beantwoord

Fiets in de trein

• 12 mei 2015
  • 4 reacties
  • 332 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Volgende week heb ik voor 9 uur een fiets nodig in Leiden.
mijn trein vertrekt om 6:16 vanuit Enschede, ik kan mijn fiets dus meenemen.
om 8:10 moet ik echter overstappen in Duivendrecht. Kan ik mijn fiets dan
meenemen naar leiden of wordt het dan beschouwd als opnieuw instappen tijdens de spits?
icon

Beste antwoord door Jurgen 12 mei 2015, 17:07

Sterker nog, je fiets moet om 6.30 al uit de eerste trein zijn. Bij een fiets gaat het niet om het moment van instappen, maar echt om het moment. Is een OV-fiets misschien geen oplossing?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Sterker nog, je fiets moet om 6.30 al uit de eerste trein zijn. Bij een fiets gaat het niet om het moment van instappen, maar echt om het moment. Is een OV-fiets misschien geen oplossing?

Voor een OV-fiets moet ik toch een jaar abonnement nemen?
Ik heb de fiets maar 1 week nodig.
Reputatie 7
Badge +4
Tijdens de spits mag uw fiets zich niet in de trein bevinden. U kunt uw fiets nauwelijks meenemen tot Almelo.
Uw stelling is onjuist als u zegt

'mijn trein vertrekt om 6:16 vanuit Enschede, ik kan mijn fiets dus meenemen.' Dus is helaas niet van toepassing. Uw veronderstelling is niet juist.

Overigens is een ovfietsabonnement, aangevuld met de huurprijs voor die dagen, doorgaans voordeliger dan bij een particulier gedurende een week een fiets huren. Los van de hoge borg die veelal wordt gevraagd,
Reputatie 1

Voor een OV-fiets moet ik toch een jaar abonnement nemen?
Ik heb de fiets maar 1 week nodig.

Dat klopt, maar dat abonnement is (slechts) € 10 per jaar en dan kun je een jaar lang op alle huurlocaties van OV-fiets een fiets huren. Dit kost per fiets € 3,15 per 24 uur. Het is voor eenmalig gebruik inderdaad duurder dan een dagkaart fiets, maar waarschijnlijk wel de beste oplossing als je voor 9 uur in Leiden een fiets nodig hebt.

Reageer