Fluiten = niet meer instappen | NS Community

Fluiten = niet meer instappen



Toon eerste bericht

559 reacties

Reputatie 5
En stations met dezelfde vertrektijd als aankomsttijd zijn de reizigersaantallen waarschijnlijk ook niet zo groot. In die gevallen duurt de procedure ook geen 30 seconden, maar misschien wel 10-15 seconden. Easy.
Reputatie 7
Badge +3
Het probleem is dat de Hc's al beginnen met de vertrekprocedure wanneer de vertrektijd nog niet is aangebroken. Dat in de dienstregelingstabellen op sommige stations er geen verschil gemaakt wordt tussen de aankomst- en de vertrektijd doet niet terzake. In dergelijke gevallen gaat de trein te vroeg weg wanneer die vroeg is aangekomen. Het probleem is dat men alleen maar let op het vertreklicht en niet op de klok.

Vertrektijd = uiterste instaptijd geldt dus in alle gevallen.
Reputatie 4
Daarom: vertrektijd = uiterste instaptijd
Ik heb de cijfers laten zien dat bij de meeste treinen de vertrektijd gelijk is aan de aankomsttijd, aangezien volgens het boekje de deuren 30 seconden voor vertrektijd dienen te sluiten, vertrekt volgends het boekje de trein voordat deze is aangekomen. Uw logica gaat dus niet op.
Reputatie 7
Badge +3
Dit topic toont overigens wel aan hoe slecht er door NS is nagedacht over alle onbedoelde bijeffecten van het te te vroeg sluiten van de deuren. Aan slechthorenden hebben ze al helemaal niet gedacht.
Reputatie 1

Bij nieuwere treinen zijn daarvoor knipperende lichtsignalen in de treinen aangebracht.


Dat is voor het tweede fluitsignaal, niet voor het eerste signaal. Daar gaat het hier om, na dat eerste fluitsignaal mag je dus niet meer instappen. Voor doven en slechthorenden blijft dit dus een probleem.


Daarom: vertrektijd = uiterste instaptijd


Daar kan ik alleen maar achter staan 😃
Reputatie 1
Yea, best to start switching to some sort of light signal as mentioned previously. On larger stations like Amsterdam CS , i don't even know which train is blowing the whistle! Sometimes there are 2 trains on both sides of platform , and you just see people randomly starting to run because they don't know which train is leaving.
Reputatie 7
Badge +3
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle 401 reacties heb gelezen, dus excuses als dit al aan bod is geweest:

Hoe zit het met doven/slechthorenden die de fluit niet horen?

Bij nieuwere treinen zijn daarvoor knipperende lichtsignalen in de treinen aangebracht. Bij ouder materieel is daarvoor geen oplossing. Wel een belangrijk punt overigens. Een slechthorende kan totaal verrast worden wanneer de deuren voor vertrektijd worden gesloten.

Daarom: vertrektijd = uiterste instaptijd
Reputatie 1
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle 401 reacties heb gelezen, dus excuses als dit al aan bod is geweest:

Hoe zit het met doven/slechthorenden die de fluit niet horen?
Leuk als project voor een buitenstaander, maar intern niet betrouwbaar genoeg helaas. Heb ook nog wel een idee voor bepaalde events vanuit VKL-IS, maar dat is iets waar effe over nagedacht moet worden.
Het is geen dagtaak om de werkelijke vertrektijden te publiceren. Met behulp van gps informatie is er veel mogelijk.
Reputatie 1
https://www.nu.nl/opmerkelijk/5009954/japans-bedrijf-biedt-excuses-nadat-trein-twintig-seconden-vroeg-vertrekt.html

Ach ja, dat is Japan. De mensen zijn zo gek als een deur, maar wel op een positieve manier.


Tja, de NS zou er een dagtaak aan hebben als ze steeds moesten aangeven wanneer een trein te vroeg of te laat vertrekt, of helemaal niet, of een veel te korte trein (en dat was mijn score deze week en het is pas donderdag)
Maar dat de NS of de conducteur daarvoor excuses aanbiedt, dat is blijkbaar al helemaal niet aan de orde. Ook niet door de NS-medewerkers op het forum. Dus wie is hier nou eigenlijk gek?
Reputatie 6
Badge
https://www.nu.nl/opmerkelijk/5009954/japans-bedrijf-biedt-excuses-nadat-trein-twintig-seconden-vroeg-vertrekt.html

Ach ja, dat is Japan. De mensen zijn zo gek als een deur, maar wel op een positieve manier.
https://www.nu.nl/opmerkelijk/5009954/japans-bedrijf-biedt-excuses-nadat-trein-twintig-seconden-vroeg-vertrekt.html
Hallo kamcon,

Dat ben ik helemaal met je eens. Dit is ook de procedure en ook de conducteurs hier op het forum geven toe hier zo nu en dan wel eens van af te wijken. Deze situatie is bekend bij ons en je hebt helemaal gelijk dat hier strikt naar gehandeld dient te worden om verwarring te voorkomen. Ik heb je situatie intern wederom onder de aandacht gebracht, waarvoor bedankt!
Reputatie 4
Badge
Er zijn inmiddels al weer nieuwe poosters van deze campagne opgehangen.

Wat natuurlijk vooral van belang is dat de conducteurs ook consequent de sluitfluit gebruiken. Vandaag in Delft bij vertrek van de 2431 (2 min vertraging) werd gefloten, daarna kort de sluitfluit gebruikt om pas een paar seconden later weer de sluitfluit te gebruiken om echt de deuren te sluiten. Nu weet ik niet waarom bij de eerste keer gebruik van de sluitfluit de conducteur niet echt de deuren sloot, maar dat soort gebruik zou zo veel mogelijk voorkomen moeten worden.
Reputatie 7
Dat lijkt mij absoluut niet de bedoeling Bemined, want dit is ronduit gevaarlijk. Heeft deze medewerker geen alternatief gevonden voor het fluitje? Zou je mij misschien de begintijd van deze treinrit en het vertrekstation kunnen aangeven? Omschrijf de medewerker ook voor mij, dan ga ik hier werk van maken. I.v.m. de privacy van deze medewerker, ontvang ik dit graag in een privébericht. Alvast bedankt!
Wat als de conducteur niet fluit, mag je dan wel tussen de deuren springen? Vanmiddag een conducteur die (laten we het positief bekijken) z'n fluitje kwijt was en dus alleen maar de sleutel omhaalde en vervolgens tot het volgende station met de machinist ging zitten kwekken. Gefloten werd er op geen enkel station.
Het beste is gewoon de rijtijden aan te passen
dan ben je waarschijnlijk wel iets later op bestemming maar dan krijgen we niet dit soort discussies
Reputatie 3
Whoow scherp, haha 🆒 dan plaats ik hem wel voor je Henk_NL
Oh gelukkig, dankjewel. (potverdorie ik mag geen hartje plaatsen :@)
We zijn tegenwoordig gender neutraal enzo, dus als worst accepteren we je ook hoor:)
En als ik al een worst ben? :?
Reputatie 3
Hier ook een opvallende uit België; word geen worst 😉
Reputatie 6
Badge
Ik heb altijd al de Belgische campagnes veel beter en sympathieker overkomend gevonden dan de Nederlandse. Voor de Nederlandse neem ik amper de moeite te lezen, blegh.
Deze is ook wel leuk... Is niet alleen in NL een issue. ;)

Reageer