beantwoord

Geen kenmerk bij betaling Uitstel van Betaling, extra kosten?

• 8 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik ben praktijkondersteuner van het MJD.....en begeleidt "nieuwkomers". Op het spreekuur dinsdag 7 augustus kwam iemand met een brief van de ns (kenmerk L183345). Hierin wordt gesteld dat mevr. op 20 juli een acceptgiro heeft gekregen...en dat zij die binnen 14 dagen dient te voldoen. Het gaat om een bedrag van 68Euro(50Euro Boete en 18Euro reiskosten). In de brief wordt verder gesteld dat de bedragen niet ontvangen zijn en dat de boete verhoogd is met 15 Euro.
Mevr. heeft 31 juli 50Euro overgemaakt en 2 augustus 18Euro. Echter heeft zij bij beide betalingen vergeten het kenmerk te vermelden. Bij de ene heeft zij vermeld "boete" en de andere "rijzen kost". Er heeft geen stornering plaats gevonden.
Ik heb gebeld met klantenservice. Het bedrag van 18 Euro is wel ontvangen door de NS, het bedrag van 50 Euro echter niet. Oplossing zou zijn dat mevrouw opnieuw die 50 Euro plus 15 Euro extra straf gaat betalen. De NS zal volgens de klantenservice de 50Euro van 31 juli storneren.
Natuurlijk is het niet handig van deze nieuwkomer om een betaling te doen zonder kenmerk, maar om haar nu extra te straffen.... Dat gaat misschien ook wel een beetje ver.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 13 augustus 2018, 15:24

Ik heb inmiddels in een privébericht een oplossing afgesproken met kwoos. Aangezien bij de betaling geen kenmerk vermeld is gaat de starter van het topic ervoor zorgen dat het bedrag nogmaals wordt overgemaakt. Vervolgens zal er schriftelijk, met daarbij bewijs van de eerste betaling, een verzoek tot restitutie worden ingediend.

Voor de meelezers: Mocht je zelf een boete hebben gekregen en willen weten of je coulance kunt krijgen of restitutie. Neem dan contact op met onze Klantenservice via Social Media of de Live-Chat. Mijn collega's kunnen dan altijd kijken wat er mogelijk is. Je mag natuurlijk ook altijd een nieuw topic openen binnen deze community.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo kwoos en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig om te lezen dat de betaling van het Uitstel van Betaling niet goed gegaan is. Ik kan me voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt. Wil je me een privébericht sturen met de naam, adres, geboortedatum, e-mailadres en het kenmerk van de boete van je cliënt? Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur bericht".

Voor de meelezers: Bij het doen van een betaling aan NS is het altijd belangrijk een kenmerk te vermelden. Bij twijfel kun je hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice. Doe dit bij voorkeur via de Social Media kanalen of onze Live Chat. Mijn collega's zullen je op dat moment kunnen informeren over de gegevens die je kunt vermelden bij de betaling.
Ik heb inmiddels in een privébericht een oplossing afgesproken met kwoos. Aangezien bij de betaling geen kenmerk vermeld is gaat de starter van het topic ervoor zorgen dat het bedrag nogmaals wordt overgemaakt. Vervolgens zal er schriftelijk, met daarbij bewijs van de eerste betaling, een verzoek tot restitutie worden ingediend.

Voor de meelezers: Mocht je zelf een boete hebben gekregen en willen weten of je coulance kunt krijgen of restitutie. Neem dan contact op met onze Klantenservice via Social Media of de Live-Chat. Mijn collega's kunnen dan altijd kijken wat er mogelijk is. Je mag natuurlijk ook altijd een nieuw topic openen binnen deze community.

Reageer