beantwoord

Geen aansluiting

• 23 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 3
Het is maandag, weer geen goed begin voor de NS. Trein van 06:08 van A’dam-CS naar Almere ruim 10 minuten vertraging. Jammer maar helaas, de aansluiting vanaf Almere naar Groningen wacht niet. Mag nu op Almere ruim 25 minuten gaan wachten op de volgende trein, met als extra in Zwolle een extra overstap binnen 2 minuten. Reden: NS heeft zijn dienstregeling en planning materieel niet op orde. Daar moet je het als reiziger maar mee doen. Wat maakt het uit dat dit de eerste optie naar mijn werk is. Blijkbaar moet je om zeker te zijn dat je ergens op tijd komt, tegenwoordig een dag eerder vertrekken.
icon

Beste antwoord door Slidestops 23 oktober 2017, 09:12

De trein kwam met 11 minuten vertraging binnen om 6.39. De geplande vertrektijd voor de IC naar Groningen is 6.33. In dit geval wordt er nooit gewacht omdat het maarliefst 6 minuten is. Dit gebeurt enkel en alleen 's avonds laat met de allerlaatste aansluiting wel eens.

Als je wel wacht, komen in Zwolle weer aansluitingen in het geding, waardoor je het probleem weer gaat verplaatsen en nog groter maken. (aansluiting ri Emmen, ri Enschede en ri Kampen en iets later ri Leeuwarden.)
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
De trein kwam met 11 minuten vertraging binnen om 6.39. De geplande vertrektijd voor de IC naar Groningen is 6.33. In dit geval wordt er nooit gewacht omdat het maarliefst 6 minuten is. Dit gebeurt enkel en alleen 's avonds laat met de allerlaatste aansluiting wel eens.

Als je wel wacht, komen in Zwolle weer aansluitingen in het geding, waardoor je het probleem weer gaat verplaatsen en nog groter maken. (aansluiting ri Emmen, ri Enschede en ri Kampen en iets later ri Leeuwarden.)
Welkom op het NS Serviceforum mokum. Ik snap je frustratie en teleurstelling zo op maandagochtend. Hier zit je niet op te wachten. Ik zie de vertraging helaas staan en het is een slechte zaak dat zo'n vroege trein niet op tijd vertrekt. Ik maak hier een melding van, zodat we intern kunnen gaan uitzoeken hoe dit kwam en hopelijk voorkomen dat het niet weer gebeurt. Wachten is inderdaad niet mogelijk, zoals Slidestops aangeeft, aangezien dan andere treinen verderop daar ook hinder van gaan ondervinden met een sneeuwbaleffect tot gevolg. Hopelijk was dit een incident en verlopen je meeste treinreizen volgens planning.

Reageer