beantwoord

Fiets kaartje

• 25 december 2017
  • 12 reacties
  • 327 Bekeken

Ik heb een fiets kaartje gekocht,maar heeft elke trein wel de ruimte voor een fiets?
Ik rijd van Utrecht overvecht naar Dordrecht centraal en moet 2 keer overstappen...
icon

Beste antwoord door Chiel NS 25 december 2017, 10:48

Hoi Sheila1974, er zijn vaak speciale fietsplaatsen in de trein. Waar die zitten kan je aan de buitenkant zien. Dan staat er een fiets op de deur afgedrukt. Je kan hier zien of er liften zijn op je stations.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Door de week is het zeker lastig want je fiets mag tijdens de spits niet eens in de trein staan. Hij moet er voor de spits uit. In het weekend heb je zelden gedoe met de fiets.
Ja klopt €6.10 kan ook online kopen zoals ik heb gedaan...succes
Door de weeks is het lastig met fiets in de trein maar in t weekend kan het wel de hele dag...
Fietskaart kunt u kopen bij een bolle kaartautomaat en kost 6,10 voor de hele dag.
Hoe koop ik een fietskaart en hoe duur is dat?
Reputatie 7
Tsja - fietsplaatsen of zitplaatsen in de trein. Ik denk dat de reiziger de keuze snel heeft gemaakt. Liever zoveel mogelijk zitplaatsen. Verder is de OV-fiets inderdaad een goede vervanger voor de eigen fiets (goedkoper ook). Ik hoop dat daar meer in geïnvesteerd wordt en dat er meer beschikbaar komen.
Ja idd nederland is echt een fietsland,jammer dat ns daar niet op in speelt,wie weet in de toekomst...
Ik reis eigenlijk nooit met ov,we hebben 2 auto's voor de deur staan,maar ja ben blij dat ik met mijn fiets op pad kan met de trein!
Bedankt Chiel NS,nu weet ik waar ik op moet letten!!
Gaat goedkomen...
Reputatie 6
Jammer dat er geen speciale fietsencoupé is in de trein, zoals je in het buitenland met enige regelmaat ziet. Kan je je fiets ophangen in een rekje aan de wand. Nederland fietsland toch! Zou veel gebruik van gemaakt worden. De OV-fietsen zijn immers ook een succes, waardoor deze vaak op zijn en je misgrijpt.
Hoi Sheila1974, er zijn vaak speciale fietsplaatsen in de trein. Waar die zitten kan je aan de buitenkant zien. Dan staat er een fiets op de deur afgedrukt. Je kan hier zien of er liften zijn op je stations.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet waarschijnlijk gewoon de grote ruimte nemen met die klapstoeltjes,als die er nog zijn...ik ben benieuwd of het gaat lukken...gaat erom als ik mijn fiets maar mee kan nemen...en nu maar hopen dat er op de stations waar ik moet overstappen liften zijn,fiets is erg zwaar...
Reputatie 2
Elke NS-trein heeft plek voor fietsen, maar in geval van drukte kan de conducteur altijd weigeren (heb ik nog nooit meegemaakt in de honderden keren dat ik mijn fiets mee nam).
@Thom, sneltreinen bestaan al langere tijd niet meer bij de NS. Daarnaast is er groot verschil in materieel, zowel voor de intercity's als sprinters. De SLT heeft vrijwel altijd genoeg ruimte, de voormalige Koplopers belachelijk weinig als het één treinstel is.
Reputatie 7
Badge +4
Strikt genomen heeft u niet het recht dat uw fiets in elke trein mee mag. De conducteur mag u weigeren. Over het algemeen loopt het wel los. Het gaat hier om sneltreinen waar doorgaans wel wat ruimte is. NS is qua oppervlakte niet ingesteld op veel fietsvervoer, het is echter meestal wel mogelijk er eentje mee te nemen.

Reageer