beantwoord

Geen WIFI in treinstel 8731

  • 11 augustus 2016
  • 40 reacties
  • 1015 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Ik zit nu in de trein tussen Leiden en Amsterdam (toestel 9573).
Ik kan inloggen op het wifi netwerk, maar dan blijft hij hangen op het bericht "U bent nu verbonden met internet". Ondertussen is er geen verbinding met het netwerk en kan ik niks doen behalve stoppen met verbinding maken.
Zowel op mobiel als op tablet (beide apple).
Gister middag hetzelfde probleem op het retour traject!
Reputatie 7
Wat vreemd, een dergelijke melding kom ik niet vaak tegen, ook op andere kanalen niet.
Heb je al geprobeerd in te loggen (handmatig) door de melding weg te klikken en in de adresbalk nstrein.ns.nl te zetten? Dit geeft bij sommige reizigers het gewenste resultaat namelijk, het proberen waard.
Verder kun je in dit topic de vertrektijd van jouw trein vanuit Leiden geven, dan zet ik een signaal door dat deze meldingen zich voordoen. Het is mij niet duidelijk of dit aan jouw toestel(len) ligt of aan onze WiFi, maar het is goed als ze op de hoogte zijn.
Reputatie 2
Vanmiddag, 2 oktober 2017, de trein van Rotterdam CS (vertrek 17.05 uur in Treinstel 7625) naar Groningen geen WiFI. Er was geen enkel signaal zichtbaar op mijn mobile en op mijn laptop.
Dat is vervelend, jellek! Was het netwerk 'Wifi in de trein' ook volledig afwezig, of kon je daar wel een verbinding mee maken maar kreeg je simpelweg geen internet?
Reputatie 2
Er was helemaal niets te zien in het lijstje. Ik zag wel de mobiele telefoons van mijn medepassagiers, maar geen 'Wifi in de trein'. Ik rijd nu over de Veluwe op weg naar huis in Deventer. Daar is geen probleem in treinstel 7639.
Mogelijk dat er dan een storing was. Ik ga het doorgeven, bedankt voor de informatie!
Reputatie 2
Vanochtend, 03102017 opnieuw WIFI problemen tussen Amersfoort en Rotterdam CS, in treinstel 4044. vertrek uit Amersfoort om 07.28 uur. Ik krijg een mooi plaatje te zien van een dubbeldekker die over een brug rijdt.

Ik zie code 502 bij de melding. Misschien helpt dat bij het zoeken naar de oorzaak.
Bedankt voor het wederom doorgeven jellek, ik heb het weer uitgezet voor je!
Ik heb vanochtend een reactie gekregen van onze IT-specialisten, jellek.

Het dataverbruik in de 7625 van gisteren lijkt de hele dag normaal te zijn geweest. Ook de simkaarten voor het 4G netwerk zijn in de trein actief.

Omdat je hebt aangegeven vanochtend weer connectiviteit issues te hebben gehad, is het vermoeden dat dit te maken heeft met de configuratie van je devices. Wat de problemen kan verhelpen is: het netwerk vergeten en opnieuw verbinding maken. Soms heeft het apparaat een ip-adres in de depository zitten die op dat moment in de trein al vergeven is. Hierdoor blijft het apparaat pogen verbinding te maken op een ‘lijn’ die niet beschikbaar is. Ook het legen van de cache kan dit probleem soms verhelpen.

Hopelijk kun je hiermee verder!
Reputatie 2
@stijn NS; Als het tegelijkertijd mis gaat met mijn laptop en mijn mobiel, dan ligt het m.i. niet aan mijn devices. Die deden het in de trein daarvoor- en niet daarna- (Deventer-Amersfoort) wel goed. Dus deze uitleg begrijp ik niet. Ik zal maandagmorgen je advies opvolgen om te zie of dat helpt.

Vanochtend was het weer mis, op hetzelfde traject in treinstel 4061: 04102017: Amersfoort – Rotterdam CS 07.28 uur Zie bijlage. Ik zie een ander type foutmelding, anders dan gister en eergister.
Reputatie 2
Nieuwe melding geen Wifi: Treinstel 4050: 18122017: Amersfoort – Deventer 18.06 uur De foutmelding was: ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
Hoi jellek, bedankt voor je melding. Bedoel je misschien treinstelnummer 4060?
Reputatie 2
@iris NS: Dat klopt: het gaat om treinstelnummer 4060.
Wat fijn, een trein zonder Wifi... eindelijk eens geen medepassagiers die als zombies naar hun schermpje/telefoon zitten te kijken...
Bedankt, jellek! Ik heb het aangekaart!

Reageer