beantwoord

Geen wifi in trein

• 6 juni 2017
  • 9 reacties
  • 539 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Www.nstrein.ns.nl: deze site is niet bereikbaar. Deze tekst krijg ik de hele tijd als ik probeer in tw loggen. Wat nu?
icon

Beste antwoord door InterCityNederland 7 juni 2017, 07:10

Niet elke trein heeft wifi. Alleen Spurt, ICMm, VIRM, VIRMm en Flirt hebben wifi. Dat er wifi inzit wil nog niet zeggen dat het ook werkt. In Virm en icmm werkt het vaak niet. De meeste kans op werkend wifi heb je in Spurt-treinstellen.
Bekijk origineel

9 reacties

Klinkt als de bekende technische problemen cq. kinderziektes die in onderzoek zijn 😉
Badge +3
Flirt is ook niet je van dat.. Afgezien van de omroep-automaat gisteren sprinter Nm - Ht (in de hoop de IC naar Ehv te halen omdat ik zo stom was om in Ut op spoor 18/19 in de verkeerde trein te stappen en ineens in De Klomp was!).

Volgende station Rosmalen.. so far so good, maar boem is ho dus trein stond ineens stil. Overwegstoring blijkbaar, na 5 minuten een stem "we gaan de boel opnieuw opstarten mensen, er is een technische storing dus trein gaat uit en alles komt goed". Zit je dan... en mijn intercity van 22:39 dan (aankomst zou 22:33 zijn)?

Inderdaad alle schermen uit, alles doodstil en lichten werden gedimd. 10 minuten later was het ding weer opgestart en kon luid toeterend verder naar Rosmalen, met op de displays Ht -Ehv - Dn, en op de omroep "Sgtogebos, eindstation van deze trein".

Gelukkig dat de HC wist dat we door zouden rijden... Wi-Fi in die dingen is ook leuk, dan krijg je een heel andere pagina dan in andere treinen, ziet er wel hip uit, maar moet je (op een Android toestel) eerst naar links 'swipen' voor eeen volgende pagina om de voorwaarden te accepteren, anders werkt het niet!
Is ook de snelste manier, alle web-kanalen gooien deze meldingen richting dezelfde mailbox op de 13e, waar ze er wel raad mee weten 🙂
Reputatie 7
Zal het nog sterker vertellen, het kan alleen op afstand, wij kunnen er niet eens bij 🙂
Reputatie 5
Badge
Je kan ook reset-meldingen doen via Twitter of Facebook. Dat doen monteurs dan vaak op afstand.
ik vind de Wifi in de opgeknapte dubbeldekkers, en sinds dit jaar in de Flirt, wel goed. Kennelijk recente modems. Echter soms is er geen internet in de Flirt. Misschien handig als het treinpersoneel zelf af en toe een reset van de modem kan doen, en zelf kan zien aan de ledjes of dat slim is? Nu moet er gewacht worden op een monteur.
Reputatie 7
Vergeet de DDZ niet 🙂
Reputatie 2
Niet elke trein heeft wifi. Alleen Spurt, ICMm, VIRM, VIRMm en Flirt hebben wifi. Dat er wifi inzit wil nog niet zeggen dat het ook werkt. In Virm en icmm werkt het vaak niet. De meeste kans op werkend wifi heb je in Spurt-treinstellen.
Hi Daeve! Erg vervelend natuurlijk.

Heb je het ook al eens geprobeerd zonder www ervoor? Dus nstrein.ns.nl

Reageer