beantwoord

Fiets in de trein tijdens koningsdagdienstregeling?

• 25 april 2014
  • 3 reacties
  • 225 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mag ik vanavond na 19:00 uur en morgen met mijn fiets reizen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 april 2014, 10:10

Er staat weliswaar niets in de Oranjedienstregeling op we website van NS over met niet mogen meenemen van fietsen, dus in principe zou het mogen, mits u uiteraard wel een vervoersbewijs hebt voor uw fiets.
En op een rustig lijntje zal het ook geen bezwaar zijn.

In de treinen rondom/richting bijv. Amsterdam en Eindhoven en andere grote plaatsen wordt echter een grote drukte verwacht en dan kan het voor komen dat de conducteur u adviseert een andere trein te nemen en u wel, maar uw fiets om veiligheidsredenen niet toelaat in de trein.
Bekijk origineel

3 reacties

Er staat weliswaar niets in de Oranjedienstregeling op we website van NS over met niet mogen meenemen van fietsen, dus in principe zou het mogen, mits u uiteraard wel een vervoersbewijs hebt voor uw fiets.
En op een rustig lijntje zal het ook geen bezwaar zijn.

In de treinen rondom/richting bijv. Amsterdam en Eindhoven en andere grote plaatsen wordt echter een grote drukte verwacht en dan kan het voor komen dat de conducteur u adviseert een andere trein te nemen en u wel, maar uw fiets om veiligheidsredenen niet toelaat in de trein.
Ter aanvulling op Hans kan ik zelfs zeggen dat op de grotere stations denk ik niet eens de mogelijkheid zal gaan krijgen om met de fiets het station binnen te komen. Ook al staat er geen beperking voor feestdagen, zullen de treinen erg vol zijn en zullen wij inderdaad fietsen uit de trein weren. Wij moeten als conducteur ook kijken naar de veiligheid en als er zowel op het station door de menigte een probleem kan zijn met fietsen, zullen deze niet meer toegelaten worden. Als je nog op een rustig moment reist, zou het misschien nog kunnen, maar ik wil het ten sterkste af raden om deze twee dagen met de fiets in de trein te willen reizen.
De conducteur bepaalt of men wel of niet mee kan, dus ook reizigers met enorme bagage kunnen deze twee dagen gewoon geweigerd worden in de trein, dat is naar inzicht van het treinpersoneel.
Beste Tn1,

In de antwoorden van Hans en Loes staat het juiste antwoord op jouw vraag. In de Oranjedienstregeling staat niet aangegeven dat er geen fietsen meegenomen mogen worden in de trein. Echter als het erg druk is in de trein kan de conducteur fietsen weigeren uit veiligheidsoverwegingen. Op een rustig moment zal het geen probleem zijn om je fiets mee te nemen.

Vriendelijke groet,
Marjan

Reageer