beantwoord

Fiets Koningsdag

• 16 april 2018
  • 2 reacties
  • 416 Bekeken

Toch is even een vraagje... Ik wil op koningsdag voor een vakantie met de fiets en de trein weg (om precies te zijn van Groningen naar 'Utrecht' (of in de buurt, een klein stukje extra fietsen ga ik niet dood van). Nu kan het met koningsdag wel eens druk worden en kan ik geweigerd worden. Dit kan natuurlijk deels ondervangen worden door heel vroeg te vertrekken. Maar hoe zit het met de spitsuren? Mag ik op koningsdag wel of niet tijdens de spitsuren met de fiets mee? (Als in, als ik tussen 6.30u en 09.00u mee zou kunnen, dan zou ik al een heel eind geholpen zijn...)

Klopt het dat ik de fiets ook tussen 6.30u en 09.00u mee mag nemen? Het is een feestdag volgens: https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.227648283.726248697.1523907601-616100218.1504432213

Volgens https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/dagkaart-fiets?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.227648283.726248697.1523907601-616100218.1504432213 mag op feestdagen de hele dag de fiets mee.

En nee, een OV-fiets is geen optie 😉 (ik heb een tourfiets waar een x-aantal kilo's bagage op mee moet)
icon

Beste antwoord door Trein-D 16 april 2018, 22:54

Ja dan mag het wel natuurlijk. Koningsdag is een officiële feestdag dus dan dan is er helemaal geen spits. Net zoals in het weekend bijv, dan is er ook geen spits.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Ja dan mag het wel natuurlijk. Koningsdag is een officiële feestdag dus dan dan is er helemaal geen spits. Net zoals in het weekend bijv, dan is er ook geen spits.
Reputatie 7
Badge +4
U mag op Koningsdag wel met de fiets in de spitstijden reizen, omdat het een feestdag is, en feestdagen hebben geen spits. Dat gezegd hebbend is een fiets meenemen op die dag wel erg ongelukkig. Een fiets meenemen en een fietskaartje bezitten, geeft u nog geen recht op het mogen vervoeren met elke trein en in drukke treinen loopt u een stevige kans geweigerd te worden. De bagage mag in principe niet op de fiets blijven zitten. Het kan ook goed gaan, een beetje een vroege trein zal zeer helpen. Er is altijd een grote stroom naar Amsterdam, na Zwolle heeft u daar minder last van.

Reageer