Fietsen mee in de trein. Resp. "Geen fietsplekken beschikbaar. Probeer een andere trein". | NS Community

Fietsen mee in de trein. Resp. "Geen fietsplekken beschikbaar. Probeer een andere trein".

  • 30 May 2022
  • 7 reacties
  • 383 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Een week geleden tickets voor Nijmegen-Amsterdam vv gekocht inclusief fietsticket. Nu probeer ik de reis voor zondag 5 juni aan te melden. Hierbij zie ik de melding "Geen fietsplekken beschikbaar. Probeer een andere trein"

Alle andere treinen laten deze mededeling zien. Hoe verzeker ik me dat de fietsen mee mogen?

Mvg Rob

PS tweemaal klantenservice gebeld maar geen uitsluitsel hierover gekregen. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge

Aanmelden/Reserveren is niet mogelijk. Gewoon naar het station gaan en kijken of er plek is in de trein.

Reputatie 6

Je hoeft de fietsen niet aan te melden voor je treinreis. Ze kunnen gewoon mee in de trein als er voldoende ruimte is. Hier is al meerdere malen over geklaagd op het forum, maar NS ziet het niet als prioriteit hier iets aan te doen op hun website.

Reputatie 7
Badge +4

Het kan sowieso nooit verzekerd worden dat de fiets mee kan. Als er geen plek meer is, of de conducteur acht het onveilig, dan is het een kwestie van een andere trein nemen. Een fietskaartje is nodig maar geeft geen recht op vervoer in de trein die u uitkiest.

Kwalijk is op dit moment dat er standaard wordt aangegeven dat er geen plek is. Een foutje bij het programmeren kan voorkomen maar dat dit zo lang duurt niet. 

Volg inderdaad het advies van @Vareo  en ga gewoon kijken of er plek is. 

Reputatie 7
Badge +3

Mag ik je een tip geven? Koop een volgende keer niet zo lang van te voren (fiets)kaartjes. E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en restitutie is niet mogelijk.

Een goede reis!

Reputatie 6

Mag ik je een tip geven? Koop een volgende keer niet zo lang van te voren (fiets)kaartjes. E-tickets kunnen niet gewijzigd worden en restitutie is niet mogelijk.

Een goede reis!

Dat kan wel, zolang je ze niet download natuurlijk. Het is altijd goed om e-tickets pas op te halen op het moment dat je het poortje door moet.

Reputatie 7
Badge +1

Klantenservice die ook weer zegt van niks te weten. Zo slecht

 

Volgens mij is dit opgelost!

Reageer