beantwoord

Geen machinist

• 5 februari 2018
  • 8 reacties
  • 546 Bekeken

Reputatie 3
Helaas, het is weer zo ver. Maandagochtend. Trein van 06:07 naar Almere staat nog steeds op A’dam centraal. Inmiddels 10 minuten te laat. Dat betekent dat mijn aansluiting naar Groningen weg is. Misschien over een half uur wel een trein?
icon

Beste antwoord door mokum 8 februari 2018, 17:42

Uiteindelijk kwam er een machinist en met vertraging van 20 minuten toch naar Almere vertrokken. Onderweg is de vertraging nog 10 minuten ingelopen, met als gevolg op koud station Almere 20 minuten wachten op volgende aansluiting. Erg vervelend.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge
Dik kwartier te laat in Almere, dus half uur later aansluiting, dus GeldTerugBijVertraging https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2617/2018-02-05T06:07:00+0100
Erg spijtig. Kon je mee met de volgende trein, mokum?
Badge
Erryt, kan je toevallig achterhalen waar die machinist uithing? Ik word nu wel nieuwsgierig (en TS wellicht ook).
Ik kan achterhalen of het inderdaad aan de machinist lag of niet. Als het wel aan hem lag dan krijg ik geen terugkoppeling of het nou kwam doordat hij zich had verslapen o.i.d. Deze informatie koppelen wij niet terug.
Ik kan achterhalen of het inderdaad aan de machinist lag of niet. Als het wel aan hem lag dan krijg ik geen terugkoppeling of het nou kwam doordat hij zich had verslapen o.i.d. Deze informatie koppelen wij niet terug.

Waarom niet? Opdat de passagier maar in het "overmacht"-sprookje blijft geloven?
Reputatie 3
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat informatie van dit detailniveau niet wordt teruggekoppeld. Als een beroepsbeoefenaar nalatig is in zijn werk dan kan een werkgever daar consequenties aan verbinden. De exacte reden ervan is privé en hoeft de klant niet te weten, hoogstens of er nalatigheid was van de machinist of niet. Dit lijkt mij niet alleen voor de NS maar voor andere bedrijven gebruikelijk.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat informatie van dit detailniveau niet wordt teruggekoppeld. Als een beroepsbeoefenaar nalatig is in zijn werk dan kan een werkgever daar consequenties aan verbinden. De exacte reden ervan is privé en hoeft de klant niet te weten, hoogstens of er nalatigheid was van de machinist of niet. Dit lijkt mij niet alleen voor de NS maar voor andere bedrijven gebruikelijk.

Ik hoef niet alle persoonlijke ins en outs, maar ik houd er wel van de werkelijke reden van wanprestatie te weten. Niet alleen bij machinisten, maar ook als ik een aannemer inhuur bijv, of een hovenier, en er komt niemand opdagen op de afgesproken tijd. Dan heb ik liever dat de waarheid wordt gespuid in plaats dan van mij zoet te houden met allerlei (soms ongeloofwaardige) kletssmoesjes.
Reputatie 3
Uiteindelijk kwam er een machinist en met vertraging van 20 minuten toch naar Almere vertrokken. Onderweg is de vertraging nog 10 minuten ingelopen, met als gevolg op koud station Almere 20 minuten wachten op volgende aansluiting. Erg vervelend.

Reageer