beantwoord

Frequentie wisselstoringen

• 25 februari 2017
  • 5 reacties
  • 233 Bekeken

Ik zie de laatste jaren eigenlijk constant wisselstoringen en seinstoringen ontstaan. De constante vertragingen die deze met zich meebrengen zijn behoorlijk irritant. Word er doir prorail eigenlijk ooit preventief onderhoud gedaan? Word er deugdelijk materiaal gebruikt of gaat men voor de cheapst mogelijke fyra kwaliteit?
icon

Beste antwoord door Wouter NS 25 februari 2017, 18:56

Wat vervelend dat je zo vaak last hebt gehad van storingen.Op welke trajecten heb je dit ervaren? ProRail doet inderdaad aan preventief onderhoud.

Voor meer informatie en vragen over het onderhoud aan het spoor kun je terecht bij ProRail.
Bekijk origineel

5 reacties

Wat vervelend dat je zo vaak last hebt gehad van storingen.Op welke trajecten heb je dit ervaren? ProRail doet inderdaad aan preventief onderhoud.

Voor meer informatie en vragen over het onderhoud aan het spoor kun je terecht bij ProRail.
Ja dat is vervelend inderdaad, dat heb je goed gezien.
Ik mag aannemen dat jullie zelf weten waar dit vaak voorkomt? Of word dit niet in de gaten gehouden? Is er enige controle dat het onderhoud goed gedaan word? Kortom word er ook maar enige moeite gedaan om te zorgen dat dit soort storingen vrijwel niet voorkomen?

Vind de ns de huidige (vrij aanzienlijke) hoeveelheid van dit soort storingen normaal?
Reputatie 7
Badge +3
Word er doir prorail eigenlijk ooit preventief onderhoud gedaan?
Tot voor kort deed ProRail eigenlijk alleen correctief onderhoud (= gewoon wachten tot de boel kapot gaat) en geen preventief onderhoud. Via nieuwe onderhoudscontracten wordt inmiddels wel getracht dit te veranderen.
Reputatie 2
De lijn Leiden - Utrecht wordt in ieder geval vrij veel geplaagd door sein/wisselstoringen. Afgelopen vrijdagochtend (24-02) had ik net geluk; de storing trad op tussen Leiden en Alphen ad Rijn, net toen de trein waar ik in zat (vertrek Leiden 07:52) in Alphen ad Rijn aankwam. Dat was dus de laatste trein die er nog langs kon.
Volgens https://acc.ovtijden.com/avtdag/ledn/20170224 kon het treinverkeer pas met de trein van 13:52 uur (6 uur later!) weer op gang komen.
Vandaag weer eentje nabij sittard. Volgens mij klopt er geen bal van wat er gezegd word op de pagina die gelinkt werd. Het lijkt me in het belang van de betalende reiziger dat de NS prorail wat meer achter de broek zit qua onderhoud. Ze kunnen van alles zeggen, maar klaarblijkelijk is het onderhoud onder de maat.

Reageer