beantwoord

Geen IC Direct wel Thalys over HSL spoor (treinbrand Bleiswijk)

• 10 november 2015
  • 2 reacties
  • 170 Bekeken

Dagelijks reis ik van Breda naar Amsterdam en terug. De ontelbare, bijna dagelijkse problemen met de IC-direct zijn mij meer dan bekend. Ook vandaag weer, een defecte trein op het HSL-spoor tussen Schiphol en Rotterdam. Hierdoor bijna een uur vertraging gehad (geen 30 minutenwaar rekening mee gehouden zou moeten worden). Op aanraden van de omroep op AMS centraal middels de IC naar Vlissingen gegaan en overgestapt in Rotterdam op de IC ri Venlo.
Tot mijn verbazing zie ik tijdens het overstappen op Rotterdam Centraal de Thalys binnen rijden vanuit de richting Amsterdam.
De vraag is: waarom kan de Thalys wel over het HSL-spoor terwijl geen enkele IC-direct hierover kon, en ik met vele anderen (alweer) een enorme vertraging hebben gehad.

2e vraag: Ondertussen is de IC-direct alweer een tijdje in bedrijf maar ik heb het idee dat de problemen niet minder worden. Het (technisch) personeel en machinisten zullen dit ook weten. Loopt er een programma bij NS om de problemen met deze locs aan te pakken?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 11 november 2015, 02:52

Dat is helemaal correct, de Thalys is omgeleid. De Fyra is opgeheven vanwege de stremming.
Bekijk origineel

2 reacties

Volgens mij heeft de Thalys een alternatieve route gereden, althans dat stond zo op teletekst.
Over de ICd weet ik te weinig om daar iets over te kunnen zeggen.
Dat is helemaal correct, de Thalys is omgeleid. De Fyra is opgeheven vanwege de stremming.

Reageer