beantwoord

extra stops trein 4970 op 27-3

• 28 maart 2021
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 6

Gisteren zat ik sinds lange tijd weer eens in een trein. Tot mijn verrassing kwam ik zo wel op de heen als op de terugweg een conducteur tegen. Heen omdat de dame in kwestie even vriendelijk en gezellig een servicerondje door de trein deed (altijd leuk) en terug omdat ik wat later dan gepland aankwam op het station en toen ik aan kwam rennen snel nog in mocht stappen bij de deur van de conducteur terwijl de rest al dicht was.

Ik had geen haast en o.a. de beide conducteurs hadden mij natuurlijk vrolijk gestemd dus ik vond dit absoluut geen probleem, maar deze terugweg was een bijzondere ervaring.

Ik zat in treinstel 2362 dat om 19:56 van spoor 1 op Utrecht Centraal vertrok richting Almere. Dat zou treindienst 4970 moeten zijn geweest (zoals treinposities.nl ook aangaf toen ik dat uiteindelijk na ging, hoewel deze rit daar nu verdwenen lijkt). Dit is een sprinter die de stations Hollandse Rading, Hilversum Mediapark en Bussum Zuid normaalgesproken overslaat. Echter deed hij dit gisteren niet en maakte deze trein hier dus extra stops.

Bijvoorbeeld bij werkzaamheden gebeurt dit wel vaker, maar normaalgesproken staat dat dan keurig in de NS app, 9292 etc. en dat was gisteren niet het geval. Deze gingen uiteindelijk gewoon steeds meer vertraging bij de wel geplande stops aangeven (door de extra stops tussendoor). Ook de schermen in de trein gaven geen informatie over de rit, dus zoals gezegd heb ik zelfs nog even op treinposities.nl gecontroleerd of ik wel in de goed trein zat en ook daar waren - behalve de extra stops in het snelheidsverloop - geen bijzonderheden te vinden.

Toen ik opstond om uit te stappen stond de conducteur wederom bij dezelfde deur en omdat hij niet druk bezig leek kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en vroeg ik hem waarom we de extra stops hadden gemaakt. Het antwoord was bijna nog verrassender dan het stoppen op zich: hij had ook geen idee, was net zo verbaasd als ik en had het nog gevraagd, maar kreeg geen antwoord.

Wie heeft er een idee waarom trein 4970 op 27-3 gestopt is Hollandse Rading, Hilversum Mediapark en Bussum-Zuid (en daardoor vertraging op heeft gelopen)? En hoe kan het dat de conducteur dat niet wist?

Aanvullende vraag als een conducteur of V&S medewerker dit leest: wat zou je doen als je trein onverwacht extra stopt?

icon

Beste antwoord door Momo 28 maart 2021, 15:49

Ik lees niet dat er 2 conducteurs in een SNG3 zaten. Als je dat opmaakt uit de opmerking over “beide conducteurs” dan ging dat als ik het goed lees over de conducterus van 2 aparte treinen, die van de heenreis en van de terugreis. 

Misschien zegt je opmerking vooral iets over jezelf, altijd maar dit soort negatieve opmerkingen over NS.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Het enige dat ik weet is dat er gisteren vrijwel de gehele dag een flinke storing zat in de reisinformatie.

Zo gaven de NS app en die van Rijdendetreinen vrijwel geen vertrekkende treinen weer. De persoon achter Treinposities zei dat ze gisteren maar gebruik maakten van de data van 02:00 ‘s nachts want er kwam inderdaad vrijwel niets actueels binnen. Bij 9292 hetzelfde.

Waarom je trein extra stops maakte? Geen idee… en inderdaad als ik kijk op https://treinposities.nl/ritinfo/20210328/4970 dan is de rit van 27-03 verdwenen.

Reputatie 6

Het enige dat ik weet is dat er gisteren vrijwel de gehele dag een flinke storing zat in de reisinformatie.

Zo gaven de NS app en die van Rijdendetreinen vrijwel geen vertrekkende treinen weer. De persoon achter Treinposities zei dat ze gisteren maar gebruik maakten van de data van 02:00 ‘s nachts want er kwam inderdaad vrijwel niets actueels binnen. Bij 9292 hetzelfde.

Waarom je trein extra stops maakte? Geen idee… en inderdaad als ik kijk op https://treinposities.nl/ritinfo/20210328/4970 dan is de rit van 27-03 verdwenen.

Ah, dan kan het dus zomaar gewoon een bedoelde wijziging zijn geweest die door die storing niet in de reizigersinformatie (en de informatie van de conducteur?) terecht was gekomen.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn werkzaamheden tussen Amsterdam RAi en Weesp waardoor de dienstregeling rond Amsterdam en in 't Gooi fors is aangepast. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. 

De problemen met de reisinformatie duren nu al bijna anderhalve dag, dat is dus weer niet best. 

Overigens twee conducteurs in een losse SNG3? Kennelijk heeft NS dankzij de belastingbetaler nog steeds geld te veel. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees niet dat er 2 conducteurs in een SNG3 zaten. Als je dat opmaakt uit de opmerking over “beide conducteurs” dan ging dat als ik het goed lees over de conducterus van 2 aparte treinen, die van de heenreis en van de terugreis. 

Misschien zegt je opmerking vooral iets over jezelf, altijd maar dit soort negatieve opmerkingen over NS.

Reputatie 6

Er zijn werkzaamheden tussen Amsterdam RAi en Weesp waardoor de dienstregeling rond Amsterdam en in 't Gooi fors is aangepast. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. 

De problemen met de reisinformatie duren nu al bijna anderhalve dag, dat is dus weer niet best. 

Overigens twee conducteurs in een losse SNG3? Kennelijk heeft NS dankzij de belastingbetaler nog steeds geld te veel. 

Nee hoor, die twee conducteurs zaten niet in dat ene treintje. De ene conducteur was op mijnheenweg en die andere was op de terugweg (met extra stops).

Reageer