beantwoord

Geen WIFI in treinstel 8731

• 11 augustus 2016
  • 40 reacties
  • 1050 Bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 2
Hierbij twee meldingen van weigerende WiFI van deze week:
22-01-2017:
Deventer – Amsterdam Centraal (vertrek: 06.48 uur)” “ERR_CONNECTION_REFUSED” - Treinstel 4238
25-01-2017:
Amersfoort – Rotterdam Centraal (vertrek: 07.28 uur): “ERR_CONNECTION_REFUSED” - Treinstel 4242
jellek
Ik zal het melden aan de desbetreffende afdeling Floyd. Hopelijk zal deze het snel weer doen.
Zoals vermeld. De tv's die het traject vermelden. Aankomsttijden. Overstapmogelijkheden en perron. Deze hangen er 2 per coupé ongeveer. Ook zei ik dat dit niet erg relevant voor mijn situatie Was alleen vermeldde ik het er bij om het probleem zo compleet mogelijk te maken.
Reputatie 6
Badge
Welke tv's? Zit jij eerste klas of heb ik iets gemist?
Vandaag 05-10-2016 zelfde probleem. Trein van 13.01 Eindhoven - Maastricht. Treinstel 9522. Dit probleem heb ik deze week en vorige week bijna iedere dag. Ook doen de tv's met de route het dan niet. Dit zal ook wel door de internet connectie komen. Nou ken ik het traject uit mijn hoofd dus Is dat van die tv's niet erg relevant. Wel zou ik graag de wifi voor mijn laptop benutten omdat ik maar 2gb 3g data heb per maand. Hopelijk hebben ze iets aan de melding. Verder zeer tevreden over NS. Don't get me wrong.
Reputatie 2
Gisteravond zat ik de trein van Schiphol Airport naar Deventer (vertrek 18.36 uur/treinstel 4090). Daar deed de WIFI het niet. Ik kreeg de melding “Momenteel is er geen verbinding mogelijk, probeer het later nog een keer”, zoals bij het oorspronkelijke incident van dit topic.
Ik log je berichte Jelle. Bedankt voor het melden.
Reputatie 2
Vanochtend, 16082016 van Amersfoort naar Rotterdam (treinstel 9593) lukte het niet om WIFI aan de praat te krijgen. Op mijn zakelijke laptop verscheen de melding: “Unidentified network”. Met de smartfoon lukte het ook niet.
Ik snap dat het erg vervelend is Jelle, maar we zijn wat betreft het wifi in de trein afhankelijk van meerdere externe factoren. Mijn collega's hebben gisteren nog vele overuren gemaakt en het probleem is opgelost. Mocht volledig falende wifi in een trein je toch weer eens treffen dan is het advies dit te melden op Twitter.
Reputatie 2
@Slidestops: Fijn dat de Wifi het vandaag wel doet in 8731, maar gister was dat zeker niet zo. Als je dan gepland had 2,5 uur te gaan werken in de trein, is dat jammer.
Reputatie 5
Badge
Ik heb gisteren hetzelfde ervaren op meerdere tijdstippen en in meerdere treinstellen. Als eerste rond 13:00 uur in treinstel 4202. Later op de dag rond 17:00 uur in treinstel 4213 en nog een treinstel waarvan ik het nummer niet meer herinner. In alle gevallen hetzelfde: inlogscherm 'nstrein.ns.nl' doet het, maar zodra je wil verbinden komt er een melding 'Momenteel is er geen verbinding mogelijk, probeer het later nog een keer'. Precies zoals in de openingspost.

Maar het goede nieuws: vanochtend werkt alles weer. In ieder geval in treinstel 4218, waarvandaan ik dit bericht kan verzenden.
Reputatie 7
Ben nu verbonden met WIFI en hij doet het gewoon hoor, zoals je ziet 🙂

Wifi in de trein blijft lastig. De 'hubs' in de trein moeten connectie maken met zendmasten in het land en met hoge snelheid is dat nog wel eens lastig. Ook omdat de trein soms bosrijk of juist relatief onbewoond gebied doorkruist. Daarnaast zit een trein vol met andere apparatuur en dat kán weerslag hebben op het wifisignaal. Probeer wifi in de trein niet als wifi in huis te zien. We stellen het beschikbaar voor basiszaken, zoals het checken van je mail, het versturen van een tweetje of het openen van de app.
Reputatie 2
Afgelopen dinsdag ging het ook mis in de trein van Deventer (vertrektijd 7.02 uur) naar Utrecht. Toen was het zelfs niet mogelijk te kiezen voor 'Wifi in de trein'. In Utrecht moest ik op spoor 11 overstappen op de trein naar Rotterdam. Toen deed de WIFI het wel!
Goed dat je het meldt Jelle. Op de diverse kanalen zijn meerdere klachten over meerdere treinen binnengekomen. Het lijkt op een landelijke storing, maar dit kan ik nog niet met zekerheid vaststellen. Achterliggende afdeling is in ieder geval druk bezig met onderzoeken en oplossen.

Reageer