beantwoord

geen kaartcontrole

Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Veolia is geen NS en daarom golden daar de vakbondsregels niet die het bedrijf verboden om toezicht op de conducteurs te houden.
Ik troost mij altijd met de gedachte dat ik een vervoerbewijs aanschaf om te kunnen reizen en niet om gecontroleerd te worden. Edoch heb ik begrip voor het gevoel van hlubbers.
Reputatie 3
@Tamzin, voor ca 2 jaar zeer frequent met Veolia op de lijn Maastricht-Heerlen gereisd. Praktisch altijd minimaal 1x gecontroleerd (bertreft heen- en terugreis gezamenlijk). Het enige waar ik chagerijnig van werd was het gegeven van Veolia dat ik zelfs als abonnementhouder geen boete geld terug kreeg bij vergeten kaart/mislopen inchecken/etc. Bij alles beriep de klantenservice er zich op dat het bij zich hebben van de kaart en het in/uitchecken de verantwoordelijkheid van de gebruiker is. Ok, maar zelfs volgens Veolia's regels mag ik de kaart toch 1 a 2 x per jaar vergeten? Nou, nooit antwoord op of geld ter gekregen van Veolia
Reputatie 7
Logisch dat controleren het belangrijkst lijkt.... Daarmee pik je zwartrijders eruit,.
Neehoor, ik pik de meeste eruit als ik een rondje door de trein loop en gericht ga controleren op mijn "onderbuikgevoel".
Reputatie 7
Badge
@Trein-D
Ik heb je al tig keer proberen uit te leggen dat twee man personeel op regionale lijnen onbetaalbaar is.

Oke.
Reputatie 7
Badge
@Trein-D
Alle andere treinvervoerders rijden grotendeels zonder conducteur en daar is het echt niet onveilig

Wel in geval dat er iets gebeurd in de trein. In zo´n geval is het toch wel fijn als er iig een conducteur of V&S aanwezig is in de trein ofzo. Denk bijv aan gevallen van ruzie in de trein, of bijv dat iemand onwel is geworden.
Reputatie 7
Badge +3
@Trein-D
Ik heb je al tig keer proberen uit te leggen dat twee man personeel op regionale lijnen onbetaalbaar is.
Reputatie 7
Badge +3
@Elsie
Omdat er geen toezicht is op wat conducteurs doen krijg je vanzelf willekeur. Sommigen nemen hun vak serieus en anderen lopen de kantjes er van af. Dat is echt niet specifiek voor conducteurs, dat gebeurt in ieder bedrijf waar de baas nooit eens checkt wat zijn mensen doen.
Reputatie 7
Badge
Zolang NS met treinen rijdt die uit meerdere treinstellen bestaan en er geen Hc aanwezig is in ieder treinstel is het veiligheidsargument niet erg overtuigend.

Ja dus, de machinist controleert dan gewoon de deuren voor ze sluiten hoor. Dat komt op hetzelfde neer.

Maar aan de andere kant ik geef wel toe dat het inderdaad een zeer slechte zaak is dat treinen soms rijden zonder een conducteur. Mocht er in de trein (bijv) een ruzie ontstaan door reizigers onderling en die ruzie snel escaleert dan is daar idd een conducteur voor nodig om in te grijpen, dus in die zin vind ik ook dat iedere trein een conducteur hoort te hebben aan boord.
Reputatie 3
Ik dacht altijd dat kaarten controleren dé belangrijkste taak was.

En wat dacht je van de veiligheid? Is dat niet misschien een stukje belangrijker?

Veiligheid ?
Bij het rijden door tunnels hoort de conducteur achterin de trein aanwezig te zijn.
Toch zie ik hem/haar regelmatig de machinistcabine induiken.
[

Ik heb trouwens mijn ding verder wel gezegd hier in dit topic en ben verder wel uitgesproken ook.
Ik wens je nog een fijne dag verder.

Fijne dag verder.
Reputatie 7
Badge +3
@Trein-D
Alle andere treinvervoerders rijden grotendeels zonder conducteur en daar is het echt niet onveilig
Badge +3
Zolang NS met treinen rijdt die uit meerdere treinstellen bestaan en er geen Hc aanwezig is in ieder treinstel is het veiligheidsargument niet erg overtuigend.

Er moet regelmatig gecontroleerd worden om meerdere redenen die allemaal vele malen zijn genoemd. Als de Hc's dat niet doen worden de reizen van alle reizigers negatief beïnvloed. Vertrouwen is goed maar controle is beter.
Reputatie 7
Badge
Ik dacht altijd dat kaarten controleren dé belangrijkste taak was.

En wat dacht je van de veiligheid? Is dat niet misschien een stukje belangrijker?
Reputatie 3
Persoonlijk vind ik er een willekeur in zitten. Lange en korte trajecten gereisd zonder enige controle terwijl andere keren meerdere controles per deel van het traject.
Reputatie 7
Badge
Wat is je punt ? TS wordt toch vervoerd, daar klaagt hij niet over.

En naar de conducteur lopen om gecontroleerd slaat nergens op, we mogen verwachten dat de conducteur regelmatig controleert om zwartrijders te ontmoedigen en ook de stilte en 1e klas te handhaven (ja ik weet dat dat een vies woord is, excuses)

Ik vind dat je weer erg sarcastisch klinkt Meneer van Gelden.

Ik heb trouwens mijn ding verder wel gezegd hier in dit topic en ben verder wel uitgesproken ook.
Ik wens je nog een fijne dag verder.
Reputatie 6
Ik dacht altijd dat kaarten controleren dé belangrijkste taak was. En dat denkt nog altijd het gros van de reizigers. Vandaar de de verbazing die mensen op langere reizen vaak uiten over dat hun kaartje niet gescand of bekeken is. Logisch dat controleren het belangrijkst lijkt.... Daarmee pik je zwartrijders eruit, die er ook nu met de poortjes en paaltjes nog genoeg zijn. En dat levert geld op. Tegelijkertijd kan de conducteur dan ook nog vragen beantwoorden, als "service".
Wat is je punt ? TS wordt toch vervoerd, daar klaagt hij niet over.

En naar de conducteur lopen om gecontroleerd slaat nergens op, we mogen verwachten dat de conducteur regelmatig controleert om zwartrijders te ontmoedigen en ook de stilte en 1e klas te handhaven (ja ik weet dat dat een vies woord is, excuses)
Reputatie 7
Badge
Jouw treinkaartje bestaat toch echt voor een deel uit personeelskosten.

Ja, dat snap ik. Maar je betaalt toch ook gewoon om vervoert te worden ofzo?
Jouw treinkaartje bestaat toch echt voor een deel uit personeelskosten.
Reputatie 7
Badge

Wie betaalt die conducteur? Juist ja, de reiziger. En mag die reiziger dan misschien ook wat te zeggen hebben over de werkzaamheden van de conducteur? De reiziger betaalt niet voor Jan L*l.

Je betaalt vooral voor de treinreis, om van de ene plek naar de andere plek vervoerd te worden.
Reputatie 7
Badge +3
Je betaalt toch om vervoerd te woerden, en niet voor een kaartje die geknipt/gescand moet worden. Dus is een kaartcontrole ook niet per sé nodig.
Als je het zo stelt mogen ze wat mij betreft de conducteurs afschaffen en van de bespaarde kosten de tarieven een stuk verlagen. Want zoals jij het voorstelt is de baan van conducteur alleen nog maar kunstmatige werkverschaffing.
Reputatie 7
Badge +3

Waarom moet er perse in de trein altijd gecontroleerd worden dan?

Wie betaalt die conducteur? Juist ja, de reiziger. En mag die reiziger dan misschien ook wat te zeggen hebben over de werkzaamheden van de conducteur? De reiziger betaalt niet voor Jan L*l.
Reputatie 5
Badge
Je betaalt toch om vervoerd te woerden, en niet voor een kaartje die geknipt/gescand moet worden.
Dus is een kaartcontrole ook niet per sé nodig. Ik weet wel dat ze in het buitenland vaker controleren, maar daar zullen de taken tussen de personeelsleden op de trein ook wel anders zijn dan bij de NS.
Reputatie 7
Badge
Zoals regelmatig in het weekend (weekendvrij) ook gisteren een redelijk lange treinreis gemaakt. (Beverwijk-Geldermalsen-Gorinchem-Dordrecht-Beverwijk). Wat nu echt usance begint te worden, tijdens het NS gedeelte over de hele dag geen controle gehad.

Waarom moet er perse in de trein altijd gecontroleerd worden dan?

Trouwens, als je toch perse gecontroleerd wil worden kan je ook naar de conducteur toe lopen om hem jouw kaartje geven en te zeggen dat je graag gecontroleerd wil worden.

Reageer