beantwoord

Fiets in de trein: hoe weet ik van te voren of ik met de fiets in de trein mag

• 20 juli 2018
  • 8 reacties
  • 403 Bekeken

Ik moet binnekort voor school een fiets hebben en zou graag met het openbaarvervoer dat doen. Ik moet hoogstwaarschijnlijk ook overstappen. Maar ik woon op een klein station. Ik heb gelezen dat het alleen op speciale plekken mag in de trein.

Hoe kan ik van tevoren weten of die beschikbaar/ aanwezig zijn? Ik wil niet op de dag zelf Geweigerd worden om de trein in te stappen. Terwijl ik wel een kaartje heb gekocht en ergens aanwezig moet zijn.
Het is Trouwens gewoon een Normale fiets dus geen inklapbare.

als er geen fiets plekken zijn. Hoe kan ik anders er voor zorgen dat mijn fiets wel mee kan?
icon

Beste antwoord door Robert B 20 juli 2018, 15:21

Welkom bij de NS Community!

Eigenlijk alle treinen (in ieder geval die van NS) hebben wel plekken voor fietsen. Die staan aangegeven op de (vaak brede) deuren. Klein of groot station maakt niet uit. Bij twijfel vraag de conducteur.

In juli en augustus mogen ook normale fietsen (en ligfietsen en tandems) heel de dag mee. Buiten die maanden mag je fiets niet in de trein zijn op maandag t/m vrijdag tussen 6:30-9:00 en 16:00-18:30

Een dagkaart fiets van NS is heel de dag geldig, ook bij andere vervoerders (Arriva, Blauwnet, Connexxion), dus overstappen is geen probleem.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Eigenlijk alle treinen (in ieder geval die van NS) hebben wel plekken voor fietsen. Die staan aangegeven op de (vaak brede) deuren. Klein of groot station maakt niet uit. Bij twijfel vraag de conducteur.

In juli en augustus mogen ook normale fietsen (en ligfietsen en tandems) heel de dag mee. Buiten die maanden mag je fiets niet in de trein zijn op maandag t/m vrijdag tussen 6:30-9:00 en 16:00-18:30

Een dagkaart fiets van NS is heel de dag geldig, ook bij andere vervoerders (Arriva, Blauwnet, Connexxion), dus overstappen is geen probleem.
Reputatie 1
Een (volledig ingeklapte) vouwfiets mag altijd mee. Dus ook in de spits.
Badge +3
Een (volledig ingeklapte) vouwfiets mag altijd mee. Dus ook in de spits.
Dat het niet om een vouwfiets ging stond er al...
Reputatie 2
Om op dagelijkse basis een normale fiets mee te nemen in de trein is af te raden gezien de kosten van 6,20 euro voor een dagkaart. Daarnaast is een plaats nooit gegarandeerd.
Om op dagelijkse basis een normale fiets mee te nemen in de trein is af te raden gezien de kosten van 6,20 euro voor een dagkaart. Daarnaast is een plaats nooit gegarandeerd.

Het is niet voor een dagelijkse basis. Het is eenmalig. We hebben een fiets nodig Voor een introductie week van school. Zodat we de stad kunnen verkennen. ( ik vond het ook een belachelijk idee. We kunnen ook lopend verkennen maar oke) als de fiets niet mee kan met openbaar vervoer Was de andere optie een fiets huren daar en dat leek me toch een tikkeltje duurder
Badge +3
Ik zou een goedkope 2e hands stadsfiets kopen en die stallen op het station bij je school. Ben je ook klaar.

Okay! Heel erg bedankt. Ik was bang dat het niet mogelijk was. Nu hopen dat het op dag vlekkeloos gaat.
Reputatie 3
Je kan ook een OV fietsje nemen

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets

Reageer