beantwoord

Geen 4g bereik in Intercity DDZ

• 18 januari 2018
  • 6 reacties
  • 589 Bekeken

Sinds de nieuwe dienstregeling 2017 wordt er DDZ materieel ingezet tussen Rotterdam - Groningen en Rotterdam - Zwolle (series 500 en 600). Hierin blijkt dat ik geen bereik op 4G heb? Zo gauw ik uit de trein ben heb ik 4G. Hebben andere ook deze ervaringen?
En is dit bekend bij NS?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 18 januari 2018, 12:39

Ik reis ook veel op dit traject in dit materieel, werk praktisch altijd op een mobiele verbinding en heb weinig problemen met bereik. Ja, een aantal plekken op de Veluwe is het brak, maar dat heeft verder weinig met het materieel te maken 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo AndreB en welkom op het NS Forum,

Ik reis heel sporadisch met deze trein en ervaar gelukkig niet hetzelfde. Wel ervaar ik dit in de Albert Heijn waar mijn telefoon altijd verbinding probeert te krijgen met de WiFi in de winkel. Als ik mijn WiFi dan uitzet heb ik wel weer vol bereik. Alsnog hoort dit niet zo en kan ik dit ook niet verklaren, maar het is misschien wel een oplossing.
Ik heb vaak dienst gehad op de DDZ en ervaar dit probleem niet. Ik werk altijd op data en blijf goed bereik houden in de trein.
Ik reis ook veel op dit traject in dit materieel, werk praktisch altijd op een mobiele verbinding en heb weinig problemen met bereik. Ja, een aantal plekken op de Veluwe is het brak, maar dat heeft verder weinig met het materieel te maken 🙂
Beste AndreB,
Ik heb hetzelfde probleem. In DDZ materieel is op het traject Utrecht-Den Haag het bereik veel slechter dan in ander materieel.
Reputatie 2
Zoals Henk-NL al zei: op de veluwe Amersfoort-Zwolle/Apeldoorn valt 4G weg/geen bereik......Ik reis ook vaak met de HSL en in al de vele tunnels.....Geen 4G/ Vlak voor je tunnel ingaat denk ik al: Daar gaat mijn 4G....Hebben jullie nog bereik?....
Als je Google-ed op DDZ en mobiel bereik/4G worden her en der wat opmerkingen er over gemaakt. Schijnt te maken met de coating van de ramen van de DDZ. Is erg afhankelijk ook van type telefoon, netwerk-provider en locatie.

Reageer