Geen fiets meer in de trein

Toon eerste bericht

406 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou het heel erg fijn vinden als ik wel met de fiets in de trein mag, waarom? Zo kan je de helft van je woon-werk verkeer op de fiets doen, ik heb het hier over noodzakelijk werkverkeer. Nu ik niet meer de helft van de rit met de fiets mag wordt ik dus eigenlijk verplicht 2 keer met de trein te reizen, waarvan 1 keer tijdens de spits (kan niet anders helaas). Waarom zijn er geen uitzonderingen mogelijk voor indivdu’en met mogelijk alleen een enkel kaartje, dus geen retour voor plezierritjes? Als ik buiten de spits met fiets terug kan reizen helpt dat dus een plek in de spits vrij te houden…. 

Begrijp ik goed dat u elke dag €7,50 betaalt voor een fietskaartje om heen of terug te gaan fietsen? Als uw werk op fietsafstand ligt, dan denk ik niet dat u zoveel meer betaalt dan een fietskaartje als u in het vervolg zowel heen als terug reist met de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou ook kunnen denken aan zoveel mogelijk net als nu op afstand doen en wat echt niet op afstand kan op die uren dat ze niet tijdens de spits hoeven reizen.

Bij het beroepsonderwijs gaat het veel om praktijklessen en die kun je nu eenmaal niet thuis doen.

Daarnaast is het de vraag hoe lang je nog kunt eisen dat studenten/ministerie betalen voor een studenten-OV die vrijwel niet meer gebruikt mag worden. De vraag is of je die dan niet beter kunt stoppen en studenten zelf het geld geven voor alternatief vervoer. 

En dan is er nog een probleem in het busvervoer. Veel buslijnen buiten de Randstad rijden alleen in de spitsuren.

De hele maatschappij willen aanpassen aan het OV zoals de OV-bedrijven willen is een brug te ver. De wereld draait door en als het OV niet mee kan dan maar zonder OV. Er zal binnen het OV nu eindelijk eens in oplossingen gedacht moeten worden in plaats van nog maanden of jaren met vrijwel lege treinen en bussen te willen rijden. In de rest van de wereld kan het OV wel door draaien.

Reputatie 4

Boem.. Studenten mogen niet meer in de spits hoor ik zojuist op de radio?

He-le-maal goed (mijn mening).

ze mogen alleen reizen tussen 11 en 15 uur

Grappig. Mijn zoon rekent net voor dat hij dan precies 45 minuten op de universiteit kan zijn. Dan moet hij alweer terug om voor 15.00 thuis te zijn.

Totaal onwerkbaar dit dus.

NS heeft echt geen idee.

Reputatie 7
Badge +3

Zojuist is in de Tweede Kamer gestemd over de kwestie fietsverbod en een meerderheid wil de fiets snel weer in de trein. Heel goed. Werk aan de winkel dus voor de NS en andere vervoerders. 

https://twitter.com/StienekevdGraaf/status/1267818105012514817

Dus jij en alle gezinnen kunnen fijn overal gaan fietsen, hoewel de trein nog steeds geen uitje is. Jammer. Er wordt voorbij gegaan aan het feit dat de maatregel om geen fietsen meer mee te nemen te maken heeft met de ruimte en dat het te veel mensen aantrekt die niet een noodzakelijke reis gaan maken. En waarom OVfiets gratis? Wat is een noodzakelijke reis? Wielrennen op de Cauberg?

Reputatie 4

Je zou ook kunnen denken aan zoveel mogelijk net als nu op afstand doen en wat echt niet op afstand kan op die uren dat ze niet tijdens de spits hoeven reizen.

Bij het beroepsonderwijs gaat het veel om praktijklessen en die kun je nu eenmaal niet thuis doen.

Daarnaast is het de vraag hoe lang je nog kunt eisen dat studenten/ministerie betalen voor een studenten-OV die vrijwel niet meer gebruikt mag worden. De vraag is of je die dan niet beter kunt stoppen en studenten zelf het geld geven voor alternatief vervoer. 

En dan is er nog een probleem in het busvervoer. Veel buslijnen buiten de Randstad rijden alleen in de spitsuren.

De hele maatschappij willen aanpassen aan het OV zoals de OV-bedrijven willen is een brug te ver. De wereld draait door en als het OV niet mee kan dan maar zonder OV. Er zal binnen het OV nu eindelijk eens in oplossingen gedacht moeten worden in plaats van nog maanden of jaren met vrijwel lege treinen en bussen te willen rijden. In de rest van de wereld kan het OV wel door draaien.

Ook op de universiteit zijn er tentamens en practica. En heenreizen, tentamen/practicum doen, terugreizen lukt niet in 4 uur. Totaal niet over nagedacht dus, onwerkbaar.

Maar als ik het interview met Van Boxtel bekijk dan gaat hij ervan uit dat de staat wel blijft betalen voor het laten rijden van de treinen. Ja, dan is er ook geen enkele prikkel en kun je die lastige reizigers net zo goed wegjagen. Want die vormen alleen maar een risico voor je personeel, geen noodzakelijke bron van inkomsten.

Reputatie 4

En studenten vinden het vast niet erg als ze om een uur of 9 in de avond pas thuis komen.

Ik lees nog nergens dat ze na de avondspits wel weer zouden mogen reizen. Alleen tussen 11 en 15. Dus heerlijk vroeg thuis komen juist. 

Reageer