Geen fiets meer in de trein

Reputatie 2

Begrijp ik nu goed dat de ns vanaf volgende week de fiets gaat weigeren buiten de spits? Een nieuw hoofdstuk in fietsertreiteren door de ns!

Er was altijd al plaats tekort en je mocht je bij de ic direct altijd afvragen waar het fietsgedeelte was. Nu heeft de ns het smoesje dat dit gaat helpen tegen het aankomende plaats tekort. Oh ja?

In het weekend of buiten de spitstijden. 

Ns kent zijn reizigers en weer dat dit alleen mensen zijn die voor een pleziertje reizen. 

Beste ns niemand gaat voor zijn plezier met jullie mee. Gore treinen en onbehulpzaam personeel, dagelijks vertragingen verdraag je niet voor je plezier. 

Maar ja zonder concurrentie kan je nou eenmaal alles maken. 

406 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Chrisdb 

Dat vind ik allemaal erg kort door de bocht. Lang niet alle maatregelen zijn even effectief. Verder moeten we als kritische en volwassen burger natuurlijk onze overheid in de gaten houden. Positief kritisch lijkt me een betere grondhouding dan alles maar voor zoete koek slikken.

Reputatie 4

@Chrisdb Er is toch een dingetje dat ik niet snap.

WTF doet iemand die vindt dat iedereen zijn mond moet houden in godsnaam op een forum?

Reputatie 7
Badge +3

Iedereen vertellen dat ze hun mond moeten houden? :grinning:

Tsja, Ik kan mij wel vinden in het stuk van Chrisdb, ik denk dat we inderdaad eerst onze zegeningen moeten tellen. (geen Franse, Italiaanse en Belgische toestanden hier, toch redelijk normaal alles kunnen doen). En alhier zitten we nu al 10 pagina’s vol te kletsen over het verschrikkelijke feit dat er geen fietsen meer mee mogen in de trein. 

Chrisdb stelt

Nogmaals:

• Je kunt gewoon met het OV als dat nodig is
  • Je hoeft er niet meer voor te betalen
  • Je bent - in veel gevallen - alsnog op tijd op je bestemming.
  • De gezondheidszorg heeft alles onder controle, de IC-capaciteit gaat weer richting normaal.

Het had ook anders kunnen zijn:

• Volledige lockdown, dus ook NS plat
  • Jij die de deur niet uit mag, behalve voor noodzakelijk levensonderhoud
  • En dat zou de oplossing zijn geweest als we meer van dat soort lieden als @Marcons1 hadden, die lopen te miemelen over fietsen en dergelijke onzin.

De premier is in de afgelopen jaren niet zo populair geweest als nu en ook de overgrote meerderheid van Nederland keurt het huidige beleid goed. 

Reputatie 2

Je bewijst in elk geval wat ik mijn laatste bericht melde domheid valt kennelijk met geen enkele vorm van onderwijs te bestrijden. 

De premier is populair : oh en dan zijn de maatregelen goed?

Hij weet kennelijk wat men gemiddeld graag wil horen. 

Voor mij gaat dit draadje over de enige nutteloze maatregel die de ns tot nu toe heeft getroffen: fiets uit de trein.

Resultaat nul. Voor de rest zijn alle maatregelen lekker vrijblijvend: resultaat trein is wordt een coronahaard. 

Reputatie 4

@Pingpong Mijn reactie ging niet zozeer over het stukje dat je nu kopieert maar over delen die je (waarschijnlijk bewust) weglaat.
Bovendien gaat de discussie niet over de afgelopen 2 maanden (ik deel in grote lijnen de conclusies die je deelt daarover) maar over hoe nu verder.

Reputatie 2

Vandaag in de trein.

Kan iedereen adviseren niet te gaan. 

Groene stickers zijn op onvoldoende afstand geplaatst. 

Dubbelzits bank zit je tegenover elkaar 1 M misschien maar dan niet voorover leunen.

Banken achter elkaar misschien 80 cm van elkaar. Had op zijn minst schermpjes verwacht: was dit te duur.

Binnenkort heeft ns geen klanten meer omdat ze simpelweg overleden zijn! 

Reputatie 7

Vandaag in de trein.

Kan iedereen adviseren niet te gaan. 

Groene stickers zijn op onvoldoende afstand geplaatst. 

Dubbelzits bank zit je tegenover elkaar 1 M misschien maar dan niet voorover leunen.

Banken achter elkaar misschien 80 cm van elkaar. Had op zijn minst schermpjes verwacht: was dit te duur.

Binnenkort heeft ns geen klanten meer omdat ze simpelweg overleden zijn! 

En daarom: mondmasker verplicht. Want de 1,5m kan niet worden gegarandeerd.

Nu ben je overigens wel raar aan het doen. Het was te druk naar uw smaak.

Daarom: fietsen mee in de trein ! Prachtig weer… iedereen op een toeristisch uitstapje… holadiejee…

Zou dat de situatie verbeterd hebben ? Neen toch zeker ?

Reputatie 2

Misschien toch beter lezen. 

Geen symboolpolitiek maar echte maatregelen. 

Reputatie 2

Zou ook fijn zijn als de ns ondertussen de treinen onderhoud. 

Weken lang weinig treinen en toch een trein met defecte deuren. 

Er zit wel een sticker op. 

Dus onnodige wandeling door de trein 

Badge

Zou ook fijn zijn als de ns ondertussen de treinen onderhoud. 

Weken lang weinig treinen en toch een trein met defecte deuren. 

Er zit wel een sticker op. 

Dus onnodige wandeling door de trein 

Volgens mij hebben de treinen gewoon gereden alleen niet allemaal. Daarnaast is er veel onderhoud gewoon gedaan aan de treinen en zijn treinen ook speciaal overgebracht uit het hele land naar de onderhoudslocaties.

Dat mechanische dingen wel eens stuk gaan dat gebeurt gewoon, kijk maar naar de auto’s die met pech stranden langs een weg.  Dat hoort er nu eenmaal bij en heeft totaal niets met onderhoud te maken. Gebeurt nml. ook met splinternieuwe auto’s en ook met treinen.

Je grijpt alles aan om maar negatief te kunnen zijn, ik zou je willen adviseren om eens met een maatschappelijk werker/ster of psycholoog te gaan praten als je zo negatief in het leven staat.

Reputatie 2

Ja kan dat negatief in het leven vinden staan ik vind het een lakse houding. 

Je brengt reizigers hiermee in gevaar. 

Een trein met defecte deuren moet in deze tijd uit de roelatie.

Natuurlijk is er altijd weer een smoes te. Bedenken waarom het zo was. 

Ik denk dat de ns een speciaal smoezen boekje heeft had ik ook op de middelbare school. 

Brug is open spoorbomen dicht. 

Maar ja voor een organisatie als de ns... 

Reputatie 7
Badge +3

Als u een idee heeft om treinen te maken die nooit op enige wijze defect gaan kunt u daar denk ik veel geld mee verdienen. 

Reputatie 2

Ongetwijfeld tip 1 geen treinen kopen bij ansaldobreda

Reputatie 7
Badge +1

Ja kan dat negatief in het leven vinden staan ik vind het een lakse houding. 

Je brengt reizigers hiermee in gevaar. 

Een trein met defecte deuren moet in deze tijd uit de roelatie.

Natuurlijk is er altijd weer een smoes te. Bedenken waarom het zo was. 

Ik denk dat de ns een speciaal smoezen boekje heeft had ik ook op de middelbare school. 

Brug is open spoorbomen dicht. 

Maar ja voor een organisatie als de ns... 

Dus jij hebt liever dat een trein uitvalt en dat nog meer mensen in de daaropvolgende trein moeten dan dat er voor nu eventjes een deur defect is? Dan ga je toch zo ver mogelijk van die deur zitten, dan kom je er ook niet langs. Onderdelen kunnen ook onderweg defect raken en dan is er niet zo 1,2,3 een vervangende trein + personeel die in kan vallen.

Reputatie 2

Als de ns goede maatregelen had genomen was er geen probleem met de hoeveelheid reizigers voor een trein: zitplaats reserveren 

Badge

Ongetwijfeld tip 1 geen treinen kopen bij ansaldobreda

Doen we nu ook niet en er rijdt geen trein bij de NS meer rond van AnsaldoBreda

En hoezo breng je reizigers in gevaar omdat er 1 deur niet functioneerd?  Het is niet de enige deur in de trein, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet.

Laksheid?  Er geldt een standaard duur waarop een trein met storing x naar de werkplaats gaat als het niet door een gewone monteur opgelost kan worden in de nacht. Maar om nu een trein uit de dienst te halen de hele dag vanwege 1 defecte deur ??? 

Moeten we dat met mensen soms ook gaan doen als er iets aan schort ze uit de samenleving halen?

Als de ns goede maatregelen had genomen was er geen probleem met de hoeveelheid reizigers voor een trein: zitplaats reserveren 

Over reserveringen is al de nodige topics geschreven, een aantal vraagstukken die daaruit voortkwamen zijn volgens mij nog niet beantwoord maar wellicht heb jij daar een goede oplossing voor?

• Hoe zorg je ervoor dat alleen reizigers met een reservering in een trein plaatsnemen? Zwart rijden is al een probleem, maar je krijgt dan een nieuwe groep reizigers die wel een plaatsbewijs hebben (bv abonnementshouders) maar toch niet mee mogen
  • Wat als je een gereserveerde plaats hebt in een aansluitende trein maar je mist deze aansluiting? Soms zul je een nieuwe plaats kunnen reserveren in de volgende trein, maar dat zal niet altijd het geval zijn (anders zou reserveren ook niet nodig zijn) en als er al plaatsen vrij zijn heeft de snelste geluk en iemand die wat minder handig is (of geen mobiel internet) heeft dan pech?
  • Hoe zorg je dat mensen die geen internet hebben toch kunnen reserveren, via de huidige zwaar overbelaste telefoonlijnen? En wat als die mensen dan moeten omboeken naar een andere trein, mogen die dan eerst een half uur of langer op een station staan wachten en dan hopen dat er een plaatsje is in een trein?
Reputatie 7
Badge

Over reserveringen is al de nodige topics geschreven, een aantal vraagstukken die daaruit voortkwamen zijn volgens mij nog niet beantwoord maar wellicht heb jij daar een goede oplossing voor?

• Hoe zorg je ervoor dat alleen reizigers met een reservering in een trein plaatsnemen? Zwart rijden is al een probleem, maar je krijgt dan een nieuwe groep reizigers die wel een plaatsbewijs hebben (bv abonnementshouders) maar toch niet mee mogen
  • Wat als je een gereserveerde plaats hebt in een aansluitende trein maar je mist deze aansluiting? Soms zul je een nieuwe plaats kunnen reserveren in de volgende trein, maar dat zal niet altijd het geval zijn (anders zou reserveren ook niet nodig zijn) en als er al plaatsen vrij zijn heeft de snelste geluk en iemand die wat minder handig is (of geen mobiel internet) heeft dan pech?
  • Hoe zorg je dat mensen die geen internet hebben toch kunnen reserveren, via de huidige zwaar overbelaste telefoonlijnen? En wat als die mensen dan moeten omboeken naar een andere trein, mogen die dan eerst een half uur of langer op een station staan wachten en dan hopen dat er een plaatsje is in een trein?

“Ja, dat moet de NS maar oplossen hoor”…..

Reserveren is leuk voor een Bernina Express in Zwitserland en enkele ICE's in Duitsland, maar gaat natuurlijk totaal niet werken in zo'n klein land als Nederland met zoveel treinen. Maar goed waarom er nog steeds wordt gereageerd op al die "losse flodders”is mij een raadsel. 

Reputatie 7
Badge +3

In Engeland wordt inmiddels aan tijdslots gedacht voor het betreden van het station. Je moet dan van te voren reserveren op welke tijd je wilt reizen en je krijgt alleen voor dat tijdstip een toegangsslot voor het station.

Zoals met veel Engelse plannen heb ik nog weinig gelezen over hoe dat dan gecontroleerd gaat worden.

In Engeland wordt inmiddels aan tijdslots gedacht voor het betreden van het station. Je moet dan van te voren reserveren op welke tijd je wilt reizen en je krijgt alleen voor dat tijdstip een toegangsslot voor het station.

Zoals met veel Engelse plannen heb ik nog weinig gelezen over hoe dat dan gecontroleerd gaat worden.

In Engeland werkt alles met tijd en geld. Goed om te weten voor als je op vakantie gaat. maar we zijn in Nederland. Hoe gaat het dan met de Eurostar?

Reserveren is leuk voor een Bernina Express in Zwitserland en enkele ICE's in Duitsland, maar gaat natuurlijk totaal niet werken in zo'n klein land als Nederland met zoveel treinen. Maar goed waarom er nog steeds wordt gereageerd op al die "losse flodders”is mij een raadsel. 

Als het goedkoper zou worden, maar het wordt alleen maar duurder.

In Engeland werkt alles met tijd en geld. Goed om te weten voor als je op vakantie gaat. maar we zijn in Nederland. Hoe gaat het dan met de Eurostar?

Alle informatie over de Eurostar kun je hier vinden. 

Volgens mij kunnen we maar beter terugkeren tot het onderwerp geen fietsen in de trein. 

Kort samengevat is dit volgens mij de stand van zaken:

1. fiets mee => niet toegestaan met uitzondering van speciale hulpfietsen.
  1. Vouwfietsen: => deze mogen nog wel worden meegenomen.

Uitzonderingen op regel 1 zijn er niet.

Reageer