beantwoord

Geen geld terug bij vertraging

• 12 juni 2015
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Beste NS,

Op 26 mei ben ik vanaf station Tilburg universiteit met de sprinter naar Eindhoven gegaan, om daar over te stappen op de intercity richting Venlo (eindbestemming voor mij is Horst-Sevenum). Normaalgesproken heb ik ruim 4 minuten voor deze overstap dus het is niet vreemd dat dit ook als suggestie wordt gegeven door de NSapp. Deze overstap heb ik echter niet gehaald omdat de sprinter van 16.52 (Tilburg Universiteit) niet verder reed dan Boxtel. Hier moest iedereen uitstappen en de volgende trein naar Eindhoven pakken. Uiteindelijk waren we ruim 15 minuten later in Eindhoven dan gepland. De volgende trein naar Horst-Sevenum die ik kon pakken was die van 18.02. Deze had wel 10 minuten vertraging dus uiteindelijk was ik meer dan 30 minuten later op station Horst-Sevenum. Even geld terugvragen dus.

Deze aanvraag werd echter afgewezen tot mijn verbijstering. Waarom, dat weet ik niet. Maar ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat de intercity van Tilburg (17:07) naar Venlo wel gewoon reed. De wisselstoring waardoor onze trein moest stoppen was echter nog niet bekend toen ik de kans had om over te stappen (dus om 16:58) en werd ook niet omgeroepen in de trein. Sterker nog, er werd pas op station Boxtel omgeroepen dat de trein niet verder reed dus ik heb nooit de mogelijkheid gehad om over te kunnen stappen.
Dus NS, waarom krijg ik geen geld terug in dit geval? Ik heb netjes ingecheckt op mijn begin- en eindstation, heb inderdaad vertraging gehad, die was ruim over de 30 minuten, en ik heb netjes een formulier ingevuld. Volgens mij voldoe ik aan alle vereisten om geld terug te krijgen.
Iedere keer lijkt het alsof jullie een nieuwe regel bedenken waardoor jullie geen geld hoeven uit te keren (zo is ook mijn aanvraag afgekeurd toen 2 treinen op elkaar zijn gebotst tussen Tilburg universiteit en Tilburg. Ik had immers ingecheckt in Tilburg, zag dat er niks reed, heb dus weer netjes uitgecheckt, bus gepakt naar Oisterwijk en daar weer ingecheckt. Nee, in dat geval hadden jullie geen bewijs dat ik vanaf Tilburg had willen reizen, ik had immers uitgecheckt. Dat ik anderhalf uur langer over mijn reis deed dan normaal is dan jammer voor mij).

Ik begin ondertussen echt te overwegen mijn abonnement op te zeggen bij NS. Voor 325,- in de maand verwacht ik wel iets meer service als het niet zo loopt als gepland.
icon

Beste antwoord door Marleen NS 12 juni 2015, 19:18

Hallo Wagemans,

Voor een snelle afhandeling wil ik je hiervoor doorverwijzen naar de telefonische klantenservice van de NS. Als je belt naar 030-751 51 55 dan kan de claim opnieuw ingediend worden.
Waarschijnlijk heeft het automatische systeem inderdaad geen rekening gehouden met jouw persoonlijke situatie. Daarom heeft het zeker nut om je claim opnieuw door te laten zetten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik raad u aan de aanvraag opnieuw in te dienen en te voorzien van een schriftelijke verklaring over hoe een en ander heeft plaatsgevonden. die u bijvoegt in de envelop. Aanvragen worden voor een groot deel door de computer beoordeeld en dan worden dit soort situaties niet goed verwerkt. Het levert vaak het gewenste resultaat op als het zo doet als ik aangeef.

Iedere keer lijkt het alsof jullie een nieuwe regel bedenken waardoor jullie geen geld hoeven uit te keren (zo is ook mijn aanvraag afgekeurd toen 2 treinen op elkaar zijn gebotst tussen Tilburg universiteit en Tilburg. Ik had immers ingecheckt in Tilburg, zag dat er niks reed, heb dus weer netjes uitgecheckt, bus gepakt naar Oisterwijk en daar weer ingecheckt. Nee, in dat geval hadden jullie geen bewijs dat ik vanaf Tilburg had willen reizen, ik had immers uitgecheckt. Dat ik anderhalf uur langer over mijn reis deed dan normaal is dan jammer voor mij).

Indien u in bezit bent van een vrij reizen abonnement op dit traject (Studentenkaart, trajectvrij, etc) dan had u wel degelijk recht op vergoeding. Als dit het geval was zou ik als ik u was ook hier tegen bezwaar aantekenen.

In principe hoeft u niet een nieuwe verzoek te doen met papieren toelichting, al kan dat in dit soort gevallen wel helpen als u een nieuw verzoek moet indienen.
Iedere claim heeft een nummer. Over enige tijd zal een moderator zicht melden in dit topic dat ze u willen helpen. U kunt dan uw claimnummers doorgeven met per claim een argumentatie waarom u het niet eens bent met de afwijzing, de moderator kan vervolgens uw claim opnieuw in behandeling (laten) nemen.
Hallo Wagemans,

Voor een snelle afhandeling wil ik je hiervoor doorverwijzen naar de telefonische klantenservice van de NS. Als je belt naar 030-751 51 55 dan kan de claim opnieuw ingediend worden.
Waarschijnlijk heeft het automatische systeem inderdaad geen rekening gehouden met jouw persoonlijke situatie. Daarom heeft het zeker nut om je claim opnieuw door te laten zetten.

Reageer