fiets mee in de trein moeizaam proces

  • 2 september 2019
  • 36 reacties
  • 1305 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 4
Maak dan maar van de stiltecoupé een fietscoupé, fietsen praten niet en zijn we van dat geruzie af.

Voor het behoud van de stilte in de stiltecoupe een prima
idee. Vrees echter dat de confrontaties dan elders in de trein gezocht zullen worden.
Reputatie 7
Badge +3
De tarieven om fietsen mee te nemen zijn nu te laag. Reken bijv. de halve prijs van een enkeltje.
Reputatie 7
Badge +4
NS heeft tientallen jaren geleden de prijzen een keer hoog gemaakt, maar dat heeft maar even geduurd. Er was te veel protest. Ik moet het uit mijn blote hoofd doen maar ik meen zelfs prijzen van twintig gulden en dat was toen nog best veel.
Je kunt geen mensen de trein uitgooien om plaats te maken voor fietsen. OV-fiets is niet voor alles een oplossing, maar helpt wel.
Het lukt ook niet om een blik langere en meer frequente treinen open te trekken, al vind ik dat een zitplaats voor iedereen normaal hoort te zijn, zeker op dit prijsniveau.
Reputatie 7
Badge +3
Of de prijs te laag of te hoog is relatief. Reis je maar een kwartiertje met je fiets mee is de prijs in verhouding met je eigen reistarief best hoog, ga je van de ene kant van het land naar de andere kant is het helemaal niet. Dit werpt wellicht al een drempel op niet op korte stukjes een fiets mee te nemen.

Toen ik mijn fiets niet meer nodig had op station Delft was het een mooie zomerdag en ben ik lekker terug gaan fietsen naar Leiden. Best te doen voor een keertje. En ook de eerste keer zorgen dat de fiets in Delft kwam heb ik gewoon fietsend gedaan, lekker op mijn gemak op een zaterdag.
Zou de prijs van een fietskaartje maar de helft of nog minder zijn geweest, had ik misschien wel overwogen met de fiets in de trein te stappen. Hoewel ik een fietstochtje op zich wel fijn vind, maar de 26 of zo km dagelijks 2 keer af te leggen bij weer en wind ging me te ver.
Reputatie 7
Badge +3
Of de 1e klas halveren en de vrijgekomen ruimte inrichten voor fietsvervoer
En dan voor de fiets 1e klas tarieven berekenen 😉
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt geen blik langere en meer frequente treinen opentrekken , al vind ik dat een zitplaats voor iedereen normaal hoort te zijn, zeker op dit prijsniveau.

NS wil toch één en ander onderzoeken, of en wat daar wat uitkomt is nog de vraag. Ook zou het qua fietsen beter moeten zijn in de ICNG. We gaan het beleven, in 2021.

NS ziet zelf ook in dat er structurele oplossingen nodig zijn voor het fietsvervoer per trein. „We gaan daarom de mogelijkheden onderzoeken, in overleg met Rover en de Fietsersbond. Ook zullen we onze reizigers zelf vragen naar ideeën”, aldus een woordvoerder.

Topman Van Boxtel zegt tegenover De Telegraaf dat NS meer rekening gaat houden met fietsen, rolstoelen en flexibele zit-, werk- en hangplekken in de snelle, nieuwe generatie intercity’s die van 2021 tot 2023 instromen in de dienstregeling.
Reputatie 7
Badge +3
@Momo
Wat van Boxtel zegt neem ik sowieso niet serieus, die man weet van toeten noch blazen als het over spoorwegen gaat.

Die hangplekken zijn trouwens een eufemisme voor staanplaatsen.
Reputatie 7
Badge +3
al vind ik dat een zitplaats voor iedereen normaal hoort te zijn
Dream on, dat is al lang een gepasseerd station. Onhaalbaar en onbetaalbaar.
Reputatie 7
Badge +3
NS zou 's kunnen beginnen met de treinen in de daluren langer te maken. Het materieel is er en de vraag is er.
Reputatie 7
Badge +3
De materieelinzet in de daluren is vooral slecht op de drukte afgestemd. Sommige treinen zijn overvol en andere grotendeels leeg.
Badge +3

.. wilde iets quoten en posten maar met de nieuwe InSided editor krijg ik niets zinnigs dus laat maar even :(

Reageer