beantwoord

fiets in de trein tijden

  • 1 October 2021
  • 15 reacties
  • 970 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of ik mijn fiets in de trein mag meenemen als ik voor de spits tijden incheck maar de trein in de spits (na 16:00) op mijn bestemming aankomt.

 

Weet iemand dit toevallig?

icon

Beste antwoord door MoDe 1 October 2021, 15:41

Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3

Ik weet dat, niet toevallig, en het mag niet: de fiets mag zich tijdens de spitsuren niet in de trein bevinden.

Reputatie 7
Badge +1

Een twijfelpunt is dan nog of je in geval van weer eens gevoelige vertraging ineen trein met fiets zit-je had bvb 15.45 zullen arriveren, maar het is +45 geworden ook zou moeten ruimen op de dan laatste stop voor 16.00-in de praktijk met NLers zal niemand dat dus doen

Reputatie 7
Badge +3

Met fietskaartje kun je niet inchecken. Voor fietskaartje geldt dat je alleen in daluren met fiets in de trein mag zijn. Je moet de trein voor de spits begint verlaten hebben.

Reputatie 7
Badge +3

NS kan nog wat leren van GVB in Amsterdam. Op deuren van de compartimenten waar je een fiets mag meenemen zit op ooghoogte de volgende sticker aan de buitenkant van de metro’s. Niet dat mensen zich aan de regels houden maar je kunt in ieder geval geen onwetendheid veinzen.

 
 
×
 
 
 

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Reputatie 7
Badge +1

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Ja dat geldt dan ook. 

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Waarom zou dat niet gelden voor de vrijdagavond spits? Op vrijdag is de avondspits juist vaak nog drukker dan op maandag-donderdag.

Badge +3

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Helaas wel, de vrijdag voor Pinksteren is geen speciale dag.

Reputatie 7
Badge +3

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Ook de vrijdagavond voor Pinksteren is een gewone werkdag en gelden de normale spitsuren. Je kunt de fiets niet tussen 16-19.30 uur meenemen

Reputatie 7
Badge +3

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Ook de vrijdagavond voor Pinksteren is een gewone werkdag en gelden de normale spitsuren. Je kunt de fiets niet tussen 16-19.30 uur meenemen

Ja zeg, maak het nog een uur langer. Na 18:30 mag een fiets weer mee.

Reputatie 7
Badge +3

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Ook de vrijdagavond voor Pinksteren is een gewone werkdag en gelden de normale spitsuren. Je kunt de fiets niet tussen 16-18.30 uur meenemen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Geldt dit ook voor de vrijdagavond spits, , zeg maar de start van het weekend? Bijvoorbeeld vrijdagavond voor lange pinksterweekend? Beetje fietsonvriendelijk toch?

Ook de vrijdagavond voor Pinksteren is een gewone werkdag en gelden de normale spitsuren. Je kunt de fiets niet tussen 16-19.30 uur meenemen

Ja zeg, maak het nog een uur langer. Na 18:30 mag een fiets weer mee.

Zit in een wiebelende trein, de cijfers en letters willen niet zo als ik wil.

Reputatie 7
Badge +3

Cijfers en letters,  leuke oude TV quiz 😀

Hoe kan ik, voordat de trein op het perron is, zien waar de fietseningang is? De ene keer is het vooraan, de andere keer achteraan. Waarom wordt dit in de app niet aangegeven?

Reputatie 7
Badge +3

Dat kun je niet, Je kunt wel wel van tevoren al zien welk treintype er rijdt en aan de hand daarvan kun je enigszins zien waar in de trein de fietscoupé is. Bij dubbeldekkers zijn er 2 of 3, afhankelijk of een 4 of 6 delige trein is, die zijn verdeeld over de trein, bij VIRM4 is het altijd deur 2 en deur 7. VIRM6 altijd deur 2, deur 6 of 7 en deur 11. Bij ICM is er echter maar 1 plek achter een cabine en die kan vooraan of achteraan zitten, en dat weet je helaas niet van tevoren, bij ICD idem. Bij sprinters is de plek ergens meer in het midden van de trein. De fietscoupés zijn wel altijd herkenbaar door een symbool van een fiets op de deur. 

Reageer