beantwoord

Extra kosten door opnieuw omreizen door werkzaamheden Amersfoort - Barneveld-Noord

• 7 March 2015
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

Opnieuw zijn er dit jaar werkzaamheden tussen Amersfoort en Barneveld waardoor ik op mijn weg naar ede-wageningen de optie heb met de bus dit stuk af te leggen of om te reizen via Utrecht. Dit laatste grapje kost mij extra geld en een kwartier langer reizen (met de bus ben ik een half uur langer bezig). Voor de tweede of derde keer dit jaar wordt dit geintje uitgehaald en moet ik dus extra kosten maken om langer in de trein te zitten, is het mogelijk dit bedrag terug te vorderen?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 7 March 2015, 09:52

Bekijk origineel

3 reacties

Zo te zien wordt omreizen via Utrecht niet als alternatieve reismogelijkheid aangeboden. U mag wel zo reizen, maar dan is dat op eigen kosten.

Als de route via Utrecht wel als alternatieve reisoptie werd genoemd, dan zou u bij Connexxion in mogen checken, dan via Utrecht reizen en in Ede-Wageningen weer uitchecken bij Connexxion, zodat u het normale Connexxion-tarief zou betalen. In dit geval hebben Connexxion en NS daarover kennelijk geen afspraken gemaakt.
Op de website van de ns staat inderdaad dat de alternatieve route is om met de bus te reizen, maar aangezien dit een half uur langer duurt en omreizen via Utrecht maar een kwartier, doe ik dit natuurlijk liever na een dag gewerkt te hebben. Ik kan dus concluderen dat doordat via Utrecht reizen niet de alternatieve reismogelijkheid is, ik dit niet terug kan vorderen? Jammer dat connexxion hier geen afspraken over heeft gemaakt met de ns.
Hallo Jolita, Bij werkzaamheden kan je gebruik maken van het vervangend busvervoer of het alternatief reisadvies. Maak je gebruik van een andere reismogelijkheid dan heb je geen recht op geld terug. Groet, Marjan

Reageer