gebruik mondkapjes

• 4 juli 2020
  • 6 reacties
  • 239 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik zie regelmatig reizigers in de trein die hun mondkapje niet goed of helemaal niet dragen. Het wordt helemaal niet gecontroleerd. Dit kan voor mij een reden worden geen gebruik meer te maken van de trein.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie regelmatig reizigers in de trein die hun mondkapje niet goed of helemaal niet dragen. Het wordt helemaal niet gecontroleerd. Dit kan voor mij een reden worden geen gebruik meer te maken van de trein.

Dat laatste geldt voor veel mensen. 

NS heeft hier echt een probleem. 

Reputatie 6
Badge

Kan deze discussie niet hier worden voortgezet?

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/mondkapjes-gedrag-65392

Eigen verantwoordelijkheid van de reiziger.

Anderzijds zal NS veel strenger moeten optreden tegen niet /niet juist dragen. Een keer waarschuwen is eigenlijk al te veel, bij tweede waarschuwing direct verwijderen uit de trein !

Reputatie 7
Badge +3

Als andere reizigers daardoor wegblijven wordt het vanzelf het probleem van NS. 

Reputatie 6

Zonder nadere invulling blijft dit een nietszeggende open deur.

Reputatie 7
Badge +3

Om de reden dat ik regelmatig berichten lees over het niet (willen) dragen van mondkapjes in de trein, stel ik het reizen met de trein nog steeds uit. Ik overweeg zelfs mijn abonnement op te zeggen.

Reageer