beantwoord

foutief bericht door railcateraar

• 2 november 2017
  • 19 reacties
  • 393 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Beste NS,
Zouden jullie de conducteurs nogmaals de instructie willen geven de boordomroep NIET langer aan de railcatering af te staan?
Vanochtend in Utrecht, in de trein naar Nijmegen, riep de railcateraar doodleuk om dat de trein naar Eindhoven ging, waarop er grote verwarring onder de reizigers ontstond. De eerste reizigers hadden de trein al verlaten toen de conducteur alsnog omriep dat de trein naar Nijmegen ging. Direct daarna vertrok de trein. Ik heb niet kunnen zien of iedereen weer ingestapt was of dat er nog twijfelaars op het perron stonden.

Bedankt!

John
icon

Beste antwoord door Loes 2 november 2017, 20:51

De railcateraar mag al een tijdje geen omroep meer doen, maar toch blijven de meesten vragen of ze mogen omroepen en veel collega's dit toe blijven staan, aangezien ze niet weten dat het niet meer mag. Het werd bij een overleg laatst wel weer aangegeven dat de HC de aankondiging moet doen.
Bekijk origineel

19 reacties

De railcateraar mag al een tijdje geen omroep meer doen, maar toch blijven de meesten vragen of ze mogen omroepen en veel collega's dit toe blijven staan, aangezien ze niet weten dat het niet meer mag. Het werd bij een overleg laatst wel weer aangegeven dat de HC de aankondiging moet doen.
Daarom vond ik het erg komisch om dinsdag op de HSL een Rotterdamse(?) TM te horen die uitgebreid het gehele assortiment van de railcateraar om ging roepen. Was een nog langdradiger verhaal dan de railcateraars zelf vaak doen.

Daarna ging 'ie zichzelf voorstellen over de omroep.

Maar wie er ook omroept, wat John omschrijft zou in zijn geheel niet voor mogen komen, nog los van de discussie over het omroepen van het gehele assortiment railcatering.
Reputatie 7
Badge +4
Het is pure overlast en volstrekt onnodig. De conducteur in deze heeft het op een akkoordje gegooid, denk ik.

Hier volgt een opsomming van wat mogelijk lekker is, maar niet zo gezond. Mooi voor een spreekbeurt op de basisschool maar volgens mij is de trein toch iets anders.
Oh ja, zie het vaak genoeg gebeuren dat de sleutels van de HC even snel naar de railcateraar gaan. Ben er zelf absoluut op tegen en het hoort inderdaad ook niet te gebeuren volgens de instructies.
Badge +3
Het zal wel niet de bedoeling zijn maar mijn ervaring is dat railcateraars altijd zichzelf voorstellen en omroepen treinstelnummer, tot aan welk station ze (misschien) langs komen en het assortiment noemen.

Het 'reclamepraatje' dus. Ik zie dat een conducteur niet snel doen overigens. Die moeten maar dingen doen die wél tot hun takenpakket behoren, toch? :?
Ik kan me nog herinneren dat je zélfs in Plan T nog een restauratie-afdeling had, waar je koffie kon krijgen in porseleinen koppen, en een broodje op een bijpassend bordje... Wat is dan zo'n rugzakstudent met plastic bekertjes een armoedig alternatief...
Reputatie 2
Van mij hoeven ze niks te veranderen. Fouten maken is menselijk, en klaarblijkelijk direct gerectificeerd door de conducteur. Ik ben altijd blij als ze langskomen 🙂 #omnomnom
Reputatie 4
Badge
Ik kan me voorstellen dat dit verwarring veroorzaakt. Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat cateraars omroepen. Kan je me aangeven welke dag, tijdstip en traject je dit hebt meegemaakt? Dan kan ik er in ieder geval een melding van maken.

Beste Chiel, dat zou ik kunnen doen, maar was niet het doel van mijn vraag. De conducteur (M/V) kwam niet langs, dus kon ik geen feedback geven. Maar ik denk dat hij/zij zelf wel begrepen had, dat er iets mis ging en hiervan leert. Dan hoef ik niemand aan te geven.

Aanvullende vraag: maak ook duidelijk aan de cateraars dat zij dit niet aan de conducteur mogen vragen.

@Coryza
Er waren al de nodige mensen de trein uit. Dat is ook logisch, want voor het hele assortiment inclusief de opladers genoemd is, ben je weer enige tijd verder. Bovendien denk ik dat de conducteur zelf wel heeft gezien dat er opeens mensen gingen uitstappen. Dat is voor een trein die al vier minuten op het station staat een beetje raar.

@Loes
Goed om te lezen.
Reputatie 7
Badge +4
Leuk je weer eens te zien!

We hebben er hier wel meer op gewezen en er is wel wat aan gedaan. Maar het steekt weer op.

Ik betaal voor de trein en wens gevrijwaard te worden van ongevraagde en opdringerige reclame. Als de conducteur omroept dat ze langskomen met koffie, is dat voldoende en is dat nog informatief. Gezien de tijd die kennelijk nodig is voor het omroepen van deze reclamespot, is het zelf ook geen Snelle Jelle of Jeltje.
Reputatie 6
Badge
Alleen omroepen dat je eten en drinken kan kopen is genoeg. Het gaat toch maar om zo'n 3% van de reizigers die wat koopt.
Ik kan me voorstellen dat dit verwarring veroorzaakt. Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat cateraars omroepen. Kan je me aangeven welke dag, tijdstip en traject je dit hebt meegemaakt? Dan kan ik er in ieder geval een melding van maken.
Heel voorzichtig krijg ik de indruk dat het de goede kant op gaat. Maar zeker, het gebeurt nog erg vaak dat de railcateraar het zelf mag doen.

Het takenpakket, daar hoort het omroepen van een eventuele railcateraar afaik nog steeds bij 🙂
Badge +3
Tja, ik zie het nut ook niet echt in want als ik trek of dorst heb koop ik het wel voor minder op het station.

Vanaf december helemaal, als er toch om de 10 minuten een trein gaat.
@Henk
Toevallig conducteur Pim?
Nope.
Badge +3
Een HC die omroept:

"Dames en heren hier spreekt uw HC...(pauze)

In treinstel ×××× is tot station X railcatering aanwezig, en komt u met een beetje geluk niet mij (ticket controle) maar student Superman tegen met lauwe koffie, thee, snacks, en frisdranken of bier en sandwiches die ooit gekoeld waren"?

Met alle respect Coryza maar #omnonmnom is het niet, maar verder zijn ze welkom hoor in geval van hoge nood! 😛
Ik eet 's middags graag een broodje filet americain dat al enige tijd op kamertemperatuur is en wil graag een bosje bloemen kopen zonder knop.. maar dat verkopen ze niet. Is inSided een railcateraar:?

Welterusten! ?

PW
Hmm, als de gehele source code voor 20 euro te koop is bij de railcatering wil ik nog wel overwegen om het zelf uit te gaan geven. Leuk verdienen zo te zien 🆒

Who's in?
Pennywise van IT....:$

Reageer