beantwoord

Geen stiltecoupé meer?

• 16 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 3715 Bekeken

Goedemorgen, ik reis van Rotterdam naar Utrecht en de laatste tijd rijdt er vaak een nieuwe trein. Klopt het dat deze treinen geen stiltecoupé meer hebben? Ik vind dat echt een gemis aangezien ik vaak wil werken in de trein.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 16 oktober 2017, 09:39

Welkom op het NS Forum, jessica.leich,

Dit is geen stiltecoupé, maar een werk en rustzone. Hier kan de reiziger lezen, werken, slapen of zachtjes praten. De stoelen staan daarom zoveel mogelijk achter elkaar en niet tegenover elkaar. Uitleg hierover kan je hier vinden.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
De stiltecoupes zijn in de nieuwe treinen (DDZ en VIRMm) op de bovenetage te vinden.
Ik vind volgens mij alleen coupes waar een klein logo met een mannetje met laptop, boek en koptelefoon op staat. Is dat de stiltecoupé? Volgens mijn buurman niet namelijk
Reputatie 1
Ja, dat is de stiltecoupé, beneden vind je logo's met tekstballonnen, dat zijn de coupe's waar het niet stil hoeft te zijn.
Nee, dat is niet de stiltecoupé, dat is de werkcoupé.
Welkom op het NS Forum, jessica.leich,

Dit is geen stiltecoupé, maar een werk en rustzone. Hier kan de reiziger lezen, werken, slapen of zachtjes praten. De stoelen staan daarom zoveel mogelijk achter elkaar en niet tegenover elkaar. Uitleg hierover kan je hier vinden.
In de 'werk en rustzone' probeerde ik te werken maar zat vanmorgen een aantal mensen luidruchtig aan de telefoon de weekend perikelen door te nemen 🙂 Maar ik zal beter op zoek gaan naar de stiltezone's, blijkbaar zijn ze er dus wel gelukkig!
Reputatie 1
Het is ook niet echt duidelijk aangegeven vind ik. Incidentele reizigers hebben vaak geen weet van die logo's op de ramen en kakelen lekker er op los, vooral dagjesmensen in het weekend. Vaak zijn ze weer stil als je ze er op aanspreekt.

En sommige reizigers hebben er maling aan dat ze in een stilte-/werkcoupé zitten. Soms is het in de "meet and greetzone" stiller dan in een stiltecoupé.
Ja, ze zijn er nog steeds en u kunt dat nog steeds herkennen aan de bekende stickers van Stilte Silence en het logo. Gisteren ook dienst op gedaan en ze waren gewoon aanwezig.
Reputatie 7
Badge +3
Zo dus:

Reageer