beantwoord

Fiets meenemen i.c.m. studentenproduct

• 21 mei 2019
  • 12 reacties
  • 781 Bekeken

Ik heb een vraag ik reis met gratis ov studenten product. Maar soms moet ik mijn fiets mee nemen maar mag ik die dan zo meenemen of moet ik daar dan alsnog voor betalen buiten de spitsuren????
icon

Beste antwoord door Momo 21 mei 2019, 08:30

Daar heb je inderdaad een speciaal kaartje voor nodig, die kost €6.90. Zie voor meer info:
https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Een vouwfiets mag wel gratis mee, mits ingevouwen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Daar heb je inderdaad een speciaal kaartje voor nodig, die kost €6.90. Zie voor meer info:
https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Een vouwfiets mag wel gratis mee, mits ingevouwen.
http://bfy.tw/Nkdh
Welkom bij de Community, Frieslandnatas.

Momo heeft gelijk.🙂 Om je fiets mee te nemen dien je inderdaad een Dagkaart Fiets te kopen. Deze kan je bijvoorbeeld online kopen maar ook op het station in de automaat als papieren ticket of laden op je OV-chipkaart.
Ik vind het afzetterij van jullie ns! In Duitsland koop je een kaartje voor 4 euro en dan mag je de hele dag mee ook in de spits. Een internationaal fietskaartje is wel geldig in de spits. Ik vind het een afzetterij hier in Nederland met al die zielige regeltjes dat je niet in de spits mag reizen met je fiets terwijl je een hoofdprijs voor betaald!!!!
Je noemt €6,90 de hoofdprijs? Voor dat bedrag mag je je fiets wel meenemen van Groningen tot Maastricht, wil je bv naar Brussel kost een kaartje voor de fiets €12,00, in de zomer komt daar dan nog € 4,00 reserveringskosten bij. Dan ben je ruim het dubbele kwijt, je mag dan alleen wel je fiets in de spits meenemen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het afzetterij van jullie ns! In Duitsland koop je een kaartje voor 4 euro en dan mag je de hele dag mee ook in de spits. Een internationaal fietskaartje is wel geldig in de spits. Ik vind het een afzetterij hier in Nederland met al die zielige regeltjes dat je niet in de spits mag reizen met je fiets terwijl je een hoofdprijs voor betaald!!!!
Het hangt in Duitsland van de deelstaat af. In sommige deelstaten betaal je de hoofdprijs, in andere deelstaten is het goedkoop of gratis omdat de deelstaat het fietsvervoer fors subsidieert.

Overigens is 6.90 redelijk goedkoop gezien ruimte die fietsen in beslag nemen..
Reputatie 7
Badge +4
Preise für die Fahrradmitnahme im Fernverkehr:In Fernverkehrszügen (IC, EC, City Night Line, EN, D)
auf innerdeutschen Strecken
mit BahnCard 6 Euro
ohne BahnCard 9 Euro

Binnen een Bundesland zit het gemiddeld rond de €5,50.

Afzetterij, toe maar.

k vind het afzetterij van jullie ns! In Duitsland koop je een kaartje voor 4 euro en dan mag je de hele dag mee ook in de spits. Een internationaal fietskaartje is wel geldig in de spits. Ik vind het een afzetterij hier in Nederland met al die zielige regeltjes dat je niet in de spits mag reizen met je fiets terwijl je een hoofdprijs voor betaald!!!!

Je betaalT de hoofdprijs niet in overdrachtelijke zin. Misschien is wat denktraining als student over het waarom van het verbod om geen fietsen te mogen meenemen in de spits zinvol.

Veel wetgeving heeft twee kenmerken, beperking en bescherming.

In het economisch verkeer is betalen voor een dienst heel normaal en daarmee nog geen afzetterij. Hierboven is al beargumenteerd waarom de prijs niet onredelijk is.
Reputatie 4
Het verbod is zeker niet zinvol want het heffen van een hoger tarief in de spits heeft hetzelfde effect, maar kan evt. wel extra inkomsten opleveren. Maak een dagkaart fiets dan €25 in de spits ofzo. Dan is het geen kwestie meer van niet mogen, maar van niet €25 willen betalen. En sommigen kiezen er dan voor om dat wel te betalen.
Reputatie 7
Badge +4
In de vaak bomvolle treinen tijdens de spits is het meenemen van fietsen hinderlijk en door de drukte nog gevaarlijk ook. Los van de kortelontjesagressie die kan ontstaan als mensen nog een fiets willen binnenwringen. Dat alles lijkt me een zinvolle reden voor het verbod en het is om die reden ook ingesteld.
Reputatie 4
Andere reizigers zijn in de spits ook hinderlijk, kunnen we die niet verbieden?
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt met het ene kwaad het andere niet rechtvaardigen. 😉
Badge +3
Studenten doen vaak gekkere dingen, en soms ook nog binnen de spits...

Mag dat dan allemaal? Mjah, totdat je eventueel ooit een boete krijgt....

Reageer