beantwoord

fiets in de trein

hallo heb ik ekstra tiket nodig als ik met de fits in trein wil reisen
icon

Beste antwoord door Loes 21 april 2014, 14:35

Hoi marek,

Als je met de fiets in de trein wil gaan, heb je daar inderdaad een dagkaart Fiets voor nodig. Deze kost € 6,- en mag je maandag t/m vrijdag gebruiken, alleen niet in de spits van 06.30 - 09.00 en 16.30 - 18.00 en het weekend mag je je fiets de gehele dag meenemen.

Hier heb je een link naar de dagkaart fiets waar alles op een rijtje opgesomd staat.

Wil je vaker met de fiets de trein in, dan is een vouwfiets misschien een mooie oplossing, deze mag opgevouwen altijd mee en daar hoef je geen extra kaartje voor aan te schaffen.
Bekijk origineel

12 reacties

Hoi marek,

Als je met de fiets in de trein wil gaan, heb je daar inderdaad een dagkaart Fiets voor nodig. Deze kost € 6,- en mag je maandag t/m vrijdag gebruiken, alleen niet in de spits van 06.30 - 09.00 en 16.30 - 18.00 en het weekend mag je je fiets de gehele dag meenemen.

Hier heb je een link naar de dagkaart fiets waar alles op een rijtje opgesomd staat.

Wil je vaker met de fiets de trein in, dan is een vouwfiets misschien een mooie oplossing, deze mag opgevouwen altijd mee en daar hoef je geen extra kaartje voor aan te schaffen.
Als het maar geen gestolen fiets is.
Als het maar fietst niet waar ha ha.

Misschien nog een kleine aanvulling op Loes:
Vergeet niet om in de juiste deur in te stappen als je met een fiets reist. Deze plekken zijn speciaal ingericht om een fiets kwijt te kunnen. Anders kan het wel is zo zijn dat er heel weinig plaats is voor jou en je fiets.

Mvg,
Jan
Als het maar geen gestolen fiets is.

Deze reactie slaat natuurlijk nergens op.

Waarom zou je een gestolen fiets niet mee mogen nemen in de trein? Zolang je er maar een dagkaart fiets voor koopt kan en mag dag gewoon.
Fiets noch berijder worden tevoren gecontroleerd hoor.
Badge
Dag Marek, welkom op het forum. Je dient inderdaad een ticket te kopen voor je fiets. (dagkaart fiets) Zie de link van Loes voor meer informatie. En wat SLT2456 aangeeft klopt ook, dank voor je aanvullende informatie. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'. Groet, Leny
Het is alleen jammer dat de plaatsen waar je fiets zou moeten staan altijd bezet worden door analfabeten. Zij kunnen de duidelijk aangegeven sticker voorrang Fiets blijkbaar niet lezen en blijven stoïcijns op de fietsplekken zitten (vandaag ook weer één keer meegemaakt). Wat mij trouwens opvalt de laatste tijd is het vele volk dat maar op de balkons blijft hangen terwijl er gewoon plaats genoeg is in de coupé's.
Als het maar geen gestolen fiets is. Fiets kan nooit gestolen zijn. We zeggen meer dat de fiets dan eerder geleend kan zijn. Het woord "gestolen" klinkt namelijk zo crime! 🙂
Al reis je één halte je betaald 6 euro. Ga je op vakantie en neem je twee hutkoffers mee die meer ruimte in nemen betaal je niets. Ik vind dat de NS daar wel eens naar mag kijken . Ik weiger dan ook om vanaf Weesp naar Bussum 6 euro voor mijn fiets te betalen. Maar dat heeft tot op heden nooit een probleem opgeleverd want controleren doen ze het niet.
En als er wel eens controle is, betaal je direct 41 euro boete.
En als er wel eens controle is, betaal je direct 41 euro boete.
De wettelijke verhoging (boete, zoals jij die noemt) bedraagt nog altijd "slechts" €35.
Dan betaalt hij dus in totaal 41 euro... *zucht*
Dit topic bevat oude informatie. Het antwoord is onjuist tegenwoordig.

De huidige spitstijden voor de fiets van maandag t/m vrijdag (dus dat deze niet in de trein mag zijn) zijn 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 uur en de dagkaart is geen 6 euro meer, maar 6,10 euro.

Reageer