beantwoord

Geen tafeltjes in de nieuwe sprinter

• 14 augustus 2019
  • 38 reacties
  • 1180 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Badge
Er zijn overigens in de eerste klas wel tafeltjes aan de achterkant van de stoelen.
Reputatie 7
Badge
Trouwens...Waarom worden bij alle nieuwe treinen de deuren van binnen niet meer zo geverfd met een fraai kleurtje?? Dat gebeurde vroeger wel altijd en dat vond ik altijd prachtig. Bij mijn weten hebben alleen de SGM VIRM en ICM nog deuren die van binnen geverfd zijn met een fraai kleurtje. Bij de nieuwe treinen gebeurd dat niet meer?🤔 Waarom?
Ooh en waarom worden die deuren van de buitenkant niet ook gewoon weer zwart geschilderd zoals vroeger? (bijv plan V)
En het NS teken was vroeger ook zwart afgebeeld op de treinen. Ik vond dat eigenlijk wel stijlvol om eerlijk te zijn.

Oog voor detail.
Reputatie 7
Badge

Zijn er nog treinen die dat hebben?

Ik wou dat het zo was. 😓
Reputatie 7
Badge
Je krijgt er misschien wel spijt van deze ruil, @Lonnyh Zou eerst eens een proefritje maken van Hoorn naar Purmerend.
Precies. En als de airco stuk is dan zit je in een nog veel warmere trein.
Reputatie 7
Badge +3
Trouwens...Waarom worden bij alle nieuwe treinen de deuren van binnen niet meer zo geverfd met een fraai kleurtje?? Dat gebeurde vroeger wel altijd en dat vond ik altijd prachtig. Bij mijn weten hebben alleen de SGM VIRM en ICM nog deuren die van binnen geverfd zijn met een fraai kleurtje. Bij de nieuwe treinen gebeurd dat niet meer?🤔 Waarom?
Ooh en waarom worden die deuren van de buitenkant niet ook gewoon weer zwart geschilderd zoals vroeger? (bijv plan V)
En het NS teken was vroeger ook zwart afgebeeld op de treinen. Ik vond dat eigenlijk wel stijlvol om eerlijk te zijn.

Oog voor detail.

Vroeger was alles beter. Je bent kennelijk in de verkeerde tijd geboren.😁
Reputatie 7
Badge
Je bent kennelijk in de verkeerde tijd geboren.😁

Ja echt vervelend inderdaad. Ik wou dat ik deze leeftijd van mij nu juist had in de jaren 90.
Reputatie 5
De meningen zijn duidelijk sterk verdeeld, maar het is wel duidelijk dat de reacties op het nieuwste type Sprinter vrij negatief zijn. De vraag is inderdaad, hoe kan het dat NS zo'n matig interieur heeft ingekocht? Dit komt totaal niet overeen met wat er tot nu toe heeft rondgereden, vooral de treintypen die rondreden voordat het product Sprinter bestond in de huidige vorm.
Sprinters zijn treinen voor de korte afstand en niet bedoeld als rijdend kantoor.

Vandaar dat er natuurlijk ook alleen maar een sprinter rijdt tussen Almere Centrum en Utrecht.
Badge

Sprinters zijn treinen voor de korte afstand en niet bedoeld als rijdend kantoor.Vandaar dat er natuurlijk ook alleen maar een sprinter rijdt tussen Almere Centrum en Utrecht.

Yep, als je met de IC naar Utrecht wilt kun je via Amsterdam Zuid reizen en ben je een paar minuten langer onderweg maar heb je wel je klaptafeltje.

Zelf reis ik als ik tussen Utrecht en Almere moet reizen met voorkeur via Amsterdam Zuid met de IC en een overstap in plaats va met de sprinter.
Reputatie 5
Het probleem is de brede inzet van het bestaande materieel. Intercity's worden soms ingezet op diensten met zeer veel stops, sprinters worden soms ingezet op diensten met vrij weinig stops. Toen er nog drie treinsoorten waren, was dit probleem op te lossen. Nu is het een stuk lastiger. Ergens is het gewoon gezeur te noemen, maar er zijn mensen die iedere week uren in een bepaalde trein op een bepaald traject moeten zitten. Daar mag zeker over gezeurd worden, vooral als het gaat om een traject waar men gewend was aan de luxe van een Intercity.
Reputatie 7
Badge +3
Die luxe van een intercity trein was er alleen maar omdat er tekort aan materieel was om op dat traject sprinters in te zetten. Anders hadden de reizigers daar al jaren in sprinters zonder klaptafels in de 2e klas gezeten.
Reputatie 7
Badge +3
Die luxe van een intercity trein was er alleen maar omdat er tekort aan materieel was om op dat traject sprinters in te zetten. Anders hadden de reizigers daar al jaren in sprinters zonder klaptafels in de 2e klas gezeten.
Het was ook ingecalculeerd dat de reizigers op de betrokken trajecten zouden gaan klagen als het IC-materieel weer zou verdwijnen.
Reputatie 7
Badge +3
Vandaar dat er natuurlijk ook alleen maar een sprinter rijdt tussen Almere Centrum en Utrecht.
Er zijn tussen Utrecht en Almere gewoon onvoldoende reizigers om naast twee sprinters ook nog twee intercity's per uur te laten rijden. Almere is op Amsterdam gericht, niet op Utrecht (uitgezonderd studenten).

Reageer