beantwoord

Geen WIFI contact

• 26 februari 2019
  • 15 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 2
Via Firefox maak ik dagelijks via mijn bedijfslaptop verbinding met 'WIFI in de trein'. Bij Internet Explorer en Google Chrome lukt dat niet, mogelijk vanwege verouderde versies. Sinds gisteravond lukt ook Firefox niet meer. Ik krijg deze foutmelding. Deze melding kreeg ik eerder alleen bij IE.

Wat is hier aan de hand?

icon

Beste antwoord door Robert B 26 februari 2019, 17:54

Chrome zou moeten werken in een Incognito venster (Ctrl+Shift+N) en dan naar nstrein.ns.nl Je moet dan al wel contact hebben met de Wi-Fi natuurlijk (maar moet dat vinkje voor internet in jouw trein -die info zie je al- nog even kunnen accepteren)
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bekend probleem, de wifi werkt niet meer in de trein waar je in zit. Meldt dit via twitter NS_online met vermelding van treinnummer.
Reputatie 2
Bedankt voor deze reactive. Ik ga dit vanaf vanavond consequent melden bij NS_online. Ik heb nog wel een vraag: Ik snap alleen niet dat ik tot gister deze melding wel kreeg onder IE en niet onder Firefox.
Zou je mij kunnen vertellen op welk traject je reist en hoe laat je gisteren en vandaag bent vertrokken, misschien weet ik wat informatie los te peuteren! 🙂 Ik snap uiteraard dat je gewoon gebruik wilt maken van de Wi-Fi!
Reputatie 2
Gisteravond heb ik tussen 19:45 uur en 20:58 uur gereisd tussen Amsterdam Zuid en Deventer.
Vanochtend heb ik tussen 6:33 uur en 8:10 uur gereisd tussen Deventer en Rotterdam CS, met een overstap in Amersfoort. Het lukte me vreemdgenoeg wel om WIFI te koppelen op mijn mobiel.
Bedankt voor je reactie jellek, ik ga de desbetreffende afdeling even benaderen en vragen om uitleg. Misschien kunnen we op die manier achter de oorzaak van het probleem komen. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Al maanden is er op verschillende trajecten geen wifi meer. De modems in de de treinen moeten gereset worden. Helaas blijkt dit nogal moeilijk te zijn gezien de vele meldingen over niet werkende wifi.
Reputatie 2
@Mo_De: Ligt het aan de treinen of aan het traject? Op het traject Deventer - Rotterdam CS v.v. heb ik de afgelopen maanden in 90% van de tijd geen enkel problem.
Wat is er bijzonder aan gisteravond en vandaag?
Inmiddels heb ik een antwoord, je kunt wel via Microsoft Edge kunt inloggen bij Wi-Fi in de trein. Daarna kun je gebruik maken van Firefox, maar inloggen mét Firefox gaat niet lukken. Zou je dit eens willen proberen?

Mocht je meer informatie willen over de verbinding op dit traject, heb ik treinstel nummers nodig!
Reputatie 2
Bedankt voor het uitzoeken!

Het zou dan te maken hebben met een nieuwe versie van de software en is er vermoedeljk gister een update geweest.. Helaas zit mijn bedrijf waarvan ik de laptop gebruik, nog op Windows 7 en Microsoft Edge vraagt om Windows 10. Dat gaat voor mij nog wel even duren.
Badge +3
Chrome zou moeten werken in een Incognito venster (Ctrl+Shift+N) en dan naar nstrein.ns.nl Je moet dan al wel contact hebben met de Wi-Fi natuurlijk (maar moet dat vinkje voor internet in jouw trein -die info zie je al- nog even kunnen accepteren)
Reputatie 7
Badge +3
ik heb een Windows telefoon met windows 10 en microsoft edge, maar sinds november 2018 kan ik geen gebruik meer maken van wifi in de trein.
Reputatie 2
@Robert B: Ik ga dit morgen proberen. Bedankt voor de tip!
Ik ben blij dat we je met zijn allen hebben kunnen helpen jellek!
Reputatie 2
@Emma NS: Dank je voor je hulp.
Het rare is dat ik gister op verschillende trajecten (Deventer - Gouda/Gouda - Rotterdam/Amsterdam Zuid - Deventer) weer gewoon via Firefox aan kon loggen! Het lijkt alsof er iets weer teruggezet is.
Daar durf ik geen uitspraken over te doen, hoe blij ik ook ben dat het gisteren wel werkte! 🙂

Reageer