beantwoord

fiets mee??

  • 12 July 2022
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

ik wil donderdagmiddag met de fietsen reizen van bergen op zoom naar Emmen. App zegt dat er geen fietsplek is. Ook niet in andere treinen. Hoe ga ik dat oplossen??

icon

Beste antwoord door Momo 12 July 2022, 22:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het komt regelmatig voor dat de fiets niet mee kan. Uw kaartje is nodig als u een fiets wilt meenemen maar dat kan niet altijd met de gewenste trein. Ik zou gewoon naar het station gaan en de fiets meenemen als er plaats is. Vaak is die er toch. De aanduiding klopt regelmatig niet. U mag per persoon maar één fiets meenemen. Met één persoon twee of meer fietsen mag niet. 

Edit: zie ook de opmerkingen hieronder.

Reputatie 7
Badge +3

Aanmelden van een fiets kan niet meer. In de reisplanner op de website is het veld voor het aanmelden van fietsen al weggehaald, alleen in de app staat het er nog bij, dat is zoals eerder door een moderator hier gemeld door andere prioriteiten blijven liggen. Het aantal vrije plekken wordt niet meer bijgehouden en het toont altijd 0 plekken beschikbaar. Dus negeer de melding in de app dat er geen fietsplekken beschikbaar zijn.

Zie ook https://community.ns.nl/in-de-trein-11/haal-informatie-over-niet-beschikbare-plaatsen-voor-fietsen-in-de-trein-uit-het-systeem-73438?postid=528673#post528673

 

Reputatie 7
Badge +3

De proef met het aanmelden van een fiets is al een tijdje afgelopen. In de app staat echter nog steeds bij elke trein dat er geen fietsplekken beschikbaar zijn. Dit had NS al lang moeten aanpassen, maar hebben ze ondanks veelvuldige meldingen nog steeds niet gedaan.

Reageer