beantwoord

Flink verslapen in trein, kosten?

• 3 november 2020
  • 6 reacties
  • 242 Bekeken

Vanmorgen flink aantal stations gemist waardoor ik terug moest reizen. Niet uitgecheckt. Moet ik voor de extra gereisde kilometers betalen?

icon

Beste antwoord door MoDe 3 november 2020, 12:08

Je hoort te betalen voor elke reis die je maakt, ook als het niet de bedoeling was om verder te reizen en weer terug te reizen. Wanneer je uitgecheckt bent op het station waar je moest zijn, zou het je sieren als je een nog kaartje kocht voor de extra afgelegde afstand.

Zoals hierboven vermeld, mag je niet zonder uitcheck/incheck terugreizen richting beginstation.

Bekijk origineel

6 reacties

U reist dan illegaal tegen de reisrichting in. U had op het station waarop u uiteindelijk bent uitgestapt moeten uitchecken en weer opnieuw inchecken. Indien u een conducteur tegenkomt krijgt u een boete wegens terugsteken. Kans dat u een conducteur tegenkomt is niet erg groot.

Reputatie 6

Ik neem aan dat de reis al gemaakt is en dat er geen conducteur is gekomen. Dan zit je dus met een reis die ingecheckt is maar niet uitgecheckt.

Reputatie 7
Badge +3

Je hoort te betalen voor elke reis die je maakt, ook als het niet de bedoeling was om verder te reizen en weer terug te reizen. Wanneer je uitgecheckt bent op het station waar je moest zijn, zou het je sieren als je een nog kaartje kocht voor de extra afgelegde afstand.

Zoals hierboven vermeld, mag je niet zonder uitcheck/incheck terugreizen richting beginstation.

Reputatie 6

Wanneer je uitgecheckt bent op het station waar je moest zijn, zou het je sieren als je een nog kaartje kocht voor de extra afgelegde afstand.

Zeker. Maar hoe moet ik me dat voorstellen? Weer naar het desbetreffende station afreizen? 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je uitgecheckt bent op het station waar je moest zijn, zou het je sieren als je een nog kaartje kocht voor de extra afgelegde afstand.

Zeker. Maar hoe moet ik me dat voorstellen? Weer naar het desbetreffende station afreizen? 

Online?

Online?

En hoe ga je dan je korting verrekenen??? Misschien moet NS dit maar als trigger opvatten dat er misschien toch wat weinig gecontroleerd wordt. :yum:  

Reageer