beantwoord

Geen Wifi - Traject Nijmegen Roosendaal

• 30 september 2019
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

De afgelopen maand ben ik wekelijks voor mijn werk van Zwolle naar Tilburg gereisd. In de NS Intercity Zwolle-Roosendaal heb ik 9 van de 10 keer géén internet, zowel op mijn laptop als mobiele telefoon werkt de wifi niet. Mijn telefoon en laptop kunnen het netwerk wel vinden, maar verbinding maken lukt niet. De websiteb www.ns.nstrein.nl doet het zelfs niet. Aangezien dit een reis van meer dan twee uur is en ik graag nog in de trein op mijn laptop werk, vind ik dit heel vervelend en zou ik graag zien dat hier wat aan gedaan wordt. Kunt u vertellen hoe het komt? En wat ik mogelijk zelf zou kunnen doen, zodat ik verbinding krijg met het wifi netwerk?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 september 2019, 09:53

Goedemorgen H.E.B. en welkom bij de NS Community!

om WiFi in de trein aan te kunnen bieden maken wij gebruik van het mobiele 4G netwerk. Het tonen van reisinformatie in de trein werd via ditzelfde netwerk. Op sommige plekken in het land kan het gebeuren dat de 4G dekking iets laat afweten, waardoor die verbinding dan ook wegvalt. Wat ik begrijp van Rene74 lijkt het hier in ieder geval op, wanneer ook de reisinformatieschermen uitvallen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vaak is dit het geval als je relatief oude apparaten hebt.
Reputatie 6
Regelmatig is er geen wifi op dit traject weet ik uit ervaring. Ik reis gemiddeld 4x per week op een deel van het traject en de helft van de keren werkt wifi niet. De schermen in de trein laten dan ook geen informatie zien. Ze staan uit of vertonen een stilstaand beeld. Waar dat aan ligt, geen idee.
Goedemorgen H.E.B. en welkom bij de NS Community!

om WiFi in de trein aan te kunnen bieden maken wij gebruik van het mobiele 4G netwerk. Het tonen van reisinformatie in de trein werd via ditzelfde netwerk. Op sommige plekken in het land kan het gebeuren dat de 4G dekking iets laat afweten, waardoor die verbinding dan ook wegvalt. Wat ik begrijp van Rene74 lijkt het hier in ieder geval op, wanneer ook de reisinformatieschermen uitvallen.

Reageer