Fluiten = niet meer instappen | NS Community

Fluiten = niet meer instappen



Toon eerste bericht

559 reacties

Hebben jij (en anderen machinisten en conducteurs hier) specifieke instructies gekregen om reizigers te negeren (want daar begint het wel op te lijken eigenlijk..)?

Ik ben dit soort opmerkingen niet echt van jou gewend. Wat hoop je er deze keer mee te bereiken?

Volgens mij is er al heel vaak gezegd dat te vroeg vertrekken gewoon niet mag. Punt. Zo staat het in zowel het handboek machinist als het handboek conducteur. Het. Mag. Gewoon. Niet.

Groen sein en vertreklichten zijn voorwaarden om te mogen vertrekken, niet om te moeten vertrekken.
Badge +3
Even dit topic weer 'bumpen'...

It happened again. Waarom vertrekt deze trein meer dan een minuut te vroeg??? Ga ervan uit dat ik een halve minuut voor tijd in de trein moet zijn maar deze hc begint al met de vertrekprocedure anderhalve minuut eerder. Op de foto nog in de verte de achterlichten.



Terecht dat reizigers daar zich er (ernstig) aan storen en NS zegt "mjah, als het vertreksein veilig geeft mogen ze dat doen, fluiten en sluiten" of iets dergelijks. De treindienstleiding geeft dat aan (zal best, maar een mcn kan klok kijken en een hc ook).. Even kijken wat er op een perron gebeurt (overstappers en zo?) kan ook geen kwaad.

Maar nu dus hallo, wit licht dus gaan! Het spoor (en trein) is veilig en boze tongen spreken over statistieken halen, maar wie zegt dat je dan niet mag wachten op instappers/overstappers en 30 seconden later mag vertrekken?

@JBa Hebben jij (en anderen machinisten en conducteurs hier) specifieke instructies gekregen om reizigers te negeren (want daar begint het wel op te lijken eigenlijk..)?

En dat daar dus geen antwoord op komt, hooguit "dat was een incident, we geven het door" of "het heeft onze aandacht" of (erger nog) "er was elders een vertraging"

Jammer dan. Als voor reizigers de planner leidend is dan ook voor jullie! Ook dan ga je niet eerder vertrekken dan voordat de klok springt, toch?

Kondig dat maar aan in de app dan "vertrekt eerder" (met reden waarom graag erbij, want ook al heeft niemand iets aan een "vertraging elders" melding, maar het zou mensen zomaar een beter gevoel kunnen geven bij overstap missen.. mijn mening) en zonder die info snapt het 'gepeupel/plebs' (met NS als de oppermacht, die de fout afschuiven op de treindienstleiding natuurlijk) het ook niet, en krijg je dit soort foto's dus.
Heb nog gekeken, maar kan geen treinstelnummer achterhalen, anders was ik effe gaan kijken of we uit konden vinden op welke dag het was 😃
Altijd weer die te vroeg vertrekkende treinen! :(

http://www.dumpert.nl/mediabase/7362473/24e0c34a/net_te_laat.html


Hebben ze de dader van de te vroeg vertrekkende trein te pakken? ?
Tilburg he, daar heb je het al........ 😛 😛
Reputatie 7
Badge +3
De bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg hebben wel degelijk effect op het dagelijks leven.
Wat een debiel haha
Reputatie 7
Badge +3
Hoe is het met de trein, na deze mishandeling? Is die goed opgevangen door zijn collega treinen?
Altijd weer die te vroeg vertrekkende treinen! :(

http://www.dumpert.nl/mediabase/7362473/24e0c34a/net_te_laat.html
Reputatie 7
Badge


Haha oeps. Ik bedoel letterlijk sprinters. Groepen mensen die een overstap proberen te halen d.m.v. een sprintje.
Sorry, beetje onduidelijke woordkeuze, haha.


Ooh op die manier. Oh ja dan snap ik het nu hoor, haha.

Reputatie 5
Gevaar is dat de laatste deur dan met een grote groep sprinters onmogelijk dicht kan en dat dus vertraging kan opwekken. Het is veel klantvriendelijker.

Uuh....hoe bedoel je dat precies MarkM93? :)


Haha oeps. Ik bedoel letterlijk sprinters. Groepen mensen die een overstap proberen te halen d.m.v. een sprintje.
Sorry, beetje onduidelijke woordkeuze, haha.
Reputatie 7
Badge
Gevaar is dat de laatste deur dan met een grote groep sprinters onmogelijk dicht kan en dat dus vertraging kan opwekken. Het is veel klantvriendelijker.

Uuh....hoe bedoel je dat precies MarkM93? 🙂
Zeker, maar ook dan maakt het weinig uit wat de trigger is. Een knop, een sleutel, een handeling op een DMI, whatever floats your boat. Overigens zit er in nieuw materieel vaak ook nog een sleutelpunt bij de deuren, maar wordt die alleen weinig gebruikt omdat de machinist verantwoordelijk is voor die handeling.
Reputatie 7
Badge +3
Als die knop in de cabine van een machinist is, kan er vrij weinig fout gaan.
Precies. Dat systeem werd al door NS gebruikt bij de eenmansbediening op de toenmalige Zoetermeer Stadslijn tussen 1977 en 2006.
Reputatie 5
Als die knop in de cabine van een machinist is, kan er vrij weinig fout gaan.
Of het een sleutel of een knop is maakt feitelijk weinig uit. Een knop gaan reizigers op drukken, een sleutel is al wat lastiger te krijgen. Het is een afwijkende maat. In het buitenland wordt bijvoorbeeld ook gewerkt en getest met een NFC-systeem waarbij het aanbieden van een tag het vertrekproces in gang zet. Op die manier kan je ook nog precies loggen wie op welk moment de procedure is begonnen.
Reputatie 5
Gevaar is dat de laatste deur dan met een grote groep sprinters onmogelijk dicht kan en dat dus vertraging kan opwekken. Het is veel klantvriendelijker.
Reputatie 7
Badge
Ik vind dat sleutelen niet meer van deze tijd is. Alles is automatisch, dan moet vergrendelen toch ook gewoon met een knop kunnen? Als de tijd verspringt, druk je op de knop en gaat er zo'n neppe fluit klinken. Tegelijkertijd worden de deuren die al dicht zijn vergrendeld en gaat een open deur zo snel mogelijk dicht.

Dat is precies zoals de Lintjes het nu doen.


Interessant zeg. Tja....sleutelen is inderdaad wel een beetje ouderwets. Gewoon een knopje waar je op kan drukken lijkt mij veel handiger inderdaad.
Reputatie 5
Ik vind dat sleutelen niet meer van deze tijd is. Alles is automatisch, dan moet vergrendelen toch ook gewoon met een knop kunnen? Als de tijd verspringt, druk je op de knop en gaat er zo'n neppe fluit klinken. Tegelijkertijd worden de deuren die al dicht zijn vergrendeld en gaat een open deur zo snel mogelijk dicht.

Dat is precies zoals de Lintjes het nu doen.
Reputatie 7
Badge
SLT en Flirts hebben vrijwel diezelfde deuren idd. Alleen daar moet zo'n kereltje nog gaan sleutelen. En dat kan pas wanneer de laatste reiziger binnen is.

Ja, sleutelen is nog steeds nodig inderdaad. Maar ja... als er straks treinen bij ns gaan rijden met nog gevoeligere deuren dan vraag ik mij af.....zal er dan nog wel gesleuteld blijven worden?
Reputatie 5
SLT en Flirts hebben vrijwel diezelfde deuren idd. Alleen daar moet zo'n kereltje nog gaan sleutelen. En dat kan pas wanneer de laatste reiziger binnen is.
Reputatie 7
Badge
Treinen van Keolis gaan vanzelf weer gewoon open als er wat tussen zit. Na x seconden probeert het systeem alsnog de deuren te sluiten, net zo lang tot ie dicht is, dan issie ook gelijk vergrendeld. Zit ook niet zoveel kracht op dat je helemaal wordt geplet, want het is niet hydraulisch zoals bij de ICM, SGM en VIRM enzo.

Ja precies. Maar de deuren van de SLT en de Flirt zijn dacht ik toch ook niet zo sterk toch... ja een papiertje zullen ze waarschijnlijk niet dicteren maar ze zijn in ieder geval wel minder sterker dan die van de ICM SGM en de VIRM. Want die kunnen je behoorlijk pletten. :(
Het schijnt dat het vroeger nog erger was met de Matt 64....als je daar tussen kwam dan ging de deur helemaal niet meer open en bleef je tussen die deuren ingeklemd zitten.
Reputatie 5
Treinen van Keolis gaan vanzelf weer gewoon open als er wat tussen zit. Na x seconden probeert het systeem alsnog de deuren te sluiten, net zo lang tot ie dicht is, dan issie ook gelijk vergrendeld. Zit ook niet zoveel kracht op dat je helemaal wordt geplet, want het is niet hydraulisch zoals bij de ICM, SGM en VIRM enzo.
Reputatie 7
Badge

Ik heb nergens beweerd dat er bij andere vervoerders "gesleuteld" wordt. Toch zal de bestuurder bij GVB en Keolis (of welke vervoerder dan ook) wel een handeling moeten verrichten om de deuren te vergrendelen en zal pas mogen vertrekken wanneer alle deuren gesloten en vergrendeld zijn.


Ja klopt, maar die deuren kunnen nooit dicht gaan als er ook maar iets er tussen zit. Het schijnt dat deze deuren zo gevoelig zijn dat ze zelfs een papiertje er tussen dicteren.
Reputatie 7
Badge
Deze metro en de Flirt zijn van het zelfde merk. Alstom. :)
Ze komen niet van dezelfde fabrikant.

De Amsterdamse M5 is gebouwd door Alstom.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Metromaterieel_M5

De Flirt 3 van Keolis is gebouwd door Stadler Rail.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Keolis_Nederland_FLIRT


Oooh god! Wat dom van mij zeg. 🙂 Sorry voor de vergissing hoor.

Reageer