Geen GPS in nieuwe en omgebouwde treinen

  • 25 december 2018
  • 2 reacties
  • 339 Bekeken

Reputatie 1
In de nieuwe(re) en omgebouwde treinen werkt de gps niet, en de 4G signalen zijn veel zwakker. Is hier niet over nagedacht toen de treinen werden gekocht of omgebouwd, want nu kunnen personen die gevolgd moeten kunnen worden en op verlof zijn, en met de trein gaan, niet meer goed gevolgd worden. Zo stapte een persoon op Utrecht de trein in en werd pas weer in Maastricht zichtbaar. Nu was er niks aan de hand want dit was afgesproken, maar echt handig is het niet. In het oude niet omgebouwde intercity materieel en het getrokken materieel met hsl loc ervoor werkt gps wel en is ook 4G goed, mits ze niet in een tunnel zitten natuurlijk.

2 reacties

Badge
Ik denk niet dat dit een uitgangspunt is als er gekeken word naar nieuwe treinen, zo en zo zijn alle treinen een soort van kooi van Faraday waardoor signalen toch voor een deel worden tegen gehouden. Door het gebruik van metalen in de constructie creëer je een kooi van Faraday.

Overigens rijden op het traject welke u noemt alleen gerenoveerde treinen waarbij er niets veranderd is aan de uitwendige constructie maar voornamelijk qua inrichting veranderingen zijn aangebracht.

Overigens is dit ook buiten de trein met simpele trucs te blokkeren/te verzwakken en dan heb je hetzelfde effect.

U zult dus de GPS zender/signaal moeten versterken om dit te kunnen volgen.
Reputatie 1
Het zijn de ramen in de nieuwe en gerenoveerde treinen die rf straling tegenhouden cq verzwakken, of een coating die erop zit. Daar had in deze tijd met mobiele communicatie toch wel over nagedacht kunnen worden?

Reageer