beantwoord

Extra treinen na Pinkpop

• 2 juni 2014
  • 2 reacties
  • 406 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik heb een vraag over de extra treinen na afloop van Pinkpop.

In de reisplanner staan nu 9 treinen gepland vanaf 23.00u op zaterdag tussen Heerlen en Eindhoven.

Nu is het zo dat Pinkpop dit jaar elke dag zo'n 65.000 bezoekers trekt, waarvan waarschijnlijk zo'n 70% na afloop weer naar huis wil en niet blijft overnachten. Stel dat 40% à 50% met de trein komt, dan moeten er na afloop nog zo'n 25.000 à 35.000 mensen worden vervoerd. Is 9 treinen dan wel genoeg? Zelfs al wordt telkens de langst mogelijke trein ingezet, passen er dan 3.000 man in? En dan praat ik nog niet eens over de pendeltreinen tussen Landgraaf en Heerlen.

Met zoveel mensen kan het goed een grote chaos worden; zo druk als het nu wordt, was het voorgaande jaren immers niet...
icon

Beste antwoord door Stephan NS 3 juni 2014, 09:17

Beste Rick,

Wij proberen het materieel zo goed mogelijk in te plannen. Met name tijdens dit soort grote evenementen zijn wij ons ervan bewust dat er voldoende treinen moeten worden ingezet. Ik begrijp je zorgen, maar aan de andere kant kun je erop vertrouwen dat wij zeker ons best doen om de capaciteit tijdens Pinkpop zo goed mogelijk te regelen. 🙂 Pinkpop geeft op de eigen website ook meer info: http://www.pinkpop.nl/2014/festival-info/vervoer/. Ik heb je topic verplaatst naar "In de trein", zodat het beter vindbaar wordt. Veel plezier komend weekend!

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

2 reacties

Beste Rick,

Wij proberen het materieel zo goed mogelijk in te plannen. Met name tijdens dit soort grote evenementen zijn wij ons ervan bewust dat er voldoende treinen moeten worden ingezet. Ik begrijp je zorgen, maar aan de andere kant kun je erop vertrouwen dat wij zeker ons best doen om de capaciteit tijdens Pinkpop zo goed mogelijk te regelen. 🙂 Pinkpop geeft op de eigen website ook meer info: http://www.pinkpop.nl/2014/festival-info/vervoer/. Ik heb je topic verplaatst naar "In de trein", zodat het beter vindbaar wordt. Veel plezier komend weekend!

Groet,
Stephan
Reputatie 3
Badge
In voorgaande jaren was het bij Pinkpop waarschijnlijk zo dat mensen na de derde dag, en meer gespreid, weggingen.

Aan de andere kant: NS heeft volop ervaring met het vervoeren van een leeglopende Gelredome, Kuip of Amsterdam Arena. Dat zijn ook vele tienduizenden reizigers in één keer. . . Ik zou me er niet druk over maken. En al helemaal niet als blijkt dat er onverhoopt toch opstoppingen ontstaan, want dan wordt het alleen maar erger als mensen ongeduldig of kwaad gaan worden!

Reageer