mij dus 5 euro 20 als ik het goed begrijp.

Oke,ik ga heel heel weinig met trein en even snel nu kost mij dus 5 euro 20 als ik het goed begrijp.

Dat klopt. De automaat wordt door sommige mensen als verwarrend ervaren waardoor zij het verkeerde product aanschaffen. U zult in ieder geval een automaat "met een bolle buik" moeten uitzoeken omdat dat de enige automaten zijn waar u naast saldo tevens kaarten kunt aanschaffen. Als u aangeeft dat u geen OV-chipkaart wil kopen en uitkomt op een bedrag van 5 euro 20 mag u ervan uitgaan dat u het juiste product hebt gekocht.
Reputatie 6
Badge +2
Met een e-ticket € 4,20. "Vanaf 9 juli checkt iedereen in en uit" is dus voor een incidentele reiziger een rare verwarrende leus.
Oke dat is heel duidelijk thanks theofiel.Maar neem aan dat er dan ook geen personeel meer is in de trein gezien poortje niet open gaan zonder chipkaartje.
Oke dat is heel duidelijk thanks theofiel.Maar neem aan dat er dan ook geen personeel meer is in de trein gezien poortje niet open gaan zonder chipkaartje.

Op nog geen enkel station zijn de poortjes voor treinreizigers gesloten. In de trein zul je ook nog gewoon personeel aantreffen. Kijk ook even naar de optie die Dennis noemt, als je nog in staat bent online een e-ticket aan te schaffen en uit te printen kun je jezelf dus die extra euro besparen.
Ja idd die optie van dennis is voor mij de oplossing.Wil gewoon voor die paar keer in het jaar dat je gaat met trein niks extra betalen.Daar ging het mij om.Thanks voor jullie informatie.:)

Maassluis-West en Vlaardingen-West hebben geen poortjes, maar paaltjes om in- en uit te checken.
Maassluis (centrum), Vlaardingen Centum en Vlaardingen Oost hebben wel poortjes, maar enkele daarvan zijn nog gewoon open,
En op de trein zit niet alleen een machinist maar ook nog een conducteur, die zou je dus tegen kunnen komen in de trein.

En met een los kaartje uit de automaat kost een enkele reis Maassluis-Vlaardingen €3,10 en een retourtje €5,20.
Je moet met die losse kaartjes wel inchecken in Maassluis en uitchecken in Vlaardingen (en voor een eventuele terugreis dus omgekeerd).

Wanneer je echt in het centrum van Vlaardingen moet zijn zou je ook nog kunnen overwegen om RET bus lijn 126 te nemen. Gerekend vanaf Station Maassluis West naar het hartje centrum van Vlaardingen (Liesveldviaduct) kost je dat €3,00 (enkele reis - los kaartje bij de chauffeur).
Badge
Hi Tijdelijk1977, het antwoord van Theofiel is juist. Zo te lezen heb je gisteren met de trein gereisd. Hopelijk een fijne reis gehad. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'. Groet, Leny

Reageer