beantwoord

fiets zoek ik trein

• 18 februari 2020
  • 16 reacties
  • 376 Bekeken

Ik heb op de nacht van zaterdag op zondag mijn fiets achtergelaten in de trein bij aankomst in Eindhoven om 23:46 met de trein uit HS Den Haag van 22:23. Ik besefte het gelijk voor het uitchecken maar tevergeefs was de trein al vertrokken. Gelukkig was de eindhalte van de trein Eindhoven dus kon hij niet ver zijn naar mijn geweten. 

Ik had iemand van NS aangesproken die vertelde mij dat hij waarschijnlijk door schoonmakers zou worden gebracht naar station Eindhoven na hun dienst. Dus moest ik zondagmorgen terug komen.

Volgende dag vertelde een medewerker dat ze daar niks hadden en dat zij het op zou pakken en mij terug zou bellen. Zelfde dag teruggebeld dat ze niks kon vinden en dat de klacht/ vermissing is genoteerd.

Paar emails tussendoor ontvangen dat ze niks hebben kunnen vinden. Ik snap echt niet hoe ze een trein niet kunnen vinden/ achterhalen. Dat was namelijk een van de dingen die tegen mij werd gezegd. Hoe kan dit? Als het aan mij lag had ik diezelfde dag mijn fiets nog opgehaald daar waar de treinen worden geparkeerd. Maar ik moest gaan wachten op jullie NS! Jullie service!

Mvg

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 februari 2020, 11:05

Goedemorgen Alward en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat je jouw fiets bent vergeten bij het verlaten van de trein, maar ik kan niet meer betekenen dan wat mijn collega’s voor je doen. Je zou eventueel nogmaals kunnen bellen met onze Verloren Voorwerpen afdeling (030-7515155 optie 4-1), maar anders dan dat is het puur afwachten. Sorry. :/

Bekijk origineel

16 reacties

Goedemorgen Alward en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat je jouw fiets bent vergeten bij het verlaten van de trein, maar ik kan niet meer betekenen dan wat mijn collega’s voor je doen. Je zou eventueel nogmaals kunnen bellen met onze Verloren Voorwerpen afdeling (030-7515155 optie 4-1), maar anders dan dat is het puur afwachten. Sorry. :/

Badge

Ik heb op de nacht van zaterdag op zondag mijn fiets achtergelaten in de trein bij aankomst in Eindhoven om 23:46 met de trein uit HS Den Haag van 22:23. Ik besefte het gelijk voor het uitchecken maar tevergeefs was de trein al vertrokken. Gelukkig was de eindhalte van de trein Eindhoven dus kon hij niet ver zijn naar mijn geweten. 

Ik had iemand van NS aangesproken die vertelde mij dat hij waarschijnlijk door schoonmakers zou worden gebracht naar station Eindhoven na hun dienst. Dus moest ik zondagmorgen terug komen.

Volgende dag vertelde een medewerker dat ze daar niks hadden en dat zij het op zou pakken en mij terug zou bellen. Zelfde dag teruggebeld dat ze niks kon vinden en dat de klacht/ vermissing is genoteerd.

Paar emails tussendoor ontvangen dat ze niks hebben kunnen vinden. Ik snap echt niet hoe ze een trein niet kunnen vinden/ achterhalen. Dat was namelijk een van de dingen die tegen mij werd gezegd. Hoe kan dit? Als het aan mij lag had ik diezelfde dag mijn fiets nog opgehaald daar waar de treinen worden geparkeerd. Maar ik moest gaan wachten op jullie NS! Jullie service!

Mvg

Misschien heeft een andere reiziger jouw fiets wel meegenomen uit de trein, dat is ook nog een optie.

De trein achterhalen lukt altijd wel echter als deze op een opstelterrein staat is die alleen toegankelijk voor opgeleid personeel i.v.m. de veiligheid aldaar.  Of de fiets wordt aangetroffen is natuurlijk weer iets anders.

Ik neem aan dat je ook zelf het formulier voor vermiste voorwerpen hebt ingevuld zodat het ook in het systeem is opgenomen en ze ook weten hoe ze je kunnen bereiken indien de fiets wel gevonden is.

De trein, aankomend om 23.46 uur in Eindhoven rijdt onder treinnr 1185 en deze eindigd in Eindhoven op een opstelspoor, tot de nieuwe dag aanbreekt voor de dienstregeling. De HC's lopen de trein leeg en als die de fiets hebben zien staan, zouden die de fiets als verloren goed aangemeld hebben. Ik vrees dat er zeker een kans is dat een andere reiziger de fiets heeft meegenomen 😔.

Hallo,

Als we van dingen gaan uitgaan en het laten dan komen we niet ver en dat is zoiezo mijn conclusie betreft de NS medewerking. 

In plaats van het eerste beste moment te achterhalen waar de treinstel is door te bellen naar de juiste personen en kijken of persoon in de buurt van de treinstel het even checkt of de fiets daar staat. Heb ik iedereen met wie ik tot nu toe gesproken heb mij horen vertellen dat de fiets zogenaamd door iemand moet worden opgevallen zodat diegene een melding maakt en dat het daarna door jullie in het systeem wordt teruggevonden. Dus een kwestie van afwachten en kijken waar de wind ons brengt.

Namelijk zo raken dingen zoek of gestolen. De kans is denk ik groter, nu we toch bezig zijn met van dingen uit te gaan, dat een fiets gestolen wordt door iemand van de NS/ schoonmaakploeg dan dat een mede reiziger het lef heeft om met een zware grote fiets die notebene op slot is te gaan sjouwen uit de trein op het perron door het station en langs de poortjes en ondertussen gezien worden op camera's. 

Wat ik van jullie vraag is om een kleine moeite te doen om te achterhalen waar die treinstel uberhaupt is en iemand in de buurt te contacteren. En meer pro actieve houding aub voor jullie reiziger.

Mvg

Badge

Verdraai je nu de hele situatie niet een beetje ??

Jij neemt je fiets mee in de trein en vergeet deze fiets bij het uitstappen, niet de medewerkers van de NS.

De beschuldiging die je maakt richting NS personeel of schoonmaak is natuurlijk buiten proporties en ongepast. En je suggereert dan dat er wel een medewerker met je zware fiets die dan uit de trein naar beneden getild moet worden (geen perron) en gesleept moet worden over verschillende sporen over moet lopen en langs collega’s loopt, de fiets moet parkeren tot einde dienst en er dan weer mee gaat lopen sjouwen eerder gebeurt dan dat een reiziger dat op een perron doet waar de uitstap heel veel makkelijker is.  Kom op zeg.:rage:

Dan zou er dus helemaal niets door ons ingeleverd worden als gevonden goed en zouden we allemaal druk zijn op marktplaats.  Echter zal het zo niet gaan, de gevonden voorwerpen containers waar wij het in moeten doen zitten geregeld tot de nok toe vol terwijl ze wekelijks worden geleegd.

Mocht een medewerker wel betrapt worden op stelen (er hangen genoeg camera's overal) dan kun je op zoek naar ander werk, dat is zelfs een fiets niet waard.

Bij de rangeerwerkzaamheden heeft de machinist te maken met een strak schema omdat hij/zij niet 1 trein weg hoeft te rangeren maar veel meer treinbewegingen moet maken met verschillende treinen.  Een verstoring in dit proces is erg ongewenst omdat dit er voor kan zorgen dat er problemen ontstaan voor de rijwegen van andere treinen.  Het is dus niet zomaar even mogelijk om iemand naar jouw vergeten item te laten zoeken terwijl er andere werkzaamheden gedaan moeten worden.  Daarbij mag lang niet elke NS medewerker op het terrein waar de treinen worden opgesteld rondlopen dit i.v.m. de veiligheid.

De eerste schuld ligt toch gewoon echt bij jezelf, jij vergeet je eigendommen mee te nemen.  Maar laten we nog even afwachten of de fiets nu wel of niet gevonden is maar door de afdeling gevonden goederen nog niet is gematcht met jouw gemelde vermissing.

Het treinstel, die om 23.46 uur binnenkomt te Eindhoven gaat leeg naar een opstelspoor te Eindhoven. Een fiets zie je bij leeglopen echt niet over het hoofd. Het opstelspoor waar deze trein naartoe is gebracht, is echt geen plek om, zoals Jeroen aangeeft te gaan wandelen met een fiets. Ik weet exact hoe het opstelspoor in Eindhoven erbij ligt. 

Personeel op de trein bellen zal niet meer lukken, de trein wordt weggereden door de aankomende machinist en deze is dan klaar. HC's zijn na leeglopen ook klaar met hun dienst.

Ik zou mijn job ook niet voor een fiets op het spel zetten en er is ooit onder onze neus een vouwfiets gestolen, want weet ik veel welke spullen van wie zijn.

Als het niet over het hoofd kon worden gezien bij het leeglopen en ik nog snel terugliep naar de trein maar hij toen al net vertrokken. En ik niemand met mijn fiets heb gezien. Wanneer denk je dan dat de fiets gestolen zou zijn geweest?

Heeft u de gehele rit zicht gehad op uw fiets?

Badge +3

Hallo,

Als we van dingen gaan uitgaan en het laten dan komen we niet ver en dat is zoiezo mijn conclusie betreft de NS medewerking. 

Ook hallo! 

Het getuigt van weinig respect als je zelf je fiets vergeet en NS personeel daar bijzonder weinig mee kan.

Neem aan dat hij op slot stond, dus een machinist of HC zal daar niet mee naar de servicebalie gaan sjouwen.

Wat er dan wel mee gebeurt? Geen idee eigenlijk…

Badge

Als het niet over het hoofd kon worden gezien bij het leeglopen en ik nog snel terugliep naar de trein maar hij toen al net vertrokken. En ik niemand met mijn fiets heb gezien. Wanneer denk je dan dat de fiets gestolen zou zijn geweest?

Hoe kan je er dan zelf voorbij lopen en hem vergeten?    Was hij niet al weggenomen voordat u in Eindhoven aan bent gekomen??

Maar het zomaar vals beschuldigen van medewerkers ……. getuigd natuurlijk geheel niet van respect.

Ik zat in de voorste coupe en had mijn fiets in de gang gezet, in zn speciaal fiets gangetje heel smal, net voorbij de deur zat ik. Dus tussen mij en de conducteur coupe zat die gang met mijn fiets. Als iemand mijn fiets gestolen zou hebben voor aankomst had diegene aan de conducteur kant binnengestapt en daarna eruit gestapt met mijn fiets. Anders had diegene langs mij in de zitters coupe moeten lopen met de fiets en dat had ik dan wel gezien.

Maar het zou allemaal kunnen ja maar uiteindelijk blijf ik bij mijn punt dat ja als je uberhaupt niet weet waar die treinstel is of je kan niet iemand laten nachecken. Dan kan je ook niet met 100 procent zeggen dat hij daar niet meer staat. En daarom kwam ik met die tegen "veronderstelling" dat hij gestolen zou zijn door niet de medepassagiers maar "andere" want het blijven allemaal veronderstellingen zolang je niet 100 procent weet dat hij nog steeds daar staat of door andere redenen weg is dan diefstal perse.

En als dat niet jullie werkwijze is om te zoeken/achterhalen dan so be it. Maar veronderstellingen maken zonder een bijdrage te geven heb ik gewoon geen zin in.

Ps. Voor de mensen die zeiden dat het mijn schuld is omdat ik het ben vergeten. Iedereen vergeet wel is iets dat is niet eerlijk en niet een punt om te maken. 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

Je bent die fiets zaterdagavond laat vergeten. Het is intussen dinsdag. Die trein heeft dus intussen al 3 dagen rondgereden, is al zo'n 20 keer op en neer geweest tussen Eindhoven en Den Haag en is dan ook al 3 keer eind van de dag schoongemaakt. Na 3 dagen staat die fiets echt niet meer in die trein. 

Ik gaf al eerder aan dat die trein, de 1185 is weggezet en is op zondag als eerste of tweede hsl trein ingezet vanaf Eindhoven naar Den Haag, onder treinnr 1122 of 1124. 

U had uw fiets dus keurig op het fietsbalkon geplaatst. Daar zit inderdaad een conducteurshok, maar een fiets zal niet door het zitgedeelte worden gebracht. Een conducteur weet niet welke bagage bij wie hoort, dus de opties zijn dat het als verloren goed is geregistreerd, gestolen is of in het vervelendste geval vermist, want dat is zoals het nu is, u weet nu nog steeds niets. Ik hoop dat de fiets wordt gematched.

Reputatie 5

Ik vrees dat iemand anders al op die fiets zit. Maar wie weet duikt die fiets nog ergens op.

Reputatie 7
Badge +4

Alles is het leven is tijdelijk, en zeker het bezit van een fiets in Nederland, maar u dient zich tijdens de rit in de buurt van de fiets te bevinden in verband met de controle. Als u zelf het zicht op de fiets had gehouden was de fiets niet meegenomen of wellicht gestolen. Het is echt uw eigen fout en daarnaast geeft het geen pas uw nalatigheid bij anderen neer te leggen. Veel parasieten zien een onbewaakte fiets die niet op slot staat als een opportunistisch gehanteerd aanbod.

Als u uw eigen verantwoordelijkheid niet neemt, kunt u ook niet een claim bij anderen neerleggen bij anderen, die er part noch deel aan hebben. Het getuigt van realiteitszin de vrees van @Vareo te delen, al hoop ik dan maar voor u dat de optie van @Loes zal werken.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar bent u niet door dezelfde deur uitgestapt als u met de fiets was ingestapt, anders had u uw fiets zien staan en niet vergeten.

Reageer