beantwoord

fiets in de trein voor 06:30 en vóór 16:00

• 11 juli 2017
  • 7 reacties
  • 306 Bekeken

Ik ben fanatik fietser en wil zo nu en dan naar Limburg door de week.
Mag ik als ik vóór 06:30 in de trein zit (incheck) bijven zitten bijv. Breukelen-maastricht ?

Gisteren (maandag) om 6:18 met de trein van Utrecht naar Leeuwarden met de racefiets. Geen opmerkingen van de conducteur.

Maar toch is het mij nog niet helemaal duidelijk ?
bedank voor uw reactie.

Jan van Zwam
icon

Beste antwoord door Tochjo 11 juli 2017, 12:30

Normaal gesproken mag uw fiets op werkdagen zich niet in de trein bevinden tussen 6:30 en 9:00 en tussen 16:00 en 18:30. Als u dus om 6:18 met uw fiets de trein neemt, dan moet u ervoor zorgen dat u voor 6:30 met uw fiets de trein weer verlaat.

In de maanden juli en augustus mag de fiets echter de hele dag mee - vanzelfsprekend wel met een Dagkaart fiets en alleen indien er voldoende plek in de trein is, anders kan de conducteur uw fiets alsnog weigeren.
Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Jan van Zwam, welkom op ons Serviceforum!
Wat leuk dat je dan ook regelmatig gebruikt maakt van de trein. Ik zie dat Tochjo je al van een reactie heeft voorzien, bedankt!

Mocht je verder nog vragen hebben dan horen we het graag 🙂
Als ik mijn fiets inpak in een fietstas, mag hij dan wel mee als bagage ?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, een ingepakte fiets is gewoon een fiets en u moet een dagkaart fiets kopen. Alleen een ingeklapte vouwfiets gratis mag mee als bagage. De maximale maat is 85 cm.
Een ingeklapte vouwfiets mag ook mee in de spits en ook in de spits buiten juli en augustus.
zoiets dus
Badge +3
Die hoef je niet eens in te pakken, want is een vouwfiets dus handbagage. Zie de Algemene Voorwaarden art. 5.4
Badge +3
Normaal gesproken mag uw fiets op werkdagen zich niet in de trein bevinden tussen 6:30 en 9:00 en tussen 16:00 en 18:30. Als u dus om 6:18 met uw fiets de trein neemt, dan moet u ervoor zorgen dat u voor 6:30 met uw fiets de trein weer verlaat.

In de maanden juli en augustus mag de fiets echter de hele dag mee - vanzelfsprekend wel met een Dagkaart fiets en alleen indien er voldoende plek in de trein is, anders kan de conducteur uw fiets alsnog weigeren.
oke bedankt. Het was juli vandaar geen probleem. duidelijk

Reageer