beantwoord

Fiets mee in de trein

• 30 juni 2020
  • 11 reacties
  • 477 Bekeken

Ik heb gehoord dat je vanaf 1 juli je fiets weer mag meenemen in de trein, maar dat je moet reserveren.
Weet iemand toevallig meer over het reserveren?

icon

Beste antwoord door Robert B 1 juli 2020, 14:57

Het fietskaartje staat in de app. Je moet de reis registreren via een andere website. Of mensen dat gaan doen? Om te registreren kun je geen link aanklikken maar moet je het webadres op internet invullen. Niet handig.

Als ik in de app op Registreer je fiets tik opent gewoon een brower-venster met login.ns.nl (dus gewoon de Mijn NS portal/website), die vervolgens doorlinkt naar registreer-je-reis.ns.nl

Bekijk origineel

11 reacties

Badge

Als het goed is kan dat via de site van de NS of via de app.   Het zou zich vanzelf moeten wijzen maar ik heb zelf nog niet gekeken hoe het werkt.  Zoals ik begreep kom je na het kopen van het kaartje uit bij het reserverings gedeelte.

Het kan NIET via de kaartautomaten.

Reputatie 7
Badge +3

Gister werd door moderator Sascha aangegeven dat die avond om 22:30 de tool online zou komen. Op de website toen niets gezien, en ook nu nog niet gesignaleerd.  En de pagina over fiets meenemen in de trein geeft nog steeds aan dat een fiets tijdelijk niet mee mag. Iemand die morgen vroeg een fiets wil mee nemen en nu alvast een kaartje wil kopen kan dat dus niet doen.

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels is het 1 juli en nog niet mogelijk om een fietskaartje te kopen..,.

Reputatie 7
Badge +3

Op Twitter is vandaag al een paar keer gezegd dat het in de loop van de dag of vannacht online komt en mensen is gevraagd morgen (dus 1 juli) nog eens te kijken.

Reputatie 7
Badge +3

Het fietskaartje staat in de app. Je moet de reis registreren via een andere website. Of mensen dat gaan doen? Om te registreren kun je geen link aanklikken maar moet je het webadres op internet invullen. Niet handig.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt gewoon online een Dalkaart Fiets kopen zonder te registreren.

Badge +3

Als ik in de app op Registreer je fiets tik opent gewoon een brower-venster met login.ns.nl (dus gewoon de Mijn NS portal/website), die vervolgens doorlinkt naar registreer-je-reis.ns.nl

Net even gecheckt. (22:30 op 1 juli).

Je kunt via login.ns.nl inloggen en naar de fiets registratielink gaan.

Maar helaas je kunt geen vertrek of aankomst station kiezen. Ze komen allemaal wel voorbij als je er op zoekt maar selecteren gaat niet.

Dat schiet niet op …..

Mijn fiets geregistreerd, dat ging allemaal prima. Maar mijn reis ging anders dan gepland. Dat zou betekenen dat ik mijn reservering moet wijzigen. 
het inloggen lukte niet vanuit de trein….. zou dat niet eenvoudiger kunnen vroeg ik mij af? 
Het is gebruiksvriendelijker als je dit gewoon kan wijzigen in de app. Nu heb ik tot drie keer toe een plaats geregistreerd waar ik geen gebruik van heb gemaakt. Het wijzigen ging niet vanuit de trein.🙁Gelukkig kon mijn fiets wel mee zonder registratie. Dank daarvoor 😊

Goedemiddag GHP. Welkom bij de NS Community.

Je kunt een geregistreerde reis annuleren door deze reis te verwijderen. Dit doe je door op het prullenbakje achter de reis te klikken. Zonder in te loggen is dat inderdaad niet mogelijk. Echter zou het zelfde gelden in de app, ook daar dient ingelogd te worden.

Reputatie 7
Badge +3

Het is dan ook geen reservering maar een registratie. Ik zou me niet te druk maken wanneer een reis anders loopt dan gepland.

Reageer