beantwoord

Fiets + bagage mee in de trein?

• 8 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 305 Bekeken

Binnenkort ga ik op pad met de fiets, en dan eerst een stuk in de trein.. Ik heb al wat stukken gelezen en begrijp dat de bagage dan van je fiets af moet, nou ziet mijn fiets er ongeveer zo uit (zie plaatje). Dus met fietstassen (die er niet makkelijk af te halen zijn) en mand.

Ik vind het prima om m'n bagage uit mn fietstassen te halen. Dus, rugtas eruit en op m'n rug etc, maar zit ik nog steeds met het feit dat de fietstassen wel op m'n fiets zitten. Neem aan dat dat geen probleem is? De bagage zelf is er dan vanaf en de fietstassen zijn wel redelijk plat te drukken als er nog wat tegenaan moet staan.

Hoor graag wat jullie hierover denken. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 9 oktober 2017, 10:07

Hallo Anoukskie en welkom op het NS Forum,

Fietstassen maken de fiets een stuk breder. Er zijn conducteurs die daar weinig moeite mee hebben, maar afhankelijk van de drukte in de trein en de beschikbare ruimte kan het zijn dat de conducteur je fiets kan weigeren. De conducteur kan de situatie het beste ter plekke beoordelen. Strikt genomen zou je de zijtassen moeten verwijderen.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom op het forum Anoukski!

Lege fietstassen zijn geen probleem, en de rugtas in het mandje zetten zal ook geen probleem zijn, als je zelf naast je fiets blijft zitten.
Reputatie 2
Onderstaande staat in de algemene voorwaarden:

En onderstaande bij reisinformatie, zie link:
https://www.ns.nl/reisinformatie/bagage/transportmiddelen-in-de-trein.html

Dus op basis van de algemene voorwaarden hoeven de lege fietstassen er niet af lijkt mij. Maar zo als wel vaker staat er soms op verschillende plekken verschillende informatie helaas.
Badge +3
Tuurlijk.. regeltjes, regeltjes. Je (lege) fietstas er af halen levert geen extra ruimte op, en neemt zelfs meer ruimte in op de grond.

Bovendien zou dan ook het (lege) mandje of een eventueel kinderzitje er af moeten :? Ik betwijfel het.
Reputatie 2
Tuurlijk.. regeltjes, regeltjes. Je (lege) fietstas er af halen levert geen extra ruimte op, en neemt zelfs meer ruimte in op de grond.

Bovendien zou dan ook het (lege) mandje of een eventueel kinderzitje er af moeten :? Ik betwijfel het.

Ik denk dat het ook niet hoeft zoals ik al aangaf, maar indien de conducteur er over begint weet Anoukskie iig wat er in de algemene voorwaarden staat.

En een mand of kinderzitje lijkt mij geen bagage idd.

Fietstassen maken de fiets een stuk breder. Er zijn conducteurs die daar weinig moeite mee hebben, maar afhankelijk van de drukte in de trein en de beschikbare ruimte kan het zijn dat de conducteur je fiets kan weigeren. De conducteur kan de situatie het beste ter plekke beoordelen. Strikt genomen zou je de zijtassen moeten verwijderen.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein om de vindbaarheid te vergroten.

Maar dat is niet wat in de algemene voorwaarden staat, zoals hierboven beschreven toch? Daar staat dat de bagage eraf moet, en de fietstassen zelf zijn geen bagage. De bagage zelf kan ik er zo uithalen, 1 rugtas en 1 schoudertas..
Reputatie 6
Badge
Gevulde fietstassen zijn dan ook geen bagage als je het zo bekijkt.

Reageer